Gå til innhold

Tips til å redusere hundelukt inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips? Funker det med litt bakepulver rundt i rommet? Annet?😊

Anonymkode: db371...315

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, tussi680 skrev:

Vaske.

Ja, jeg vasker😊. Hatt en voksen hund i et år og ikke merket det før. Kanskje sammenhengen med mye regnvær (drittvær) i det siste

Skrevet

Gi den en real hundevask, finnes mange preparater der ute. Eller så må du bare venne deg til det, så lenge du har hund.

• Liker 2
Skrevet

Holde hunden tørr, altså tørke den fort etter at den har blitt våt. 

Anonymkode: e0711...813

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holde hunden tørr, altså tørke den fort etter at den har blitt våt. 

Anonymkode: e0711...813

Ja, nå er han klipt inntil skinnet, så det er veldig lett å tørke han. Verre når han er langhåra. Han har MYE pels!

Skrevet

På et grunnleggende nivå: Gi hunden næringsrik mat! RÅforing, vom og hundemat o.l. Ikke dårlig tørrfor som Labb og drit kjøpt på matbutikken. Jeg merker forskjell i lukta på hunder som fores på kvalitetsfor kontra billig skvip. Merker forskjell på min egen hund etter at vi bytta fra tørrfor til VOM. Han lukter rett og slett mindre. Han fiser mindre også :fnise:

Ikke gi hunden godbiter av dårlig kvalitet.

Hunder som fores på dårlig mat får ofte hudproblemer og allergier. Pelsen blir dårlig, den kan bli feit og ekkel og illeluktende. Ikke minst blir ånden dårlig. Puss tenna til hunden jevnlig, og gi den gjerne et margbein en sjelden gang som hjelper på å fjerne tannstein. 

Skrevet
11 timer siden, Escalera skrev:

På et grunnleggende nivå: Gi hunden næringsrik mat! RÅforing, vom og hundemat o.l. Ikke dårlig tørrfor som Labb og drit kjøpt på matbutikken. Jeg merker forskjell i lukta på hunder som fores på kvalitetsfor kontra billig skvip. Merker forskjell på min egen hund etter at vi bytta fra tørrfor til VOM. Han lukter rett og slett mindre. Han fiser mindre også :fnise:

Ikke gi hunden godbiter av dårlig kvalitet.

Hunder som fores på dårlig mat får ofte hudproblemer og allergier. Pelsen blir dårlig, den kan bli feit og ekkel og illeluktende. Ikke minst blir ånden dårlig. Puss tenna til hunden jevnlig, og gi den gjerne et margbein en sjelden gang som hjelper på å fjerne tannstein. 

Han får eukanuba og dentastikk.

Takk for alle tips, dere😊. Dette er ikke noe stort problem her, så tror ikke jeg trenger å gjøre noen endringer på stell og foring. Tenkte mer på overfladiske grep ved behov en sjelden gang. Ellers så har dere selvfølgelig rett i alt dere sier; vask og stell, samt kosthold er grunnleggende viktig😊

• Liker 1
Skrevet

Lukter minimalt av våre grunnet vi råfôrer, og merker umiddelbart forverring i både avføring og lukt når vi har f.eks fått en del godbiter av tørrfôr. 

Skrevet

Litt eddik i en kopp fjerner lukt, men da får du luften av eddik.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...