Gå til innhold

Tilbehør til torsk

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 22.11.2019 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Åå er det godt med søtpotet til?😊 klarer ikke helt å forestille meg hvordan det blir med den kombinasjonen😃

Anonymkode: bc8b7...8ae

Søtpotetmos er veldig godt til. Særlig om du har et salt tilbehør i tillegg, som soyasmør, stekt Chorizo eller surre torsken i spekeskinke. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Potit, stekt løk og/eller bacon. Gullrøtter,brokkoli eller spinatstuing :Nikke:

Siden du ikke er så glad i potitter, så kan du jo kanskje prøve deg kÆrry-gryte, og ha ris som tilbehør. Jeg synes i alle fall det er veldig godt :jepp:

Skrevet

Potetstappe, moste grønne erter og bacon

Anonymkode: 124b3...84b

Skrevet

Sist hadde jeg gulrøtter, blomkål, poteter og eggesmør. Men nesten alt er godt til torsk, tenker jeg - det er masse oppskrifter på nett. :) 

Anonymkode: 6a690...e43

Skrevet
On 11/22/2019 at 4:16 PM, AnonymBruker said:

Ertepurè eller gulrotpurè, og saltbakte poteter. 

Ovnsbakt fennikel med kapers og smørsaus. Gjerne met en potetgrateng. 

Risotto med løk og fennikelfrø. 

Potetmos og chorizo, med litt persille eller gressløk. 

Ovnsbakte cherrytomater og asparges, og en paprikasaus. 

Ellers er jo torsk fantastisk i ulike retter. Vi lager ofte ceviche (torsk marinert i lime) til fredagstakoen. Bruker torsk i indiske gryter. Bacalao, selvfølgelig. Og mye mer. 

Anonymkode: 2b861...f9c

Ceviche er min største dille om dagen. Kjøper du i fiskedisk og fryser selv i 24 timer, eller hva slags fisk bruker du? 😊 Mener å huske Lofoten hadde hvit fisk av sashimikvalitet for en stund siden, men finner den ingen steder. 

Skrevet

Poteter og raspede gulrøtter er standard. Soyasmør er godt (bare å google oppskrift). 

Anonymkode: 7df87...1c8

Skrevet
På 4.12.2019 den 15.18, fro skrev:

Ceviche er min største dille om dagen. Kjøper du i fiskedisk og fryser selv i 24 timer, eller hva slags fisk bruker du? 😊 Mener å huske Lofoten hadde hvit fisk av sashimikvalitet for en stund siden, men finner den ingen steder. 

Torskeloin fra Norway Seafoods (Rema), denne er pakket som salmalaks. Ser for meg dette er sikrere enn fisk fra disk, selv hos fiskehandler. 

Jeg fryser ikke i 24 timer. Men pleier å legge den i fryseren ca 30 minutter før tilberedning, slik at det er enkelt å skjære tynne og jevne skiver. 

Ceviche av laks er også godt.

Og kveite - det er aller best. Da kjøper jeg fra fiskehandler, og tar sjansen på å ikke fryse. 

Anonymkode: 2b861...f9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...