Gå til innhold

Julegaver til tantebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har ett eldre søsken som nå har voksne barn og jeg synes egentlig det er på tide og kutte ut både jule- og bursdagsgaver til de eldste. Noen av de har begynt å få egne barn også. Er det innafor å foreslå at vi kun gir en liten gave de gangene vi feirer jul sammen, men at vi kutter alle andre gaver? Hva tenker dere andre? Og hvordan ville dere gått fram for å si i fra? Jeg har ikke lyst til å tråkke på noen sine tær og skjønner jo at gaver er ekstremt viktig for noen, mens for min del så er det overhode ikke viktig. Jeg er selvfølgelig glad for det jeg får, men blir ikke skuffet om jeg ikke får noe heller. Nå skal det sies at mine nieser og nevøer også kjøper gaver til meg til jul, så de er jo veldig gavmilde. Fra min egen oppvekst er jeg vant med at tanter og onkler gav gaver til tante og onkelbarn, men vi barna ikke gav noe i retur og når vi ble voksne så opphørte også gavene. Jeg synes jo det er en helt kurrant og fin ordning :) 

jeg blir veldig takknemnlig for alle innspill :) 

Anonymkode: d706f...a10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden tantebarna er vaksne, kan du vel ta det med dei? 

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å avtale at man gjør endringer etterhvert som barna blir voksne og det kommer nye generasjoner.

Men jeg kjenner mange som er godt i gang med julegavene allerede, så jeg synes avtalen bør lages tidligere på året enn slutten av november.

Så jeg ville tatt det opp tidlig(ere) neste år. Min tante gjorde det fint, hun hadde noen gamle bilder av bestemor og bestefar hun fikk laget fine kopier av, og ga det som gave til oss nieser og nevøer en sommerdag vi møttes, og så fikk hun på en pen måte samtidig sagt at nå var det slutt på julegaver til oss voksne tantebarna. 

Anonymkode: a49b5...e9a

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke spør hva de ønsker seg ?

Anonymkode: 06fd9...ea8

Skrevet

Takk for innspill :) dette gjelder selvsagt ikke for i år da det allerede er for nærme jul for å sende ut en slik beskjed synes jeg da. Så årets gaver er allerede kjøpt.
Likte veldig godt den måten du skrev at tanten din gjorde det med gamle bilder :) ble det slutt for bursdagsgaver også da?

Jeg kommer til å avtale det direkte med tantebarna siden de er voksne ja, jeg skrev sikkert ikke det. 

Anonymkode: d706f...a10

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...