Gå til innhold

Den fabelaktige Amelie fra Montmartre.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva synes dere om den filmen? Var den ikke utrolig bra? Synes den filmen var så fin... Ble glad for å leve når jeg så den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, jeg likte den også veldig godt! Man blir skikkelig glad av å se en sånn film. Kanskje jeg skal se den en gang til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes filmen var SUPERBRA!!!! Faar frem mange gode folelser. Kanskje jeg skal kjope meg den og ta den frem dersom jeg har en daarlig dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den kom på video/DVD 4 september, så nå er den kommet i hus. Klar til å dra frem når jeg trenger en oppmuntring. Var en helt herlig film! Ler ennå av episoden med hagenissen som sendte bilder fra ferien:)

De som ikke har sett den må bare se den!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En super film! Likte den veldig godt. Ordentlig søt og fin... Det er ikke ofte man finner slike filmer nå til dags. Har sett noen franske filmer, og syns de aller fleste er ordetlige. Litt mer handling enn Hollywood - på en måte.

Uansett. Bra film. Skal nok kjøpe den, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glimrende film! Helt storveis! Selv min kjære, som er generelt frankofob, syntes den var veldig bra.

Og hagenissen!

Leste foresten i Aftenposten for noen uker siden om noen som hadde funnet 100 hagenisser plassert pent i en sirkel i en skog... Noen som har fått litt inspirasjon, tro?

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Vil bare komme med litt info her.

Det med "bortføring" av hagenisser er ikke noe som folkene bak filmen om Amelie fant opp. Det er en gruppe mennesker i Frankrike som kaller seg "Nissenes Nasjonale Frigjøringsfront". De har egen webside og har "bortført" slike hagenisser i flere år allerede og det er blitt en slags nasjonal spøk.

Jean Pierre Jeunet og resten av crewet bak Amelie filmen snappet opp denne ideen og laget en vri på den, men den er alikevel svært morsom.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...