Gå til innhold

Hvorfor slutter noen å trene etter en stund?

Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg går turer for å holde meg i form noenlunde, men har jo litt ekstra kg på kroppen, synes ikke med klær. Men jeg har kroniske sykdommer så etter to uker blir jeg veldig syk og formen veldig dårlig. Jeg blir uttmattet, får feber og mye smerter...hater det...

Anonymkode: 7e8e0...5e9

Jeg har, så vidt jeg vet, ingen sykdommer, men opplever det slik likevel. Jeg sliter med å finne balansen for hvor mye jeg kan gjøre før jeg når grensen, men finner ingen holdepunkter.

Noen ganger lurer jeg på om jeg er allergisk mot melkesyre.... 😄 

Anonymkode: bc765...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er kjedelig og ubehagelig. 

Fordi man ikke ser resultater og tenker at det ikkr er noe vits. 

Anonymkode: 4b296...c53

Selvfølgelig vil du se resultater hvis du gjør der rett. Du ser ikke resultater hvis du er veldig usunn i tillegg. Noen bruker også lengre tid, og selv om du ikke ser resultater på utsiden med en gang så skjer det noe inni kroppen din. Det farlige fettet inni deg som legger seg rundt organene forsvinner fortere enn det utpå. Så det er vits å trene. Ikke minst viktig for alle uansett kropp. 

Fordi det ikke er lettvint når man har en baby. Alt må planlegges til minste detalj, og hvis man drar på mor-barn-timer er effektiviteten så som så. Når man endelig får barnepass så vil man kanskje lese nettavis eller sove i stedet. Eller bare se oå TV i ro og mak. 

Min tolkning ut i fra nåværende situasjon ...

Anonymkode: 64849...d1d

Mange med barn som trener. Å få barn er ingen unnskyldning for å la være. Får alltid mulighet til litt trening om det så bare er noen øvelser hjemme.

Du vet at folk er forskjellige ikke sant? Der har du grunnen.  

Anonymkode: b009c...64e

Jeg vet det, men hvorfor er det så moro og viktig  å være lat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ble syk av trening. Det er ikke trening som gjør deg syk med forkjølelser og feber. Langt i fra. Det styrker immunforsvaret. Det er virus som gjør dere syk. Så da har dere enkelt og greit blitt smittet av virus. Alle blir forkjølet av og til i løpet av livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Warrior skrev:

Dere som ble syk av trening. Det er ikke trening som gjør deg syk med forkjølelser og feber. Langt i fra. Det styrker immunforsvaret. Det er virus som gjør dere syk. Så da har dere enkelt og greit blitt smittet av virus. Alle blir forkjølet av og til i løpet av livet. 

Det er egentlig ikke så nøye hva det skyldes. Jeg blir uansett syk hver gang jeg kommer i gang med en treningsrutine, og må holde opp for å komme meg igjen. Det er ikke tilfeldig da jeg ikke blir syk hvis jeg ikke trener (jeg blir generelt sjelden syk). Det er sikkert andre faktorer som også spiller inn, som stress, lite søvn osv., men da er det altså treningen som må vike siden man må ha en jobb, og søvn er vanskelig å styre.

Og med trening mener jeg det å ta seg ut. Hvis man ikke holder på med konkurranser tenker jeg at hverdagsaktivitet er bra nok.

Anonymkode: bc765...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sliten når jeg kommer hjem fra jobb. Så er det å dra innom butikken,  lage middag, gjøre lekser med barna og litt husarbeid. Da har det allerede rukket å bli kveld. Da frister det kun å sette seg i sofaen. Jeg orker ikke å måtte tvinge meg ut av døra flere ganger i uken, det ødelegger livskvaliteten min. Og i helga er det så mye annet som skjer.

Og selvfølgelig, det er dritkjedelig, tungt, vondt, man blir varm og svett. Det er så mye negativt at det overskygger at det er positivt for kropp og helse.

Anonymkode: f95da...750

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2019 den 6.42, AnonymBruker skrev:

Fordi det ikke er lettvint når man har en baby. Alt må planlegges til minste detalj, og hvis man drar på mor-barn-timer er effektiviteten så som så. Når man endelig får barnepass så vil man kanskje lese nettavis eller sove i stedet. Eller bare se oå TV i ro og mak. 

Min tolkning ut i fra nåværende situasjon ...

Anonymkode: 64849...d1d

Jeg har en baby og en treåring, men siden jeg også har en mann får jeg trent 3-6 dager i uken ☺️  Når det er mest hektisk blir det bare en 25 minutters løpetur, men syns det gir meg ny energi og ny giv til å takle grinete barn 😄 Mye mer enn å se på tv eller trykke på telefonen. 

Anonymkode: 92a56...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofte når jeg har sluttet å trene så er det at jeg har vært veldig veldig sliten av alt og føler jeg ikke har noe overskudd til å komme meg på trening. Vet at det er da man trenger det, men har vel vært utbrendt/depresjon som gjør at jeg gir litt faen og ikke greier å ta tak. 

Jeg er flink til å trene i helgene, det gjør jeg jevnt over. Og jeg er alltid aktiv i hverdagen, går trapper, er i bevegelse på jobb, går halvtime hver dag, alltid. Men synes det er vanskelig å trene i ukedagene.

Før jobb er altfor tidlig, jeg sover veldig dårlig og orker ikke stå opp grytidlig, det pleier å gjøre søvnen verre. Etter jobb er det så travelt, jeg lager alltid skikkelig middag fra bunn som er litt tidkrevende. Så er det å hjelpe med lekser og gjøre husarbeid og plutselig er klokken ni, barn er lagt og jeg slapper av for meg selv. (Kan ikke trene sent, da får jeg ikke sove)

Slutter aldri helt, det går liksom aldri mer enn 12-14 dager mellom hver gang, men det er jo litt sjeldent. Om sommeren er det lettere synes jeg, da har jeg mer overskudd og trener mer. Mørketiden er grusom, blir jo slapp og trøtt hele døgnet.

Anonymkode: d1639...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...