Gå til innhold

American express classic

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet hvor american express classic kortet kan brukes? Det er så få steder som godtar dette kortet synes jeg. Kan man ta ut penger fra minibank med detd f.eks?

Anonymkode: 51c95...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker mitt Amex i Norgesguppen sine butikker, de fleste spisesteder, flyselskap, hotell og via Paypal i hvert fall. Sikkert mer også som jeg ikke kommer på nå. Har aldri behov for kontanter så vet ikke om du kan ta ut. Vil tro det, men du får vel neppe kickback/poeng hvis det er det du er på jakt etter.

Anonymkode: 98400...dac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp skaffet meg det, og jeg føler ikke at jeg finner noen informasjon om hvor jeg kan bruke det. Hvordan vet du hvor det kan brukes? Tenker at det er flaut å ha kjøpt et bedre måltid og skal til å betale på restauranten, også godtar ikke restaurantene amex.. 

Søkte på Norges gruppene nå, og da kommer blant annet Kiwi, meny, spar og joker opp. Vil det da si at alle disse butikkene tar amex eller er det opp til hver enkelt kiwi? 

Kan man kjøpe flyreiser med norwegian med dette kortet eller må det være SAS?

Beklager dumme spørsmål, men jeg finner ikke ut av dette på nett... 

Anonymkode: 51c95...6b8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare tester det eller spør før jeg betaler. Hvis de ikke tar Amex betaler jeg med et annet kort. Det er ikke flaut. 

Alle Norgesgruppen-butikker jeg har prøvd i har tatt det, så virker som det er alle. 

Norwegian har jeg ikke testet dessverre, men det står kanskje på siden deres hvilke kort de aksepterer? 

Ellers kan jeg anbefale insideflyer.no-forum, der er det mange som har god peiling på Amex 😊

Anonymkode: 98400...dac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...