Gå til innhold

Jordnær = grå mus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med utbrenthet i mange år. Før det var jeg (liker jeg å tro) en fargeklatt, både utseendemessig og /personlighetsmessig/sosialt sett. Når jeg, siden jeg ble utmattet, blir beskrevet som en "jordnær" person, vet jeg ikke hvordan jeg skal ta det. Er det noe man sier fordi jeg ikke lenger har overskudd til noe annet enn å dusje og ta på rene klær? At jeg ikke sminker meg, bruker høye hæler og sånt?

Er jordnær det samme som grå mus?

Anonymkode: 4c047...ed5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jordnære mennesker ser jeg på som vennlige, de har ikke høyere tanker om seg selv enn det de har om andre, de er joviale, behagelig å være rundt, avslappet, stabile og trygge på seg selv og hva de står for. Har ikke noe med grå mus å gjøre for min del hvertfall.

Anonymkode: db9c4...825

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jordnære mennesker ser jeg på som vennlige, de har ikke høyere tanker om seg selv enn det de har om andre, de er joviale, behagelig å være rundt, avslappet, stabile og trygge på seg selv og hva de står for. Har ikke noe med grå mus å gjøre for min del hvertfall.

Anonymkode: db9c4...825

Vet du hva, det er så fint svar, at det er til å leve med å være såkalt jordnær, om det er det det betyr!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være jordnær er å bry seg om de viktige tingene (kjærlighet, omsorg, stabilitet, ærlighet), i stedet for materialisme og hva folk tenker om deg og hvordan du fremstår. En jordnær person er realistisk, en god venn, og et mentalt sunt menneske. 

Har ingenting med utseende og klær og slikt å gjøre, bortsett fra de som har et utseende (klær, sminke, smykker), som viser at de absolutt ikke er jordnære. 

Anonymkode: b9202...af8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg er så lei av at folk skal mene så mye om andre. Synes folk virker desperate når de holder på slik. 

Anonymkode: f3a1a...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 hours ago, AnonymBruker said:

Herregud jeg er så lei av at folk skal mene så mye om andre. Synes folk virker desperate når de holder på slik. 

Anonymkode: f3a1a...9e5

Desperat? Jeg lurer bare på hva folk legger i begrepet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Desperat? Jeg lurer bare på hva folk legger i begrepet...

Det høyrest ut som om du fortjener ein frisørtime! Ta med deg bilde av "ditt gamle jeg" til frisøren og forklar at du vil freshest opp litt. :) 

Anonymkode: 47260...f8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er jordnær positivt, noen som ser verdien av det enkle i livet som barn, familie, venner osv. Det motsatte for meg er noen som ikke realitetsorientert, "kunstnersjeler", folk som er for opptatt av status gjennom jobb, hobby osv.

Anonymkode: e165b...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt med utbrenthet i mange år. Før det var jeg (liker jeg å tro) en fargeklatt, både utseendemessig og /personlighetsmessig/sosialt sett. Når jeg, siden jeg ble utmattet, blir beskrevet som en "jordnær" person, vet jeg ikke hvordan jeg skal ta det. Er det noe man sier fordi jeg ikke lenger har overskudd til noe annet enn å dusje og ta på rene klær? At jeg ikke sminker meg, bruker høye hæler og sånt?

Er jordnær det samme som grå mus?

For meg er "jordnær" det samme som litt kjedeleg. Ein som søker trygghet og ikkje tør å gjera noko utanfor sin vesle a4-boks. Litt for opptatt av kvardagslivet, kva gardiner du skal ha, kva andre synest om deg og kven som vinn "skal vi danse"...

Eg tippar at inne i deg så ligg det ein fargepalett latent, som berre ventar på at du skaffar pensel og canvas. 😘

Anonymkode: 47260...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordnær handler ikke om utseendet. Jeg kjenner flere vakre, jordnære mennesker. 

Anonymkode: 022eb...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordnær kan selvfølgelig være veldig positivt. Det betyr at du er behagelig å omgås, at man ikke føler man trenger å være noen andre enn den man er sammen med deg og at du virker ekte. Du prøver ikke å være noe du ikke er og har ikke sånne høye tanker om deg selv. 

Men når JEG bruker ordet jordnær, så mener jeg kjedelig ja. Det er et ord jeg har begynt å ta i bruk ang. personer som liksom aldri våger å tenke nytt, er redd for å gjøre for mye ut av seg og tar veldig hensyn til de som er litt mer nedfor. "Vi skal ikke gjøre oss bedre enn andre" holdningen. Det synes jeg er fryktelig irriterende. Disse tror gjerne at de fremstår så rettferdige, men de avslører jo at de ser ned på andre selv når de har denne holdningen. 
En av mine foreldre var litt "bipolare" av seg, og dette er et perfekt eksempel. Det var pappa, for han kunne være ekstremt høyt oppe i perioder og jeg måtte satse på å bli pop-stjerne, gjøre alt ut av meg, vi skulle vise at vi hadde penger og han hadde kredittkortgjeld så det ikke strakk til fordi han måtte vise hvor bra vi var. Det var liksom flaut å være "den vanlige mannen i gata", vi måtte være noe mer.

Men så kunne han falle ned til sitt jordnære jeg, og vi skulle ha klassetur på barneskolen en gang. Det ble tema at vi skulle ha med penger fra hjemme, og i klassen var det jo noen som det stod litt dårligere til med enn andre. Da ville pappa ta hensyn til den mest dårlig stilte. Det ble sagt hvor mye penger denne jenta skulle ha med seg, da skulle ihvertfall ikke jeg ha med meg mer! Dette førte jo bare til at denne jenta ble til irritasjon for meg. Ja jeg var et barn, men jeg ble liksom litt sånn "takket være din fattigdom må jeg også ha med lite penger" . 

Jeg har også datet forskjellige menn. Noen bare vanlige og laidback, men velstående nok. 
Noen likte å vise seg i dyre mercedez og bmw. Disse var selvfølgelig de mest behagelige å sitte på med.
Så kom han kjedeligste av dem alle. Kjedelige klær han overtok fra faren og besteforeldrene til og med, en eldgammel bil fordi "bilen tar meg fra a til b" 😛 og ja. litt dobbeltmoralsk kanskje, for jeg liker at folk tenker miljø, men dette ble rett og slett litt turnoff for meg.

Ikke ta til deg det negative her, for jordnær kan være positivt, men det kan også være veldig negativt.

Anonymkode: d8eeb...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordnær er intigritet, gode verdier og naturlig, fokus på ekte verdier og har bakkekontakt.

Ingen grå mus, men en vinner.:nori:

Anonymkode: 8ee57...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...