Gå til innhold

Dra på arbeidsstedet og spørre de ansatte om jobben og bedriften før jobbintervjuet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bra om jeg nevner det på jobbintervjuet? 

Anonymkode: 301b1...62a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel umulig å si for oss om de ansatte er fornøyde med ledelsen eller ikke. Dersom ledelsen føler de ansatte er fornøyde, blir det tatt godt i mot. Dersom ikke, blir det tatt dårlig i mot. Vil jeg gjette hvertfall.

Anonymkode: 6f9cb...26b

Skrevet

Som regel er det vel en tillitsvalgt du kan spørre, når det utlyses jobber hos oss er navn og nummer til tillitsvalgt oppgitt. Det er ikke rart å ta kontakt med vedkommende å stille spørsmål om arbeidsplassen.

Om du skal nevne det i jobbintervjuet? Tja. Kommer det naturlig opp er det vel ingenting galt i det. Kan jo slå positivt ut at du viser interesse for plassen og vil komme forberedt. Men alt kommer jo an på hvordan du legger det fram også. Kan så klart også slå negativt ut. 

Anonymkode: 4a80f...cd4

• Liker 1
Skrevet

En ting er å ta kontakt med tillitsvalgt, men denne personen er kanskje med på intervjuet uansett? Tror ikke det er så lurt å bare møte tilfeldig opp et sted og spørre den første du ser om alt mulig. For det første vil jeg tro at de synes det er litt rart, for det andre vet du jo ikke hvem du snakker med og om deres oppfatning er riktig eller ikke.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bra om jeg nevner det på jobbintervjuet? 

Nei, det ville jeg synes var veldig spesielt. Hva slags arbeidssted er dette, snakker vi McDonald's eller kontor? Du vil jo ikke nødvendigvis få tilgang til noen ansatte, mange steder har kun resepsjonist som kan snakke med deg. Og hvordan kan du vite om du snakker med noen fra ledelsen eller en skikkelig jobblei ansatt?

Anonymkode: 8c0d3...2ad

• Liker 3
Skrevet

Snål tanke. Hva tror du at du får ut av å snakke med ansatte? Om du i det hele tatt får snakket med noen, Tror du virkelig de vil åpne seg opp for en totalt fremmed om evt negative ting på sin arbeidsplass??

Anonymkode: 5bb5f...41b

• Liker 1
Skrevet

Det er en slags resepsjon stilling. Men er litt annerledes. Så jeg dro der og snakket med dem som har den samme stillingen som jeg har søkt på.De virket ganske positive da. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en slags resepsjon stilling. Men er litt annerledes. Så jeg dro der og snakket med dem som har den samme stillingen som jeg har søkt på.De virket ganske positive da. 

Jeg ville IKKE nevnt dette på intervjuet, og jeg ville håpet at de ansatte ikke nevnte deg til de som har ansvaret for rekruttering.

• Liker 6
Skrevet

Dette høres veldig uproft ut. Research er viktig, men gjør det på andre måter. 

Anonymkode: fe121...38c

• Liker 3
Skrevet

Hadde en av kandidatene dukket opp på arbeidsplassen og hatt utspørringsrunde med ansatte hadde det ikke slått positivt ut. 

For all del, engasjement er bra, men dette går i mine øyne utenfor normal oppførsel. 

Anonymkode: 9402d...ee1

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville IKKE nevnt dette på intervjuet, og jeg ville håpet at de ansatte ikke nevnte deg til de som har ansvaret for rekruttering.

Dette er et stort kjøpesenter og jeg var innom der for å kjøpe klær, tenkte siden var der å spørre var ok. Var bare 2 ansatte, vihadde en helt vanlig prat, det var ikke noe spesielt

Skrevet

Jeg synes ikke at det er en positiv ting å gjøre. Det virker litt uprofesjonelt å dra og spørre de ansatte om jobben sin. Så nei, jeg ville ikke nevnt det på intervju.

Anonymkode: 51a4e...7d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...