Gå til innhold

Hvordan fortelle at jeg ikke kan få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente på 23 år. Hatt samme kjæreste/samboer siden jeg var 16, eier hus sammen og er begge i fast jobb... dvs at det har vært snakk om å få barn sammen. Han er fem år eldre enn meg og har veldig lyst på en sønn/datter... jeg har aldri gått på noe prevensjon, mest bare pga latskap. Men har heller aldri blitt gravid tross regelmessig og mye sex. Derfor har jeg vært på utredning hos lege/gyn, og for en uke siden fant jeg ut at jeg ikke kan bli gravid.. greia er at jeg aner ikke hvordan jeg skal fortelle dette til han, skal sies at vi har vært åpne og ærlige med hverandre hele tiden å det har aldri vært et problem å snakke sammen om alt. Men dette har jeg store problemer med å si.. klarer såvidt å si det til meg selv. Er livredd for at han skal forlate meg når han finner ut at jeg ikke kan gi han det han ønsker. (Innerst inne tror jeg ikke det, men tanken er der likevel). Noen om har erfaring om dette temaet? 

Anonymkode: 7cd44...437

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør litt kjapp research i forkant og legg frem alternative måter å få barn på dersom han er åpen for å høre om det. 

Adopsjon, eggdonasjon, forsterhjem, surrogati, få barn med venner, etc.. 

Anonymkode: 2fb70...940

• Liker 6
Skrevet

Her er det bare å hoppe i det og fortelle saken som den er. Ikke gå rundt og hold på denne informasjonen lenger. Han vil bli såret og føle seg sviktet over at du ikke har fortalt ham det før, om du går rundt i dager og uker og ikke sier noe til han. 

Jeg tipper det går veldig bra å fortelle han det. Han vil vel bli skuffet, men... 

Er det helt umulig for deg å bli gravid selv med medisinsk hjelp fra sykehus og leger også? Har du fått noe info om det?

Anonymkode: e8075...2a4

• Liker 2
Skrevet

Hvilken diagnose fikk du siden det er helt umulig? For de aller fleste så går det med hjelp. Eggdonasjon er også et alternativ.

Anonymkode: 332bf...d6f

• Liker 1
Skrevet

Stakkars deg! Føler så utrolig med deg! Jeg fikk samme beskjed pga så lav eggreserver at de ikke var målbare. Nå har jeg en nydelig datter som ble til ved bruk av eggdonor. Neste skritt for meg var surrogati.

Kjære deg, det finnes alltid muligheter. Det er mange måter å få barn på. Men du trenger ikke å finne løsninger nå, dette kan dere finne ut av sammen. Jeg brukte åtte år på å få barn. Der det er vilje er det en vei. Dette finner dere ut av sammen 💕

Anonymkode: dbc58...ecd

• Liker 7
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør litt kjapp research i forkant og legg frem alternative måter å få barn på dersom han er åpen for å høre om det. 

Adopsjon, eggdonasjon, forsterhjem, surrogati, få barn med venner, etc.. 

Anonymkode: 2fb70...940

Surrogati er vel ikke liv i Norge? Kan du få surrogatmor fra f.eks Danmark? Hvor mye koster dette, noen som vet? 

Anonymkode: 74629...aa8

• Liker 1
Skrevet

Har han ikke lurt på dette selv, eller har han bare trodd i 7 år at du gikk på prevensjon?? Det må være kommunikasjonssvikt på flere området her. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Surrogati er vel ikke liv i Norge? Kan du få surrogatmor fra f.eks Danmark? Hvor mye koster dette, noen som vet? 

Anonymkode: 74629...aa8

Nei, men i USA, India og Israel er det i alle fall lovlig. Men det er en del etiske betenkeligheter ved surrogati, og enda mer ved bruk av surrogati i enkelte land som feks India. Vet at en del homofile par har ofte brukt rundt en million norske kroner. Men de trenger jo også en eggdonor. Men prisen på surrogati er umulig å forutsi ettersom det er mange faktorer som spiller inn. 

Anonymkode: 415a8...28c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...