Gå til innhold

Barnefordelingssaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært i en rettssak i en barnefordelingssak der sakkyndig er veldig farsvennelig, og vil at far skal ha mest mulig samvær, dvs. Minst 4 netter sammenhengende for barnet tiltross for at barnet er i underkant av 2 år? Der er ingen kommunikasjon mellom foreldrene og bor i hvert sitt fylke. 

Anonymkode: 4c505...692

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært i en rettssak i en barnefordelingssak der sakkyndig er veldig farsvennelig, og vil at far skal ha mest mulig samvær, dvs. Minst 4 netter sammenhengende for barnet tiltross for at barnet er i underkant av 2 år? Der er ingen kommunikasjon mellom foreldrene og bor i hvert sitt fylke. 

Er den sakkyndige en utnevnt psykolog, eller ansatt i bv? Vår sakkyndige var psykolog, og gjorde sin vurdering basert på ett hjemmebesøk hos meg og ett hos far + rapport fra bv og stevningen fra meg og min advokat og svar på den fra fars advokat. Jeg hadde heldigvis en sterk sak, og barnet var 7 år - stor nok til å si sin mening. Sakkyndig anbefalte fast bosted hos meg, med mindre samvær med far, enn far selv ønsket. Følte hele veien at han var på "min side". Ett barn på to år, burde vel ha ett fast bosted, det vil bli forvirrende å sove hos far i 4 dager i strekk, med mindre det er én gang i mnden. Advokaten din burde jo hjelpe deg der?

Anonymkode: fdc0f...8fa

• Liker 2
Skrevet

Retten oppnevnte sakkyndig. Skjønner ikke at det går an at en tingrett kan hyre inn så utrolig dårlige sakkyndig. 

Skrevet

Skjønner ikke hva det er med enkelte kvinnfolk her inne. Det klages over at menn ikke tar ansvar og involverer seg nok og det klages over at menn får mer samvær. Et barn trenger far i likestor grad som mor! Mor eier ikke barnet.

Før rettsaken så kan dere jo prøve å se hvordan det går. Noen barn takler det veldig godt, andre ikke. Det gjorde vi og vi kom til enighet om at samværet var for lenge/mye så far fikk komme så mye han ønsket for å være med barnet også trappet vi opp samværet etterhvert som ungen var klar for det. 

Takler ikke barnet så mye samvær så dokumenterer du det og tar det opp med far på en god måte og prøver å finne en løsning. 

Dere får jobbe for bedre kommunikasjon for barnets del. Dere er foreldre og har et felles ansvar. 

Anonymkode: 25814...153

• Liker 3
Skrevet

Fint at far engasjerer seg, men det må skje på barnets premisser. Barnet er urolig etter samvær. Han overlater barnet til faren sin som han bor sammen med. Et barn under to år burde ha for lenge samvær omgangen. Mye samvær er for å tilfredsstille faren og ikke barnet. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Retten oppnevnte sakkyndig. Skjønner ikke at det går an at en tingrett kan hyre inn så utrolig dårlige sakkyndig. 

Min  erfaring i retten er at flere dommere er så ferske og mange sakkyndige så middelmådige at jeg ble skremt. Vurderte å klage inn særlig siste sakkyndige vi hadde, for et makkverk av en rapport. Hun hadde snakket med en overvekt av dem faren hadde bedt om, ingen av dem jeg hadde foreslått. Hverken lærer, tidligere ansatt i barnehagen, min mor som så barnet ofte etc. Men hans eks, hans mor etc. Helt vannvittig. Og i tillegg forsøkte hun knapt å få til dialog med sønnen min.

Heldigvis møtte vi på en svært dyktig dommer da vi gikk til hovedforhandling, så alt i alt endte det bra. Men for en tøff tid 😪

Anonymkode: b73e8...f37

Skrevet

Høres ikke bra ut med den sakkyndige. Det er en del skremmende dårlige sakkyndige som ikke tar hensyn til barnet/barna. 

Hva var fars krav og hva ble resultatet?

Skrevet

Helt vanlig med en prøveordning før evt. Rettsak. 

Anonymkode: 03acb...d48

Skrevet

Helt utrolig hvor dårlig sakkyndige er som oppnevnes av retten, noen av dem bidrar til å øke konflikten ytterligere. Noe av det mest vanvittige jeg har vært borti. Tenk dere godt om når det velges sakkyndig, det er enormt stor forskjell mellom de gode og de som ikke kan faget sitt i det hele tatt, de kan hverken mekle eller har særlig kunnskap om barn.

• Liker 2
  • 3 måneder senere...
Skrevet

i min sak så handler det om far og hans familie’s beste ikke barnet siden hun er får liten til og si hva hun vil (1,2 år gammel)  jeg vet ikke om han ligger sterkere siden han bor med foreldrene sine.. og vi har dårlig kommunikasjon og krangel så fort vi må bli enige.. Her er det bare julen de bryr seg om.

Anonymkode: e5271...df3

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

i min sak så handler det om far og hans familie’s beste ikke barnet siden hun er får liten til og si hva hun vil (1,2 år gammel)  jeg vet ikke om han ligger sterkere siden han bor med foreldrene sine.. og vi har dårlig kommunikasjon og krangel så fort vi må bli enige.. Her er det bare julen de bryr seg om.

Anonymkode: e5271...df3

Barnet har rett til kontakt med begge foreldre, og godt av å kunne utvikle et bra forhold til resten av familien..

Skrevet

Det er null stress. Dommeren bare tilsidesatte alt sakkyndig kom med samt det vi kom med og premierte mor som både har drevet med samværssabotasje, sakstrenering, bortføring og samværsnekt. Her var det veldig viktig for mor at hun fikk den daglige omsorgen. Så nå er jeg på flyttefot rundt om i landet etter mitt barn som i skrivende stund har gått på 3 forskjellige skoler det første skoleåret. 

Anonymkode: 3e56a...6e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...