Gå til innhold

Hvordan er det å få en til katt/pusi unge? Kastrert hann 2år fra før

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vi ønsker oss en til katt. Ser at et vennepar gir bort ei lita pusi kattunge. 

Vår hannkatt er kastrert, han er veldig sosial og nysgjerrig. Elsker å være rundt folk og er leken og kosete. Eneste er at han er for pågående mot nabokattene, og har ofte blitt banket opp av de andre kattene av den grunnen... vi syns så synd i han fordi det virker som han vil være venner med de andre kattene.. haha. Han er litt som en hund, har vært med oss på tur, og er mye sammen med våre små barn, han er veldig glad i oppmerksomhet.

Lurer på hvordan det er å få en til katt, bør det helst være en mons hvis de to skal kunne leke sammen? 

Monsen vår er kastrert. Pusia blir også sterilisert med det første. Hvis vi skal ha henne da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at hannkatter er mer åpne for å få en ny katt i hus enn det hunnkatter er, så det går sikkert fint 🙂 Har selv en kastrert hannkatt på drøyt tre år som syntes det var kjempestas med en ny venn 😊

• Liker 4
Skrevet

Vil tro det går fint. Men pass på at kattungen er med kattemor til den er minst 12 uker gammel. Ville også bare tatt imot en katt fra venneparet, om de kastrerte kattemor.

• Liker 1
Skrevet

En kastrert hannkatt og en ny, liten pusefrøken er etter min erfaring en av de beste kombinasjonene.

Så finnes det katter som absolutt ikke er interessert i å dele hverken menneskene sine eller huset sitt med noen andre katter. Om katten deres er av den typen er det bare tiden som vil vise.

Bli ikke overrasket om det ender med at det er den lille frøkenpusen som blir sjef i heimen, og hannkatten faller fullstendig for henne.

Anonymkode: c2789...d25

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at det sjelden er noe problem introdusere en ny kattunge, men det kan bli bråk om man tar til seg en voksen katt. 
Min 3åring kastrerte hannpus har alltid vært kjempeflink med foster-kattungene vi har hatt, uansett kjønn. 
Møter han voksne katter derimot så blir det bråk. 
En pusi kom hit i fosterhjem som kattunge, og ble boende, nå er hun straks 2 år og de to er er nå ett lykkelig søskenpar :)  

Anonymkode: b7105...2c1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...