Gå til innhold

Taylor kåres til tiårets artist i helgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

På søndag kåres Taylor Swift til tiårets artist og det er så velfortjent. Det er lenge siden det har vært en artist av hennes kaliber, som hun gir ut (selvlagde) hits etter hits, selger millioner av plater og vinner gjeve prisen, men fremdeles er det noen i bransjen som kaller henne for talentløs og en som bare skriver kjærlighetssanger (er det noen som noengang har kritisert band og artister som The Beatles, Queen, R.E.M., Bob Dylan og Rolling Stones for å skrive sanger som omhandler kjærlighet?). Hun har skrevet hver_ bidige_ sang på albumene sine, har vært på topplistene siden Fearless (som kom ut i 2008) og fem av sju albumene hun har gitt ut har solgt godt over én million eksemplarer bare i USA. Hun ble den yngste som vant "album of the year" med albumet "fearless" som nittenåring og har nå 10 grammy-awards samt at hun har blitt nominert for Globen Globe for filmmusikken hun har laget. Er det vanlig at en enkel artist som skriver alle låtene sine selv regjerer hitlistene i over ti år? Taylor Swift er i en helt annen klasse enn flere av dagens såkalte "popstjerner" som Beyonce, Rihanna, Ariana Grande, artister som dukker opp hvert år, disse burde ikke nevnes i samme setning som Taylor. 

- Men av en eller annen grunn blir ikke kvinnelige artister hyllet på samme måte som mannlige artister, de er ikke "kule" nok og får mye kritikk fra den "gemene hop" for å skriver om kjærlighet (men ingen nevne noe om at de fleste artister skriver hovedsaklig om kjærlighet). Disse tar seg ikke tid til å høre/lese flere av tekstene hun har skrevet fordi de ikke liker artisten eller sjangeren. 

Flott artikken om temaet: The Irish Times

Taylor Swift 🙏

Anonymkode: 3eb41...a65

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Savner den tiden, artistene hadde talent....:sukk:

Skrevet
Akkurat nå, Luna Llena skrev:

Så alle de artistene du liker, har talent? Mens de du ikke liker mangler talent? Ufint å skrive med tanke på at finnes artister som har talent, som selv skriver og er med på produsere sangene sine. 

Nevn én sang som du syns er velskrevet så kan jeg poste én sang som er minst like godt skrevet. Dagens artister er ikke bare artister som Beyonce og Ariana grand, vettu. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Luna Llena skrev:

Huff ja. Tenk at ingen artister i hele verden har talent nå til dags. Alle er bare talentløse. Huff og huff, alt var mye bedre før. 

🙄

Anonymkode: 07699...fc4

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff ja. Tenk at ingen artister i hele verden har talent nå til dags. Alle er bare talentløse. Huff og huff, alt var mye bedre før. 

🙄

Anonymkode: 07699...fc4

Det er så merkelig det der, å påstå at artister en ikke selv liker mangler talent, hvor trangsynt er det mulig å bli? Jeg liker ikke Pink Floyd, men det betyr ikke at jeg ikke forstår at de har talent. 

(Ser at jeg har skrevet at 5 av albumene TS har gitt ut har blitt solgt for godt over én million plater, men det stemmer ikke helt, de fem albumene hennes solgte over én millioner eksemplarer den FØRSTE uken (og dette gjelder bare USA).)

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så alle de artistene du liker, har talent? Mens de du ikke liker mangler talent? Ufint å skrive med tanke på at finnes artister som har talent, som selv skriver og er med på produsere sangene sine. 

Nevn én sang som du syns er velskrevet så kan jeg poste én sang som er minst like godt skrevet. Dagens artister er ikke bare artister som Beyonce og Ariana grand, vettu. 

Ble du butthurt nå eller ?

Greit en sang, men mer gidder jeg ikke skrive i denne tråden

Skrevet

Music for the masses. Uoriginalt, pompøst, kommersielt som fy.

"Velfortjent" er det nok, ja.

Anonymkode: eeaa9...8ef

Skrevet
12 minutter siden, Luna Llena skrev:

Ble du butthurt nå eller ?

Greit en sang, men mer gidder jeg ikke skrive i denne tråden

Jeg kan nevne flere av Taylor sine sanger som jeg syns er bedre, som forteller en histor fra begynnelse til slutt, som er litt mindre emo enn den sangen. 

Innocent for eksempel, en sang Taylor skrev da hun var attenår. 

I guess you really did it this time
Left yourself in your warpath
Lost your balance on a tightrope
Lost your mind tryin' to get it back

Wasn't it easier in your lunchbox days?
Always a bigger bed to crawl into
Wasn't it beautiful when you believed in everything
And everybody believed in you?

It's alright, just wait and see
Your string of lights is still bright to me
Oh, who you are is not where you've been
You're still an innocent

Did some things you can't speak of
But at night you live it all again
You wouldn't be shattered on the floor now
If only you had seen what you know now then

Wasn't it easier in your firefly-catchin' days?
When everything out of reach
Someone bigger brought down to you
Wasn't it beautiful runnin' wild 'til you fell asleep
Before the monsters caught up to you?

Oh, who you are is not what you've been
You're still an innocent
It's okay, life is a tough crowd
32, and still growin' up now
Who you are is not what you did
You're still an innocent

Time turns flames to embers
You'll have new Septembers
Every one of us has messed up too
Minds change like the weather
I hope you remember
Today is never too late to be brand new

Oh, who you are is not what you've been
You're still an innocent
It's okay, life is a tough crowd
32, and still growin' up now
Who you are is not what you did
You're still an innocent
You're still an innocent

Lost your balance on a tightrope
It's never too late to get it back

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Music for the masses. Uoriginalt, pompøst, kommersielt som fy.

"Velfortjent" er det nok, ja.

Slike artister som Pink Floyd, Led, Bob Dylan, Deep Purple, mener du? Slike som har solgt millioner av album, lager klassikere som er populære i dag også og som blir av flere regnet som legender?

Skrevet
I remember tears streaming down your face when I said I'll never let you go
When all those shadows almost killed your light
I remember you said don't leave me here alone
But all that's dead and gone and passed tonight
Just close your eyes, the sun is going down
You'll be alright, no one can hurt you now
Come morning light, you and I'll be safe and sound
Don't you dare look out your window, darling everything's on fire
The war outside our door keeps raging on
Hold onto this lullaby even when the musics gone
Just close your eyes, the sun is going down
You'll be alright, no one can hurt you now
Just close your eyes, you'll be alright
:hjerte:

Taylor - Safe and Sound

Skrevet

Den nyeste sangen Taylor har skrevet (for en film):

Follow me home if you dare to
I wouldn't know where to lead you
Should I take chances when no one took chances on me?
So I watch from the dark, wait for my life to start
With no beauty in my memory

All that I wanted was to be wanted
Too young to wander London streets, alone and haunted
Born into nothing
At least you have something, something to cling to
Visions of dazzling rooms I'll never get let into

And the memories were lost long ago
But at least you have beautiful ghosts

Perilous night, their voices calling
A flicker of light before the dawning
Out here, the wild ones
Are taming the fear within me
Scared to call them my friends and be broken again
Is this hope just a mystical dream?

Too young to wander London streets, alone and haunted
Born into nothing
At least you have something, something to cling to
Visions of dazzling rooms I'll never get let into

But at least you have beautiful ghosts

And so maybe my home isn't what I had known
What I thought it would be
But I feel so alive with these phantoms of night
And I know that this life isn't safe but it's wild and it's free

I'll never wander London streets alone and haunted
Born into nothing
With them I have something, something to cling to
I never knew I'd love this world they've let me into

So I'll dance with these beautiful ghosts
So I'll dance with these beautiful ghosts

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike artister som Pink Floyd, Led, Bob Dylan, Deep Purple, mener du? Slike som har solgt millioner av album, lager klassikere som er populære i dag også og som blir av flere regnet som legender?

Som er noe helt annet. Disse er legender og stilskapere i sine sjangre. Å sammenligne disse med Swift er et hån.

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vettu, faktisk. Men vettug er du neppe. 

Alle forstår vel at om en person nevner en (1!!!!!) sang finnes den også en til som er like godt skrevet. Du forstår det? Det finnes altså ikke bare en god sang. 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke det egentlig.  Hun lager ikke spesielt interessant musikk mener jeg.

Anonymkode: d742a...67c

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som er noe helt annet. Disse er legender og stilskapere i sine sjangre. Å sammenligne disse med Swift er et hån.

Det er et hån mot en artist som Taylor, som er av vår tids største låtskrivere (ja, jeg mener det) å sammenligne henne med dagens popstjerne og dekreditere henne pga. sjangeren og måten mediene fremstiller henne. 

Og det kommer fra en som elsker 70-tallsband og som hører lite på dagens musikk, men det er ikke mulig å benekte låtskrivertalentet hennes, noe annet er patetisk, det er bare noe pretensiøse hipstere som liksom har peiling på musikk og hvordan musikk lages som gjør det, samt "internet-warrior" i ymse kommentarfelter. Det er bare å starte å google hva ELDRE musikere som har vært i bransjen lenge som har samarbeidet med henne, sier om jobben hun gjør. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke det egentlig.  Hun lager ikke spesielt interessant musikk mener jeg.

Anonymkode: d742a...67c

Det er også et faktum. Det er ikke noe nytt i Swifts musikk. Sukkersøt pop med velkjente og enkle virkemiddel. 

Som sagt, music for the masses. Selger i bøtter og spann.

Skrevet
2 minutter siden, FrodeF skrev:

Vettu, faktisk. Men vettug er du neppe. 

Alle forstår vel at om en person nevner en (1!!!!!) sang finnes den også en til som er like godt skrevet. Du forstår det? Det finnes altså ikke bare en god sang. 

hvem har påstått det? Sangen vedkommende postet mente hun var eksempelet på den best skrevne sangen, så selvfølgelig poster jeg én sang som er bedre enn den aktuelle sangen. Såpass forstår du vel?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er et hån mot en artist som Taylor, som er av vår tids største låtskrivere (ja, jeg mener det) å sammenligne henne med dagens popstjerne og dekreditere henne pga. sjangeren og måten mediene fremstiller henne. 

Og det kommer fra en som elsker 70-tallsband og som hører lite på dagens musikk, men det er ikke mulig å benekte låtskrivertalentet hennes, noe annet er patetisk, det er bare noe pretensiøse hipstere som liksom har peiling på musikk og hvordan musikk lages som gjør det, samt "internet-warrior" i ymse kommentarfelter. Det er bare å starte å google hva ELDRE musikere som har vært i bransjen lenge som har samarbeidet med henne, sier om jobben hun gjør. 

Jeg forstår at du liker denne artisten, men de påstandene dine er så latterlige at jeg velger å gi meg her og nå.

Kost deg med listepopen din og ha en fin kveld videre:-)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er også et faktum. Det er ikke noe nytt i Swifts musikk. Sukkersøt pop med velkjente og enkle virkemiddel. 

Som sagt, music for the masses. Selger i bøtter og spann.

Det sier du bare fordi du ikke har lest sangene hun har skrevet. Det blir bare for idiotisk å høre på noen sanger på topp-10 og tro at det representerer artisten. Skulle jeg gjort det, er det mange gode kvalitetsmusikere jeg ikke hadde hørt på. 

Det er greit å ikke like en sjanger og ikke være noen fan av låtene hun har skrevet, men å dekreditere talentet hennes er idiotisk. 

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvem har påstått det? Sangen vedkommende postet mente hun var eksempelet på den best skrevne sangen, så selvfølgelig poster jeg én sang som er bedre enn den aktuelle sangen. Såpass forstår du vel?

Faktisk kunne jeg postet alle til DM, 😉 Og den sangen du skrev syns ikke jeg var spesielt bra. Folk har forskjellig smak, det må du bare respekterer, og ikke bli butthurt for at noen mener noe annet enn deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...