Gå til innhold

Hjelp til kåpe (typenavn) - julegave til kona.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann godtfolk.

Da var det slik at jeg tenkte jeg skulle kjøpe kona en kåpe i julegave, en sånn rutete kåpe som er så populært nå om dagene. Men jeg aner ikke hva som er "inn" eller hva jeg skal søke på. Det er en slik type kåpe som i linken under, noen som kan navnet? Blir litt enklere å søke etter. Eventuelt om noen vet om noen fine slike, og kan lenke meg? Og hva tilsvarer størrelsen XS? Er det 34, eller 36?

https://www.bubbleroom.no/nn/kl%C3%A6r/dame/ichi/k%C3%A5per-1/sorba-jacket-checked-black?intProductItemId=3214406&tm=58&gclid=EAIaIQobChMI6Iek3Zn-5QIViuiaCh3qFQeJEAQYBCABEgIE2vD_BwE

På forhånd, tusen takk :)

Anonymkode: 60e3b...467

• Liker 2
Skrevet

Mye som spiller inn her ☺️ Kroppsfassong, høyde (er hun lav, burde kåpa gå til kne, ikke lenger) 

Anonymkode: 57f17...1f0

• Liker 1
Skrevet

Jeg likte den du hadde funnet :)

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye som spiller inn her ☺️ Kroppsfassong, høyde (er hun lav, burde kåpa gå til kne, ikke lenger) 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, Diamant20 skrev:

Jeg likte den du hadde funnet :)

Tusen takk for fine tilbakemeldinger og lenker. Men hva tilsvarer xs i tall? :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for fine tilbakemeldinger og lenker. Men hva tilsvarer xs i tall? :)

34. Men ofte vil man ha en størrelse større, altså 36 i hennes tilfelle. Da får hun en tykk genser under 😊👌🏻

• Liker 3
Skrevet

Modellen har på seg størrelse 36, og hun er slank (og 1,72 høy), så kanskje det hadde vært greit med den størrelsen om konen din ikke er veldig tynn?

Anonymkode: 0a7a1...970

• Liker 1
Skrevet

Synes den han valgte er fin, ville gått for den, og i størrelse 36 hvis den modellen har på ser ut til å passe kona.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Modellen har på seg størrelse 36, og hun er slank (og 1,72 høy), så kanskje det hadde vært greit med den størrelsen om konen din ikke er veldig tynn?

Det er vel heller at hun er ganske lav, ca. 161 :) Hun veksler mellom xs og s, så dette er ikke lett. Jeg har mest lyst til å finne på noe annet i gave som ikke krever størrelsesbetraktninger.

Skrevet

Kommer også an på kroppsfasonf etc. Jeg er ca som kjæresten din, men ofte blir til og med 34 for stort. Har små skuldre og sliter med å finne kåper som ikke ser ut som en sekk på meg. Særlig i dag når søt skal være "oversize". 

Anonymkode: f048d...6d0

• Liker 1
Skrevet

når "alt", ikke søt 😅

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer også an på kroppsfasonf etc. Jeg er ca som kjæresten din, men ofte blir til og med 34 for stort. Har små skuldre og sliter med å finne kåper som ikke ser ut som en sekk på meg. Særlig i dag når søt skal være "oversize". 

Som hun skulle sagt det selv, takk for at du satte ord på det. Bør jeg droppe kåpe-prosjektet?

Skrevet

Du kan ikke gi henne et slags gavekort, slik at hun kan kjøpe kåpen selv (eventuelt sammen med deg)?

Det er veldig vanskelig med størrelser, det har du helt rett i. Da kunne du kanskje gitt en liten gave ved siden av, og så får hun det "gavekortet" der hun kan velge seg en kåpe.

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som hun skulle sagt det selv, takk for at du satte ord på det. Bør jeg droppe kåpe-prosjektet?

Har din kone sagt at hun ønsker seg den typen kåpe?

Og er hun opptatt av stoff-typer? I så fall ville jeg sett om jeg fant en i ull, og med minst mulig polyester i.

Anonymkode: fc5c8...81a

• Liker 5
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har din kone sagt at hun ønsker seg den typen kåpe?

Og er hun opptatt av stoff-typer? I så fall ville jeg sett om jeg fant en i ull, og med minst mulig polyester i.

Anonymkode: fc5c8...81a

Vel, hun har ikke akkurat sagt hun ønsker seg en slik en, men vet hun liker sånne kåper. Problemet er at hun ikke har noen konkrete ønsker. Så da tenkte jeg at en slik kåpe kanskje kunne være noe, men om hun vil ha det vet jeg jo ikke. Usikker på hvilke stoffer hun foretrekker, men hun liker ull.

Skrevet

Kjøp henne et gavekort på zalando ☺️

• Liker 1
Skrevet

Så søt du er Ts❤️

Anonymkode: 3cb6c...880

• Liker 3
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Hva med et fint skjerf til i stedet? Ellers er jeg enig med brukeren som sier minst mulig polyester. Jeg er ikke fan av plastkåper selv, og i tillegg er de kalde å ha på seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...