Gå til innhold

Barnebursdag i barnehagen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye gir dere for? Og hva? Må de ha mulighet til å bytte gaven? (kjenner jo ikke alle like godt, og vet hva de har fra før)

Anonymkode: 05cfe...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 50-80 kr avhengig av hva vi finner. En Legopakke feks, eller noe annet smått. Vi har fått alt fra Lego til shampoo, ikke vær så redd for hva du gir. 

Anonymkode: c8048...421

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bursdagene vi har vært i har det sett ut som det ligger på 50-100kr. Tenker selv det er greit med byttelapp, litt avhengig av hva man gir da såklart.

Vi har gitt perler + perlebrett, kit for å lage slim, plus klosser, såpebobler i ulike varianter, kritt for å tegne på asfalt, T-skjorte med kult print fra HM... Ungene er stort sett glade bare de får noe. Prøver å gi litt ordentlige ting, men summen av det blir mye ræl 🙄

Anonymkode: eac55...3d5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 50-80 kr avhengig av hva vi finner. En Legopakke feks, eller noe annet smått. Vi har fått alt fra Lego til shampoo, ikke vær så redd for hva du gir. 

Anonymkode: c8048...421

Ok. Men har du alltid med byttelapp? Liker å kjøpe ting på nett, jeg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder vel med noe til 50kr tenker jeg. Kan være en ide å kjøpe inn greie nøytrale gaver på tilbud og ha liggende til bursdager. Perler, perlebrett, fargestifter, aktivitetsbok/blad, klistremerker, gøye muffinsformer, gøy dusjsåpe, vaskeklut med Barne-TV motiv e.l. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50-100kr. Har hatt barn siden slutten av 1990-tallet og har fortsatt barn i barnehage. Aldri noen gang har det kommet med byttelapp og aldri har det vært et savn. Barnebursdagsgaver skal være smågaver og de åpnes alltid ned til sine minste bestanddeler med en gang så det ville ikke engang vært mulig å bytte. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri med byttelapp. Handler for ca 50 kroner (originalpris), men prøver å handle inn til et lite lager når jeg finner ting på tilbud. Da blir det rimeligere, og jeg trenger ikke å fly ut for å handle bursdagsgaver flere ganger i måneden. 

Kjøper alltid kort på de blomsterbutikkene som har de til 10 for 10 kr.

Har gitt fargestifter, tusjer, tegnebøker, perler, vannballonger, gatekritt, ball, bøker, klistremerker, lego, alt av småfigurer, dukker, bamser osv osv osv. Hva som helst egentlig 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått med byttelapp på flesteparten av gavene vår sønn har fått, veldig greit da det gjerne er kommet 3-4 like esker med lego 

Gir for 100-200 kr per gave 

Anonymkode: cf3fb...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir for ca. 150 kr. Har ikke lagt ved byttelapp så langt. Jeg tenker at hvis man får flere av samme ting, kan man gi de videre i neste bursdag. :) 

Anonymkode: ba77e...130

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har fått med byttelapp på flesteparten av gavene vår sønn har fått, veldig greit da det gjerne er kommet 3-4 like esker med lego 

Ja det er akkurat det jeg er redd for, at man feks ender opp med flere like legoesker eller noe man har fra før. Da er det innmari kjedelig å ikke få byttet :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket press gir det foreldre som ikke har så god rå når prisnivået og forventningene til gaver ligger på 100-200 kr per barn, og i tilegg flere bursdagsbarn i løpet av året som skal ha gaver? 

Alle foreldre, uansett økonomi burde tenke på de sosiale forskjellen. 50 kr er lite for å gi en ordentlig gave, det skjønner jrg. Da blir det bare småting som kastes til slutt. Det beste var om alle sammen ga en felleshage, en fast sum per barn - dermed får barnet en ordentlig gave. Så kan alle barna lage et kort hver til barnet. F.eks hvis fellesgaven skal være på 400 kr. Og det er 10 barn som skal gi gave , så blir det 25 kr per familie. Det gjør at pengepresset blir mindre.

er forventningene å gi 100 kr per barn og det er 10 barn å gi til - så blir den årlige kostnaden på 1000 kr. 200 kroners gaver blir 2000 kr per år. Mye penger for mange om man legger det sammen med alle andre små utgifter man har i løpet av året. 

Tenk på alle de barna som ikke får dra i bursdager, fordi foreldrene ikke har råd til gave i den prisklassen som er forventet? Det er ganske tabu å dukke opp i burdmsdag uten gave, fordi du ikke har råd. Eller å dukke opp med en gave til 25 kr når alle andre gir gaver til 200,-. Dette er en tankevekker for mange. 

Flere burde tenke seg om 

Anonymkode: d221d...90a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har aldri den lokale lekebutikken spurt om byttelapp, og i hvertfall ikke om lego. Hvis man kjøper på nett kan det kanskje være vanskelig for evt bursdagsbarn å bytte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir ofte gjenbruksgaver. En pent brukt barnebok, et puslespill eller liknende. Blir utrolig mange barnebursdager i løpet av et år. Forrige måned var det 4 stykker. Gjenbruk sparer både lommebok og miljø.

Anonymkode: 63ca7...1e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gi så mye? Jeg ser virkelig ikke poenget?

Anonymkode: 2bc54...33f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gi så mye? Jeg ser virkelig ikke poenget?

Anonymkode: 2bc54...33f

Ikke meg du siterer, men vi gir for ca. 150 kr, noen ganger 200 kr. Vi liker å gi bøker, og selv på tilbud koster det jo litt for litt fine, innbundne barnebøker. Fra det jeg klarer å anslå, lå gavene sønnen vår fikk til fireårsdagen sin på ca. 200 kr, med ett unntak – uten at jeg tenker noe mer over det. Vi har ingen regler eller føringer rundt dette i barnehagen, det kommer vel på barneskolen. Vi kunne gjerne lagt oss på 50 kr, men ingen andre gjør det (enda).

Anonymkode: ba77e...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ca 100 kr i bhg - blir ca 10 bursdager i året inkl vår.

På skolen har vi vippsgaver, 50 kr som barnet ka bruke til noe fint. Skolebarn trenger ikke alt smårælet som mindre barn har glede av.

Anonymkode: 4938c...380

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Diamant20 skrev:

Her har aldri den lokale lekebutikken spurt om byttelapp, og i hvertfall ikke om lego. Hvis man kjøper på nett kan det kanskje være vanskelig for evt bursdagsbarn å bytte da.

Men lekebutikken vet jo ikke om esken med lego kommer derfra eller en nettbutikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men lekebutikken vet jo ikke om esken med lego kommer derfra eller en nettbutikk? 

Nei, tenkte mer på om man kjøper ting som ikke lekebutikken selger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir man for cirka hundre kroner til hver bursdag, og så er det minst 10 bursdager i løpet av ett år. Så har man brukt kanskje en tusen-lapp på andres barn i løpet av bare ett år.     

Så er det haugesvis med slike bursdager gjennom hele barneskolen, og kanskje ungdomsskolen også...   

Anonymkode: dce27...aa3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...