Gå til innhold

"wallah" og "bror" i hver eneste setning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungdom nå til dags som jeg hører snakke på denne spesielle måten.. " Wallah" og bror flere ganger i samme setning. Nesten så jeg får litt vondt i øra når jeg hører på og syntes nesten det er slitsomt å høre på. Virker som alle ungdom prater sånn.  Er det ikke vanvittig slitsomt å prate på denne måten ?

Anonymkode: ff2a3...c9b

• Liker 19
Skrevet

Kebab-norsk har aldri vært sjarmerende. 

Anonymkode: 70d6b...5d8

• Liker 45
Skrevet

Det er kebabnorsk, typisk blant innvandrerungdom som tror de er kule og "gangster" og som ikke har lært seg Norsk og blander inn ord fra andre språk. 

Anonymkode: 175b4...ff5

• Liker 23
Skrevet

bror, walla, jeg lover deg bror at det er ikke, walla, jeg lover deg,WALLA,  slitsomt å snakke sånn, bror.

Anonymkode: 7dcf1...cce

• Liker 34
Skrevet

Alt mulig sånt er irriterende. Også ungdom som sier "liksom" hele tiden. Spesielt på Amerikansk hører man jo "like" hele tiden. Eller ungdommen som sier "sykt" til alt. sykt gøy, sykt pen, syyyykt frisk? Sykt våken?

Anonymkode: 7c989...061

• Liker 7
Skrevet

Hva betyr walla?

Anonymkode: ac440...4ff

Skrevet

Ja det var mye bedre før i tiden

Anonymkode: 5d032...3fc

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr walla?

Sånn ca «jeg lover», « jeg sverger». Brukes gjerne for å bekrefte at det du forteller er sant.

Anonymkode: ebe51...9bd

• Liker 7
Skrevet

bror, walla, jeg lover deg bror at det er ikke, walla, jeg lover deg,WALLA,  slitsomt å snakke sånn, bror.

ja akkurat sånn!! Hører det overalt... Og virker som det er utrolig utbredt. Jeg er 24 år og kvinne, men føler den måten og prate på har eskalert de siste årene :P

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ungdom nå til dags som jeg hører snakke på denne spesielle måten.. "

La oss ikke late som om dette er et språk ungdom i hele landet snakker. Det er muslimer og wannabe-muslimer som prater slikt. 

Anonymkode: 0ada0...779

• Liker 19
Skrevet

Sånn ca «jeg lover», « jeg sverger». Brukes gjerne for å bekrefte at det du forteller er sant.

Men de sier jo WALLAH jeg sverger i samme setning? og har sett etnisk norske prate på denne måten også.

• Liker 5
Skrevet

Hører ikke så mye av det her egentlig. Går derimot mye i "jeg bare".

Anonymkode: 5836d...b3b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, takk.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss ikke late som om dette er et språk ungdom i hele landet snakker. Det er muslimer og wannabe-muslimer som prater slikt. 

Anonymkode: 0ada0...779

Dette er et faktum. 

Anonymkode: cc6bf...572

• Liker 3
Skrevet

Ungdomsspråk er organisk. Det at dere sitter og ergrer dere har ingenting å si for utbredelsen. Bortsett fra egen misnøye. Akkurat som kj-lyden som alle klager over. Mye mer produktivt å bare akseptere språklig utvikling. 

Anonymkode: eeff9...2a9

• Liker 6
Annonse
Skrevet

Det er nok kommet for å bli. Og det blir nok bare mer og mer av det. 

Anonymkode: aaf29...22d

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

ja akkurat sånn!! Hører det overalt... Og virker som det er utrolig utbredt. Jeg er 24 år og kvinne, men føler den måten og prate på har eskalert de siste årene :P

Jeg bor i en innvandrertett bydel og første gang jeg hørte 2 kids prate sånn her hele bussturen inn til Jernbanetorget, trodde jeg de kødda. Opplevdes som annethvert ord i en setning var "Walla" og "bror". 

Morsomt men slitsomt å høre på.

• Liker 3
Skrevet

Når man bruker "jeg sverger" og "wallah" hele tiden, så velger jeg å tro at hvert ord som kommer ut av munnen deres er løgn. Ingen som snakker sant har behov for å bekrefte det etter hver setning.

Forøvrig har de fleste ungdommene her jeg bor funnet ut av kj og sj-lyd igjen, med unntak av de som snakker kebabnorsk. Det virker som om det er et klasseskille. De som ikke vil assosieres med innvandrerungdom legger seg i selen for å prate korrekt.

Anonymkode: 29209...0c4

• Liker 6
Skrevet

Nå snakker jeg ikke om de norske guttene som løper rundt å later som de i er fra Somalia.. Men de «ekte» Synes jeg er litt vittige. Spesielt når de er svært engasjert i det de skal formidle.😁  

«Walla *mitt navn*! Jeg svæRRGer!😁   

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kebabnorsk, typisk blant innvandrerungdom som tror de er kule og "gangster" og som ikke har lært seg Norsk og blander inn ord fra andre språk. 

Anonymkode: 175b4...ff5

Det mest tragiske er når etnisk norske gutter tar etter og snakker slik de også fordi de tror det er kult... 

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...