Gå til innhold

To barn som våkner på natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en snart 3-åring som våkner 1-4 ganger om natten, og en baby som våkner utallige ganger. Jeg er så ufattelig sliten. Klarer ikke slappe av mellom slagene heller, for jeg ligger bare og venter på at en skal våkne. Samsover med baby, og eldste ender opp i senga med oss i løpet av natta. 

I det siste har eldste våknet og vært sur som en sokk og grått såpass høyt at hun vekker baby. Hender at baby også våkner med et hyl.

Eldste sov i senga si natten gjennom fra hun var 1,5 år til 2 år, men etter det har det bare blitt verre. 
Baby har bare sovet dårlige og dårligere jo eldre han Er blitt

hvordan overlever jeg dette? Jeg er så desperat etter noen timers sammenhengende søvn, men virker umulig å få til.
Baby er ikke trygg nok til barnevakt. 

samboer flyttet nylig ut

Anonymkode: 83a51...28e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har samboer flyttet ut? Med mindre han er en voldelig psykopat burde dere VIRKELIG revurdere samlivsbrudd i babytiden. Forholdet er nok ikke som før, men det er galskap å gi opp i en sånn situasjon. Du trenger en partner. Fars utflytting kan jo også være grunnen til at 3-åringen har en ekstra krevende periode. 

Anonymkode: 93946...acf

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har samboer flyttet ut? Med mindre han er en voldelig psykopat burde dere VIRKELIG revurdere samlivsbrudd i babytiden. Forholdet er nok ikke som før, men det er galskap å gi opp i en sånn situasjon. Du trenger en partner. Fars utflytting kan jo også være grunnen til at 3-åringen har en ekstra krevende periode. 

Anonymkode: 93946...acf

Han er helt forferdelig, og det er ikke aktuelt at han flytter inn igjen. Ikke fysisk voldelig. Alle er lettet over at han er flyttet ut. 3-åringen sover likt som før han flyttet ut

• Liker 5
Skrevet

Uh,  jeg sliter litt med det samme selv. 1-åring som våkner konstant og 4-åring med mareritt.

Jeg hører på lydbok for å sovne raskt etter slagene.

De sover bedre... forhåpentligvis snart!

Anonymkode: fa7db...62f

• Liker 3
Skrevet

Har du prøvd å bare samsove med begge to? At det letter alt i en overgangsperiode? 

Jeg gjorde alltid det da mannen var på jobbreise. Orket ikke vandringen på natta, så hadde alle ungene i senga. 

Anonymkode: 7f946...24e

• Liker 7
Skrevet

Samsoving kan hjelpe. Har to som sover dårlig, våkner ofte og får alt for få timer søvn. Sover jeg sammen med dem er det ofte litt roligere. 

Anonymkode: 96c6d...cf9

• Liker 5
Skrevet

Hvor er sengen til eldste?  Først ville jeg ha prøvd å legge sengen hennes rett inn til ditt.  Dette skjedde hos oss etter minste ble født da eldste plutselig ble usikker om statusen i familien og redd.  Da vi flyttet sengen inn til oss sov han mye bedre.  Det tok bare en liten "mamma", så sa jeg "er her vennen" strakk ut armen og strøk han over ryggen så sov han videre.  Etterhvert våknet han mindre og mindre og til slutt sov hele natten.  Aldri måte i samme seng til oss.  
Prøv det først - veldig slitsomt da du er alene med de nå!

Anonymkode: d2334...568

• Liker 7
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er helt forferdelig, og det er ikke aktuelt at han flytter inn igjen. Ikke fysisk voldelig. Alle er lettet over at han er flyttet ut. 3-åringen sover likt som før han flyttet ut

Du måtte altså få 2 barn med mannen før du fant ut at han er forferdelig 😳 Kanskje du lider av dårlig dømmekraft. 

Anonymkode: b3bfe...588

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du måtte altså få 2 barn med mannen før du fant ut at han er forferdelig 😳 Kanskje du lider av dårlig dømmekraft. 

Bedre å få to barn som er helsøsken og derfor har hverandre, enn å sitte med et barn alene. Jeg har tatt samme valg. Ble gravid igjen vel og vitende om at mannen måtte ut, men jeg ville ha helsøsken til barnet mitt. Ikke minst lettere for de å dele erfaringer når de ikke står alene i situasjonen når de blir eldre. 

Anonymkode: 172a4...2de

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spar deg!

• Liker 3
Skrevet

Føler med deg ❤️ Har ikke sovet en hel natt på 5 år, kun et par timer sammenhengende. Når jeg først bli vekket første gangen får jeg ikke sove igjen, for jeg vet at han snart vekker meg igjen, og jeg ligger å venter 😕Helt grusomt å ha det slikt! Samsov til han var 3, ligger på eget rom nå, men kommer inn 3-5 ganger per natt. Min sønn har alltid hatt et søvnproblem, og jeg har virkelig prøvd alt! Som alenemor og student er dette en uutholdbar situasjon  jeg ikke unner noen! Følger tråden for råd! Klem til deg!

Anonymkode: d57ff...a00

• Liker 3
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er så komisk å lese sanne innlegg her på KG.  Vet du hva. Jeg hadde beste mann i verden, en helt fantastisk mann. Som plutselig ble noen helt annet etter barna var født.  Han måte jobbe med seg selv og VI måte jobbe med kommunikasjoner og forventninger da INGEN kan forestille hvor tøft folk har det etter barn kommer inn i bildet.  Hvorfor tror du at mange går fra hverandre etter de får barn? Men noen klarer å jobbe gjennom problemer og andre ikke. 

Uansett er sanne svar som dette helt ubrukelig.

Anonymkode: d2334...568

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bedre å få to barn som er helsøsken og derfor har hverandre, enn å sitte med et barn alene. Jeg har tatt samme valg. Ble gravid igjen vel og vitende om at mannen måtte ut, men jeg ville ha helsøsken til barnet mitt. Ikke minst lettere for de å dele erfaringer når de ikke står alene i situasjonen når de blir eldre. 

Anonymkode: 172a4...2de

👏👏👏🙈

Anonymkode: 950fa...a66

• Liker 3
Skrevet

Kan man ikke bare låse døra så eldste ikke kommer inn på ditt rom? Da lærer hun sikkert fort etter et par netter 

Anonymkode: 3015a...5d0

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Kan man ikke bare låse døra så eldste ikke kommer inn på ditt rom? Da lærer hun sikkert fort etter et par netter 

Du må jo være gal. Det gjør man selvsagt ikke, uansett hvor utslitt man måtte være

• Liker 4
Skrevet
På 22.11.2019 den 22.35, AnonymBruker skrev:

hvordan overlever jeg dette?

Hvis du ikke har noe familie som kan hjelpe hadde jeg betalt noen. Ev. spør om de har noe hjelpetiltak fra helsestasjonen. 

Anonymkode: 48f5f...d74

• Liker 1
Skrevet

Mine er 1, 3 og 4 og våkner på skift de også. Nettene er et sammenhengende kaos og har vært det lenge, og som TS har hovedproblemet etter hvert blitt at jeg ikke sovner ordentlig mellom slagene, eller at jeg sover på kanten av senga med kroppen i spenn.

Jeg har funnet ut at den beste soveperioden er rett etter leggetid. Så i en periode legger jeg meg rett etter barna. Da får jeg 3-4 timer, noen ganger nesten 5, før moroa begynner. Og så prøver jeg å ligge og sløve når jeg ikke får sove senere på natten. Jeg sier til meg selv at det er hvile i det også, selv om det ikke er søvn. 

Jeg jobber jo på dagtid, så dette er ganske tungt. Men det kommer til å gå over en vakker dag, og da skal jeg aldri ta en god natts søvn før gitt. Lykke til TS!

Anonymkode: 268c5...ad0

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo være gal. Det gjør man selvsagt ikke, uansett hvor utslitt man måtte være

Hvorfor ikke? MÅ barn ha muligheten til å komme og gå som de vil i foreldrenes seng? 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? MÅ barn ha muligheten til å komme og gå som de vil i foreldrenes seng? 

Nei men de må ha mulighet til å nå sine foreldre. En stengt dør er ikke måten å gjøre det på fordi man er sliten å lei.

Anonymkode: 950fa...a66

• Liker 4
Skrevet
På Saturday, November 23, 2019 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Alle menn er jo noen ekle gamle svin. 

Burde virkelig ikke komme som noen "stor overraskelse" det der...       

Anonymkode: 779ed...5d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...