Gå til innhold

Hvorfor slutter noen å trene etter en stund?

Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Ofte når noen begynner å trene så holder de kanskje på i noen uker, måneder.. Så plutselig er det stopp. Hvorfor? 

Trening er jo gøy og det er godt for helsa. Til og med den psykiske helsa. Så hvorfor avslutte? Noe som gjør deg godt? 

Sånn som etter nyttår er det mange som skal trene bort julefettet. Så er det plutselig stopp. Hvorfor ikke fortsette? Folk må ikke trene på treningssenter, de kan trene hjemme også så at folk ikke har råd er bare en dårlig unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har vel ikke funnet en treningsform de liker, eller så mangler de disiplinen til å gjennomføre de dagene de ikke har så veldig lyst. En dag blir til flere, og plutselig har det gått noen måneder uten trening?

Jeg elsker å trene, men det er noen dager dørstokkmila er lang. 

Anonymkode: 92a56...a96

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være at motivasjonen går i bølger, i tillegg at man kan ha det travelt og/eller være sliten en periode, og så "glemmer" det man gjerne og kommer plutselig på at man ikke har trent på flere måneder.

Anonymkode: 98f20...077

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mennesker ofte er naturlig late.  Det er stort sett mer fristende for befolkningen og slappe av på sofaen etter jobb, henting av unger, lekser, husarbeid og middagslaging enn det er å trene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Putti (Kosedama)

😂 Tror det har med disiplin å gjøre 😉

Veldi motivert i begynnelsen, men så blir en veldi sliten og lei og bare ikke gidder. Har du disiplin så bare går du på trening... Motivasjonen kommer når man begynner, å viss den uteblir, så kommer ivertfall mestringsfølelsen når man er ferdig 😁😁😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Putti (Kosedama)
Akkurat nå, Putti (Kosedama) skrev:

😂 Tror det har med disiplin å gjøre 😉

Veldi motivert i begynnelsen, men så blir en veldi sliten og lei og bare ikke gidder. Har du disiplin så bare går du på trening... Motivasjonen kommer når man begynner, å viss den uteblir, så kommer ivertfall mestringsfølelsen når man er ferdig 😁😁😍😍

Nå må du kose deeeg ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente på treningsstudio i mange år, på og av i perioder. Syntes ikke det var gøy, men tenkte det var noe jeg bare måtte gjennom. 
Så tok jeg opp en idrett jeg drev med i tenårene, samt begynte med crossfit, og nå synes jeg det er gøy. Men det gjelder å finne det riktige. 

Anonymkode: 1e83a...279

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trente på treningsstudio i mange år, på og av i perioder. Syntes ikke det var gøy, men tenkte det var noe jeg bare måtte gjennom. 
Så tok jeg opp en idrett jeg drev med i tenårene, samt begynte med crossfit, og nå synes jeg det er gøy. Men det gjelder å finne det riktige. 

Anonymkode: 1e83a...279

Rent treningssenter funka ikke for meg, det ble det perioder med trening. Så begynte jeg med kampsport, som jeg holdt på med da jeg var ung og det er gøy.

Jeg går på trening fordi det er gøy, ikke fordi det er sunt. Det er bare en bonus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sånn selv i mange år før jeg knakk koden. Sluttet å trene når det ikke var nytt og gøy lenger, men jeg fant ut at trening ikke nødvendigvis er så gøy hele tiden. Noen ganger koster det en del å klare å komme seg på trening. 

Men en aktivitet trenger mer enn noen uker for å feste seg. Etter hvert blir det like naturlig å komme seg på trening som det er å komme seg på jobb hver dag. Man bare gjør det fordi det koster mer å la være, sånn i det lange løp.

Anonymkode: ad6ae...b24

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvelertak skrev:

Ofte når noen begynner å trene så holder de kanskje på i noen uker, måneder.. Så plutselig er det stopp. Hvorfor? 

Trening er jo gøy og det er godt for helsa. Til og med den psykiske helsa. Så hvorfor avslutte? Noe som gjør deg godt? 

Sånn som etter nyttår er det mange som skal trene bort julefettet. Så er det plutselig stopp. Hvorfor ikke fortsette? Folk må ikke trene på treningssenter, de kan trene hjemme også så at folk ikke har råd er bare en dårlig unnskyldning.

Fordi for mange er ikke trening gøy i det hele tatt,  tvert i mot er det kjedelig og tungt, og det krever utrolig mye å tvinge seg gjennom det. Til slutt orker man ikke ta kampen for å tvinge seg til noe man misliker, og da slutter man. 

Anonymkode: fcf21...199

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det mangel på tid og energi i kombinasjon. Full jobb og til sammen fem barn skal følges opp, det gir ikke mange timer i uka jeg kan spandere på meg selv uten at det går ut over noe annet.

Spør meg om ti år, så er det kanskje annerledes. Men akkurat nå er jeg stort sett i minus på både ork og tid, og da gir jo svaret seg selv: begynner å trene fordi jeg vet jeg bør, slutter når kabalen ikke går opp.

Anonymkode: f0365...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For ikke alle liker trening. Det tapper meg for energi, det er tungt, fælt, jeg blir svett og varm. Det er grusomt å måtte trene, for begynner man føler man at man MÅ ut igjen neste dag og så er livet bare kjipt og ikke gøy :) 

Anonymkode: 7850a...ce2

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi for mange er ikke trening gøy i det hele tatt,  tvert i mot er det kjedelig og tungt, og det krever utrolig mye å tvinge seg gjennom det. Til slutt orker man ikke ta kampen for å tvinge seg til noe man misliker, og da slutter man. 

Anonymkode: fcf21...199

Det skal jo være tungt. Hadde vært mer kjedelig hvis det alltid var lett.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ikke alle liker trening. Det tapper meg for energi, det er tungt, fælt, jeg blir svett og varm. Det er grusomt å måtte trene, for begynner man føler man at man MÅ ut igjen neste dag og så er livet bare kjipt og ikke gøy :) 

Ingenting som frister litt en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du gjør en logisk glipp der du påstår at trening er gøy som om det er en universell sannhet. For de fleste av oss er det ikke det. 

Det er med energikonservering som med energitett mat: det er et ur-instinkt for oss at vi skal spise så mye energi som mulig og spare på energien til vi virkelig trenger den. 

Anonymkode: 38667...6ca

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, Kvelertak skrev:

Det skal jo være tungt. Hadde vært mer kjedelig hvis det alltid var lett.

Ingenting som frister litt en gang?

Absolutt ingenting som frister. Hater å bli varm og svett. Finnes ikke noe verre enn å kjenne svetten renne nedover 😰

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en livsstil som ikke passer alle. Jeg elsker å trene, men falt fra ganske lenge når jeg møtte veggen på jobb. Tilbake igjen nå ☺️

Anonymkode: 9da37...2ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...