Gå til innhold

Plutselig latter i upassende situasjoner på jobb, hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb i begynnelsen av september og har nå plutselig begynt å få dette problemet med at jeg ler alt for lett og ofte i upassende situasjoner. Spesielt i jobbsituasjoner, men kan skje ellers også.  Er det noen som har noen gode råd eller har opplevd dette før? Hva kan jeg gjøre eller hva burde en egentlig gjøre når dette skjer? 

Har blitt nesten et ganske stort problem da jeg ikke vet helt hvordan jeg skal forbedre dette. 
Opplever det som litt vanskelig når jeg sitter i møter eller er på kurs og jeg merker at kursholder eller leder synes det er vanskelig å gå videre når jeg sitter der å ler (fordi det er så forstyrrende, evnt de tenker jeg ler av dem). 
Opplever det som veldig plagsomt og ødeleggende problem både for alle.  Spesielt i situasjoner som egentlig er veldig seriøse eller når kollega skal lære meg noe nytt/ hjelpe. Alle andre er helt seriøse, likevel kan det skje at jeg sitter og ler... Så blir det bare verre fordi andre hører jo at jeg ler, klarer ikke skjønne hva det gjelder, jeg klarer ikke forklare hvorfor og de lurer jo hva som egentlig skjer. Så blir det jo bare verre og verre for hver gang det skjer, da kollegaer og andre ikke skjønner, og jeg ikke har noe forklaring. De kollegaene jeg jobber mest sammen med har óg begynt å spørre om det går bra med meg når dette skjer, om hvorfor det skjer, om det er noe de kan gjøre, om de skal hente et glass vann o.l.

Prøver å tenke på noe annet, avlede meg selv, knipe meg hardt i armen eller bite meg i tungen, men til mer jeg prøver å være seriøs blir det bare verre. Har jo selvfølgelig opplevd lignende før, men ikke som dette. Før har det alltid vert noe morsomt, andre ler også, så går man videre og fortsetter med det man gjør. 

Anonymkode: 1a9a7...7cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må jo ha en sammenheng med at du er nervøs og usikker? Har du prøvd å mentalt forberede deg før et møte/treff med andre, lage deg mestringsstrategier. Tenk gjennom hva som gjør deg ukomfortabel og  finn ut hva som skal til for at du at du skal bli trygg.

Anonymkode: 96269...440

Skrevet

synes slike som deg er artige å ha på jobb TS. Da blir det litt mer moro på jobben.

Anonymkode: 7c34a...b8f

• Liker 2
Skrevet

Det høres ut som dette er blitt en tvangshandling. Hvorfor ler du? Klarer du virkelig ikke stoppe? Da bør du snakke med legen din.

Anonymkode: 34351...f72

Skrevet

Dette kan høres ut som en variant av tourettes. Har du aldri hatt dette problemet før nå nylig, i voksen alder? Eventuelt opplevd at du har sagt ting eller gjort bevegelser «ufrivillig» tidligere? Jeg ville definitivt tatt en prat med fastlegen om dette. Kanskje kan du få hjelp til å mestre det som eventuelt er årsaken.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...