AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #1 Skrevet 22. november 2019 Har en 12 åring som idag mistet skolebussen til skolen pga at h@n glemte gymbaggen i huset. Mest sannsynligheg fordi h@n drev på med mobilen sin i stedet for å konsentrere seg om det nødvendige. Vi måtte kjøre h@n til skolen. hva kan en passende konsekvens være så h@n blir mer opptatt av verden rundt seg ? Anonymkode: 90398...142 1
Trolltunge Skrevet 22. november 2019 #2 Skrevet 22. november 2019 La ham ta neste buss og komme for sent. 11
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #3 Skrevet 22. november 2019 Vedkommende er sikkert fryktelig lei seg for å ha påført foreldren sin noe så grusomt som å måtte kjøre barnet sitt til skolen så jeg hadde antatt at det var straff nok og aldri kom til å skje igjen. Anonymkode: e6676...25e 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #4 Skrevet 22. november 2019 Får de ikke anmerkning på skolen da? Mer enn nok konsekvens det. Anonymkode: 27370...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #5 Skrevet 22. november 2019 Javel, så om han mistet skolebussen én gang? Synes det blir helt feil å straffe gutten for en enkel hendelse. Anonymkode: e89de...597 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #6 Skrevet 22. november 2019 Foreldre burde ikke oppfordre til anmerkning på skolen, hvis dem har mulighet til å unngå det. Anonymkode: 76069...ff1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #7 Skrevet 22. november 2019 Gi ungen en gammal Nokia telefon uten tilgang til SoMe ei ukes tid. Anonymkode: 7ef69...9e5 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #8 Skrevet 22. november 2019 10 minutter siden, Trolltunge said: La ham ta neste buss og komme for sent. Dette ville vært en konsekvens ja. Miste buss = komme for sent, få anmerkning Miste buss + Miste spilletid etc = STRAFF. Anonymkode: ef1b0...eb0 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #9 Skrevet 22. november 2019 13 minutter siden, Trolltunge skrev: La ham ta neste buss og komme for sent. Det går ikke flere busser enn denne ene om morningen. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får de ikke anmerkning på skolen da? Mer enn nok konsekvens det. Anonymkode: 27370...f8c Kom ikke forsent fordi vi kjørt barnet. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vedkommende er sikkert fryktelig lei seg for å ha påført foreldren sin noe så grusomt som å måtte kjøre barnet sitt til skolen så jeg hadde antatt at det var straff nok og aldri kom til å skje igjen. Anonymkode: e6676...25e Det var jo egentlig bare flaks at vi var hjemme og ikke dratt på jobb, og da hadde ikke barnet kommet seg på skolen i dag i det hele tatt. Anonymkode: 90398...142
Fluttershy Skrevet 22. november 2019 #10 Skrevet 22. november 2019 Hvis dette har skjedd EN gang, så ville jeg ikke gjort noe som helst. Hadde det skjedd en gang nr to, hadde jeg snakket med barnet om hvorfor dette skjer, hva jeg forventer fremover, og forklart at hvis barnet kom for sent flere ganger pga telefonen ville ikke barnet fått ha tilgang på telefonen før etter skoletid. 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #11 Skrevet 22. november 2019 Hvor gammel er barnet? Anonymkode: d8ffc...547
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #12 Skrevet 22. november 2019 En naturlig konsekvens hadde jo vært at han ikke kom seg på skolen denne dagen. Og fikk anmerkning. Og skuffede foreldre. En straff kan være at han ikke får ha mobilen på kveldstid sånn at han ikke er så trøtt om morgenen at han ikke rekker bussen. Anonymkode: b9eb5...5ff
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #13 Skrevet 22. november 2019 Alt barn skal få kjæft for i dagens samfun 🤷🏻♀️ Anonymkode: 51f71...2e9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #14 Skrevet 22. november 2019 Straff? Hvorfor det? Det kan skje den beste. Da legger dere til rette for bedre rutiner fremover. Vi har et barn med Adhd som glemmer både det ene og det andre. Ofte kjører jeg han til skolen fordi han somler eller er treg og da vet jeg at han kommer tidsnok. Da prøver vi så godt vi klarer å hjelpe han. Han gjør det jo ikke med vilje. Anonymkode: e028c...777 2
Matas Skrevet 22. november 2019 #15 Skrevet 22. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er barnet? Anonymkode: d8ffc...547 Les historien en gang til, så får du det kanskje med deg. 1
Matas Skrevet 22. november 2019 #16 Skrevet 22. november 2019 Ingen konsekvens, det kan skje den beste. Skjer det igjen, prat om konsekvenser av å komme for sent på skolen. Er det et barn på barneskole eller ungdomsskole? Om det er et barn på barneskolen, snakk om konsekvensene av å komme for sent, og at det er enda større konsekvenser av dette på ungdomsskolen, er det et barn som allerede går på ungdomsskolen, snakk om konsekvensene i fht. det. Som sagt, hvis det skjer igjen. Han hadde jo kommet seg på skolen eventuelt selv om det går kun en buss, barnet kunne gått til skolen? Eller hvor langt er det?
Trolltunge Skrevet 22. november 2019 #17 Skrevet 22. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette ville vært en konsekvens ja. Miste buss = komme for sent, få anmerkning Miste buss + Miste spilletid etc = STRAFF. Anonymkode: ef1b0...eb0 Jeg er for naturlige konsekvenser. Det holder det. Jeg har oppdratt tre barn uten å noen gang drive med å straffe. Jeg synes straff er en uting. Jeg blir rett og slett stresset av foreldrene som driver på med å skulle straffe barna med hyl, skrik, gråt og krangel som resultat. Rekker ikke bussen, kommer seg ikke tidsnok på skolen, eller ikke overhodet, og måtte svare for det selv, det er konsekvensene av slikt. Og joda, også jeg kunne tatt fra dem mobil eller Internett, men kun om de ikke fulgte regler for bruk av akkurat det. Akkurat i denne saken er kanskje bruk av mobiltelefon årsaken, og det kan gis direkte konsekvenser ved at man tar mobiltelefon på kvelden, og barnet får den ikke tilbake før det er klart til å gå ut døra, eller etter skolen, men å bli fratatt spilletid på ettermiddagen er straff, uten sammenheng med selve situasjonen. Slikt synes jeg er meningsløst, tåpelig og bare kilde til å skape/øke konflikter. 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #18 Skrevet 22. november 2019 Dette kunne vært min sønn,han kunne også lett ha mistet bussen pga han er for opptatt med telefonen sin. Hadde det ikke fått noe konsekvens så hadde det nok skjedd ofte. Anonymkode: 1f111...c44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå