Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har prøvd engangs alkotest fra f.eks. Jula? 2pk til 79 kr. Står den er pålitelig og lite feilmargin. Men finner ingen uavhengige tester av slike.

Ikke råd til kjøpe en ordentlig måler per nå.

Skal på julebord i morgenkveld inni byen. Ingen buss hjem igjen på søndag (6 mil) og taxi er uaktuelt. Får bo hos ei venninne.

Men i følge slike nettkalkulatore f.eks. www.avogtil.no så er jeg ikke edru før kl 20 - 22 på søndagskveld. Hvis jeg drikker 5 halvlitere øl fra kl 18-03 lørdagskveld. Er dame på 47 kg og, tar lang tid før jeg blir edru. Men i følge dinside sin kalkulator vil jeg være edru en gang mellom kl 13 og 17 på søndag.

Er avhengig av bilen dagen derpå og lurer på om noen vet av fakta om engangamålerne.

Selvsagt best og ikke drikke alkohol. Men hadde lyst til det denne gang.

Anonymkode: a860d...67d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd engangstest, men har en av de dyrere på markedet.

Dersom den er rett, noe jeg selvsagt ikke har noen garanti for, så stemmer Din Side sin oversikt veldig bra.

Men nå er jeg 20 kilo tyngre enn deg, og ser at jeg ville hatt max promille på 0,75, mens du ville hatt 1,76 på samme tidspunkt. At det var så stor forskjell hadde virkelig ikke sett for meg (da går jeg etter tabellen med høyest promille og saktest reduksjon som er den som stemmer best for meg).

Legger også merke til at Avogtil.no ville du hatt promille mellom 2,5 og 3, mens jeg ville vært mellom 1 og 1,5 på det meste.

Anonymkode: 3f8b1...68b

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke prøvd engangstest, men har en av de dyrere på markedet.

Dersom den er rett, noe jeg selvsagt ikke har noen garanti for, så stemmer Din Side sin oversikt veldig bra.

Men nå er jeg 20 kilo tyngre enn deg, og ser at jeg ville hatt max promille på 0,75, mens du ville hatt 1,76 på samme tidspunkt. At det var så stor forskjell hadde virkelig ikke sett for meg (da går jeg etter tabellen med høyest promille og saktest reduksjon som er den som stemmer best for meg).

Legger også merke til at Avogtil.no ville du hatt promille mellom 2,5 og 3, mens jeg ville vært mellom 1 og 1,5 på det meste.

Anonymkode: 3f8b1...68b

Takk for svar. Bra å vite at din måler ligner mer på dinside sin kalkulator og ikke avogtil. Virker som sistnevnte har veldig høy margin! 

Kanskje jeg kan prøve engangstest og sjekke opp mot dinside i tillegg :)

Anonymkode: a860d...67d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...