AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #1 Skrevet 22. november 2019 Har sett i blad,på nett og det finnes sååå mye fint,men jeg eig ikkje fantasi...har en skiferplatt utenfor,delvis tak pver. Nå står der en stol til katten og en frossen røsslyng🙄Bor i enebolig nær skogen og liker naturmaterialer. Kunne tenke meg ei lykt eller noe...kan bruke 500 ca. Anonymkode: ba139...a36
Anwa Skrevet 22. november 2019 #2 Skrevet 22. november 2019 Kanskje legg ved ett bilde? Er mye lettere å si hva folk syns passer om man vet hva utgangspunktet er Att det ser ryddig og pent ut er likevel en god start. Kanskje det er små forbedringer du kan gjøre som ett nytt malingsstrøk her og der, eller plassere om det som allerede står der for at det får bedre harmoni for synsbildet.
HederaHelix Skrevet 22. november 2019 #3 Skrevet 22. november 2019 Hvis du bor nær skogen og liker naturmaterialer ,kan du få mye gratis der. Jeg bor i skogen selv, og klipper av noen greiner med granbar, plukker kongler og noen fine steiner. Finner også noen fine krokete pinner som får et slags drivved-preg. Bruker noen krukker og danderer litt i høyden og på bakken. På høsten kan jeg ha en krukke med lyng, og den får stå til påsketider, da bytter jeg ut med påskeliljer og stemorsblomster. Har et par lyslykter. Hadde også stol til katten før, og der hadde jeg et litt fint ullteppe som var lunt for katten og pent å se på. Som anwa skriver, er det fint at det ser rent og ryddig ut. Nå ble jeg inspirert, tror jeg må ta en liten oppfriskning utenfor i helgen! 🍁 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #4 Skrevet 22. november 2019 Jeg har en trekasse på høykant med granbar, kongler og nisser i. På toppen har jeg en liten lykt i sølv. Har ønsker om en benk med skinn på, så får se om jeg får tak i noe. Skal og kjøpe en kost på jula. (149kr). Sjekk Finn og grupper på Facebook. Utrolig hva man kan få tak i der. Anonymkode: fc6b7...22d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #5 Skrevet 22. november 2019 Tusen takk for svar alle sammen😀👍kjekt å inspirere hverandre. Har et saueskinn som katten ligger på,kanskje det passer inn det da...tenkte fjerne det. Skal i skogen en dag og kikke...kanskje finne lerk med små kongler. Syns dere røsslyngen bør fjernes? Eller kan den passe inn? Skal sjekke ut Finn også,er ikke på facebook. God pynting til dere som er i gang😀🎄 Anonymkode: ba139...a36 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #6 Skrevet 22. november 2019 Tenk tredimensjonalt og lag grupper med ting sammen slik at du får både litt høyde og litt bredde Velg noen få materialer og farger som «grunnlag» og jobb utifra det. Ting man kan bruke eller kombinere er f.eks en krukke som du setter greiner i, et lite bord (eller en krakk) ved siden av stolen, der røsslyngen kan stå oppå. En lykt kan stå på bordet sammen med røsslyngen, og en lykt til kan stå på plattingen. Jeg valgte å gjøre røsslyng og sinkpotter til gjennomgangstema ved inngangen min. På plattingen ved døra har jeg fem røsslyng. De står i hver sine sink-potter. Alle sinkpottene er forskjellige: noen er høye og noen er lave, slik at plantene kommer på ulike nivå. Jeg har også et gammelt melkespann sammen med disse plantene (en røsslyng står i potta si oppå melkespannet også), pluss en gammeldags sopelime. For noen kan denne dekorasjonen bli litt i overkant «Lev landlig», men den passer foran huset mitt. Det trenger ikke å bli dyrt, man kan f.eks kombinere gammelt og nytt, og skaffe ting fra på bruktbutikker/finn/loppis. Anonymkode: ed48a...e19 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #7 Skrevet 22. november 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk tredimensjonalt og lag grupper med ting sammen slik at du får både litt høyde og litt bredde Velg noen få materialer og farger som «grunnlag» og jobb utifra det. Ting man kan bruke eller kombinere er f.eks en krukke som du setter greiner i, et lite bord (eller en krakk) ved siden av stolen, der røsslyngen kan stå oppå. En lykt kan stå på bordet sammen med røsslyngen, og en lykt til kan stå på plattingen. Jeg valgte å gjøre røsslyng og sinkpotter til gjennomgangstema ved inngangen min. På plattingen ved døra har jeg fem røsslyng. De står i hver sine sink-potter. Alle sinkpottene er forskjellige: noen er høye og noen er lave, slik at plantene kommer på ulike nivå. Jeg har også et gammelt melkespann sammen med disse plantene (en røsslyng står i potta si oppå melkespannet også), pluss en gammeldags sopelime. For noen kan denne dekorasjonen bli litt i overkant «Lev landlig», men den passer foran huset mitt. Det trenger ikke å bli dyrt, man kan f.eks kombinere gammelt og nytt, og skaffe ting fra på bruktbutikker/finn/loppis. Anonymkode: ed48a...e19 Tusen takk for gode ideer😀Har et melkespann i garasja,så det skal jeg hente fram...kanskje ha granbar i👍😀 har du et tips til hvordan unngå st lyktene ruster? Hadde ei lykt i sølv,men rusta etter en sesong...selv om det er tak over. Er nok fukt som gjør det. Anonymkode: ba139...a36
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #8 Skrevet 22. november 2019 Jeg har ett gammelt bord, som malinga er flasset av på, der setter jeg ett fat eller krukke med mose i, og legger noen røde epler (som blir spist opp av rådyrene, men legger ut nye ettersom). Så har jeg lykter fra IKEA, de er gamle og ikke rustet tross de har stått ute i all slags vær. Til jul pleier jeg å lage en matte av grankvister som ligger på trappa. Anonymkode: 221fc...fed
Mrs Robinson Skrevet 22. november 2019 #9 Skrevet 22. november 2019 Noen forslag til søkeord på f.eks pinterest? 1
snoren Skrevet 22. november 2019 #10 Skrevet 22. november 2019 Det er bare en gang, med mindre du har veldig åpen leilighet ville ikke jeg sløst penger på å pynte den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå