AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #1 Skrevet 22. november 2019 Jeg har en venninne som desverre kommer med mange spydige kommentarer. Jeg tok det opp med henne en gang. Men fikk bare til svar at hun måtte være ærlig og det fikk jeg tåle. Tydeligvis bare hun som får lov til å si alt hun mener. Er dette hersketeknikk? En unnskyldning for å få lov til å være frekk mot meg? Kan det hende hun føler hun mister makt om jeg sier at jeg ikke finner meg i dette? Vurderer å droppe henne. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: e176e...f38 2
Måbarefåsiat... Skrevet 22. november 2019 #2 Skrevet 22. november 2019 Be henne te seg som et voksent menneske, eller hun får finne en annen å herse med. 11
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #3 Skrevet 22. november 2019 Kutt henne ut, du trenger da ikke det der i livet ditt? Anonymkode: 23c4c...ea1 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #4 Skrevet 22. november 2019 Det blir et irritasjonsmoment for deg og da er det like greit å kutte henne ut. Har gjort det samme. Mindre drama og negativitet🥳 Anonymkode: c0d34...5ff 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 13 minutter siden, O.G. skrev: Begynn å være ærlig du også da. Har prøvd men da fikk jeg klar beskjed om at jeg kunne holde munn. Prøvde å fortelle at dette var sårende, men fikk ingen forståelse. Anonymkode: e176e...f38 5
Citha Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har prøvd men da fikk jeg klar beskjed om at jeg kunne holde munn. Prøvde å fortelle at dette var sårende, men fikk ingen forståelse. Anonymkode: e176e...f38 Da trenger du ikke henne. 3
Gjest Lily_88 Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Har prøvd men da fikk jeg klar beskjed om at jeg kunne holde munn. Prøvde å fortelle at dette var sårende, men fikk ingen forståelse. Anonymkode: e176e...f38 Slett henne fra alle sosiale medier og kontaktlisten på telefonen din. Bare si ifra at du ikke ønsker å være venninne lenger, når hun oppfører seg respektløs. Så kommer hun til å klikke i vinkel og spy ut mer dritt, så da lukker du ørene dine og går framover i livet ditt. Folk skal virkelig ikke oppføre seg sånn.
Gjest O.G. Skrevet 23. november 2019 #9 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd men da fikk jeg klar beskjed om at jeg kunne holde munn. Prøvde å fortelle at dette var sårende, men fikk ingen forståelse. Anonymkode: e176e...f38 Men da er det jo bare å kutte henne ut.
CabinCruiser Skrevet 23. november 2019 #10 Skrevet 23. november 2019 Eller du kan akseptere at hun er sånn og kanskje ikke mener noe med det? Alternativt ta det opp litt og litt. 1
FluffyJuggernaut Skrevet 23. november 2019 #11 Skrevet 23. november 2019 Du har prøvd å snakke med henne om at kommentarene og stikkene sårer, hun syns du må tåle såpass og ignorer følelsene dine. En god venn ville iallefall unnskyldt og prøvd å ta hensyn. Og siden du vet at hun ikke kommer til å endre seg så er det jo bare ta avstand og skjerme deg selv. At venner er ærlig er viktig, men når de bruker den ærligheten som en unnskyldning for å såre deg, så fortjener de ikke vennskapet ditt lengre. Ingen ønsker å være en emosjonell punshingbag. 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Skrevet 24. november 2019 Har ei slik jeg og. Hun håner meg og er frekk, sier jeg imot så er det jeg som er urimelig. Anonymkode: 880cc...052 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #13 Skrevet 24. november 2019 På 22.11.2019 den 20.03, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som desverre kommer med mange spydige kommentarer. Jeg tok det opp med henne en gang. Men fikk bare til svar at hun måtte være ærlig og det fikk jeg tåle. Tydeligvis bare hun som får lov til å si alt hun mener. Er dette hersketeknikk? En unnskyldning for å få lov til å være frekk mot meg? Kan det hende hun føler hun mister makt om jeg sier at jeg ikke finner meg i dette? Vurderer å droppe henne. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: e176e...f38 Ja. Droppe henne, som du selv sier. Dette trenger du ikke være en del av. Gjorde det samme med ei som alltid rakket ned på meg. Fikk det så mye bedre etterpå! Anonymkode: 41e8d...656 2
Gjest Witch24 Skrevet 24. november 2019 #14 Skrevet 24. november 2019 Hadde ei sånn, men så begynte jeg m samme mynt...Det tålte ho ikke så da kutta ho meg ut🤣
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #15 Skrevet 24. november 2019 På Friday, November 22, 2019 den 19.03, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som desverre kommer med mange spydige kommentarer. Jeg tok det opp med henne en gang. Men fikk bare til svar at hun måtte være ærlig og det fikk jeg tåle. Tydeligvis bare hun som får lov til å si alt hun mener. Er dette hersketeknikk? En unnskyldning for å få lov til å være frekk mot meg? Kan det hende hun føler hun mister makt om jeg sier at jeg ikke finner meg i dette? Vurderer å droppe henne. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: e176e...f38 Jeg har faktisk ett familie-medlem som pleide å oppføre seg på denne måten.. Nærmest hver eneste gang det var en eller annen sammenkomst / feiring av ett eller annet slag, så fikk noen for eksempel kommentar om "Har du blitt FEIT siden jeg så deg sist!?" eller lignende snakk. Selv til barn / ungdommer som overhodet ikke var overvektige i det hele tatt. Snarere tvert imot, ifølge helsesøsteren fra skolen deres. Eller "Burde du egentlig spise dette da?" hvis hun mente at noen hadde ett par kilo for mye på kroppen. Samtidig som hun selv virkelig stappet inn på, og tok godt for seg av alle godsakene som fantes. Dersom en eller annen forsøkte å snakke med henne om disse tingene, så svarte hun at dette "var vel ikke noe å ta seg nær av" og så anklaget hun folk for å være "hårsåre" og "sutrekopp" eller lignende. En gang i ett bryllup, så kommenterte hun høylydt at bruden egentlig ikke burde spise noe bryllupskake i det hele tatt, fordi brudekjolen hennes garantert kom til å sprekke! Da smalt det faktisk fra bruden at denne kjerringa burde holde kjeften sin, og ikke spise for fire (henvisning til at kjerring-trollet) allerede hadde tatt VELDIG godt for seg fra dessert-bordet deres. Da holdt kjerringa iallefall kjeften sin for resten av det selskapet. Men hun sutret og klagde en del i ettertid, at folk viss nok hadde vært så "slemme" mot henne. Nå blir hun uansett ikke invitert til sammenkomster lenger (i alle fall ikke fra mesteparten av slekten) så hun er ikke noe problem for oss. Slike mennesker får man ekstremt liten glede av å ha rundt seg, og da er vel bare å kutte dem ut først som sist. Anonymkode: 60968...33b 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #16 Skrevet 25. november 2019 HUN velger hvilken oppførsel hun har. Og DU velger hvem du er venner med. Det er helt greit å droppe venner som du synes det er ubehagelig å være rundt. Anonymkode: 53514...57d 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #17 Skrevet 25. november 2019 På 22.11.2019 den 20.03, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som desverre kommer med mange spydige kommentarer. Jeg tok det opp med henne en gang. Men fikk bare til svar at hun måtte være ærlig og det fikk jeg tåle. Tydeligvis bare hun som får lov til å si alt hun mener. Er dette hersketeknikk? En unnskyldning for å få lov til å være frekk mot meg? Kan det hende hun føler hun mister makt om jeg sier at jeg ikke finner meg i dette? Vurderer å droppe henne. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: e176e...f38 Hvorfor, ts, svarte du ikke "Vel, la meg være ærlig med deg: et vennskap med en dame som rakker ned på meg gir meg intet. Så enten slutter du, eller så slutter jeg å møte deg. Dette tullet ditt er jeg for gammel til." Ta det opp en gang til. Ha svar på hånden. Eller så svarer du bare "å, det ville vært hyggelig, men jeg kan ikke" hver gang hun ber deg på noe og er alltid opptatt når hun ringer. Med drama-folk er ofte det siste mest effektivt. Anonymkode: 60048...d96 6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #18 Skrevet 25. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor, ts, svarte du ikke "Vel, la meg være ærlig med deg: et vennskap med en dame som rakker ned på meg gir meg intet. Så enten slutter du, eller så slutter jeg å møte deg. Dette tullet ditt er jeg for gammel til." Ta det opp en gang til. Ha svar på hånden. Eller så svarer du bare "å, det ville vært hyggelig, men jeg kan ikke" hver gang hun ber deg på noe og er alltid opptatt når hun ringer. Med drama-folk er ofte det siste mest effektivt. Anonymkode: 60048...d96 Vi har også et par sånne mennesker i familien som elsker å rakke ned på andre-finne deres mest sårbare punkt. Det mennesket som er verst pleier alltid være veldig stille i begynnelsen av sammenkomstene. Det er en grunn til det, han sitter og observerer folk finner seg et offer og så kommer regla med faenskap han da har sittet og pønsket ut. Fra å være helt mutt og taus kan han plutselig si med høy stemme for å fange alles oppmerksomhet, at " Nå er det ti år siden bryllupet ditt da var vi like slanke men se på meg nå og se på deg -den forskjellen! du må da veie minst det dobbelte av meg nå!! Han riktig godter seg mens han sier dette og at alle blir stille og sjokkerte. Det verste er at samboeren hans nikker og jatter med smiler og koser seg i situasjonen- hun er enig i alt han sier. Hun har det visst ikke så godt med han og vil nok tape på dette på sikt for vi skjønner jo at hun har valgt en psykopat. Da vi erkjente at han var psykopat ble det enklere å innføre null kontakt. Det var en sann lettelse. Anonymkode: aa9b2...856 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #19 Skrevet 25. november 2019 Dropp henne. Bare det at søker råd inne på kg sier sitt. Slike negative vesner hører ikke hjemme i noens liv. Anonymkode: 1d933...ec7
Gnå Skrevet 25. november 2019 #20 Skrevet 25. november 2019 Har du prøvd å bare le av kommentarene hennes, eller på en annen måte vise at du ikke bryr deg? Hvis hun f. eks. sier "den genseren der passet ikke deg så bra", så svarer du bare "synes du? Jeg synes den liker den akkurat sånn, jeg!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå