Gå til innhold

Hvor er vaksinemotstanderne nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på. Vanvittig at tilsynelatende oppegående mennesker kan være motstandere av vaksiner.

Anonymkode: 63bbf...6e5

• Liker 4
Skrevet

De er vel opptatt med aa bevise at jorden er flat...

Anonymkode: 69596...0aa

• Liker 16
Skrevet

Her inne er det heldigvis ikke lenger lov å yte motstand mot vaksiner, det går innunder «helseskadelige råd» eller noe sånn. Takk og lov. Jeg kjenner jeg blir provosert av tanken på at folk nekter å følge vaksineprogrammet man får på helsestasjonene. Det burde være lovpålagt - for de som KAN ta vaksinene, for å beskytte de som ikke tåler dem. Jeg kjenner til leger(!!!) som nekter å vaksinere barna sine, de burde virkelig vite bedre! 

Anonymkode: 0d775...035

• Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er vel opptatt med aa bevise at jorden er flat...

Anonymkode: 69596...0aa

Og at Elvis er i live 🙄 Jeg klarer ikke å tenke på dem som oppegående folk. 

Anonymkode: 0d775...035

• Liker 4
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Det lurer jeg også på. Vanvittig at tilsynelatende oppegående mennesker kan være motstandere av vaksiner.

Anonymkode: 63bbf...6e5

Jeg tror den første feilen man gjør er å anta at dette er oppegående mennesker. 😂

Anonymkode: f8c32...6d5

• Liker 8
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Den fantastiske tiden er her, da du kan få all informasjon du kan ønske deg - men er nødt til å klare å sortere den.

Å tro på antivaxxere, og tro at et sykdomsutbrudd er en politisk aksjon er et tegn på at man ikke klarer å nyttiggjøre seg de fantastiske ressursene vi har fått servert helt gratis. 

Anonymkode: fae7d...bf8

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 13
Skrevet

Jeg har én Facebook-venn som er imot vaksiner, og hun er RABIAT om dagen. De vanlige konspirasjonsteoriene: Disse barna døde slett ikke av meslinger, men av vaksinen. Vaksinene som nå gis, inneholder tungmetaller og stoffer som gjør at myndighetene kan tracke deg og påvirke deg. Dødstallene er ikke egentlig så høye. Osv. osv.

Heldigvis gir media et mer balansert bilde. For det er tross alt over 90 % vaksinedekning i Norge, og mange av dem som uvaksinert, er det fordi de ikke kan vaksinere seg (kronisk sykdom, nedsatt immunforsvar, kreft, allergi osv.). Så disse rabiate vaksinemotstanderne er det svært få av.

Hun jeg har som bekjent har null utdanning, blir veldig lett påvirket av andre (men ikke av fakta, dessverre ...), og elsker å være bedrevitende/tro at hun vet bedre enn alle andre/tro at hun er mye smartere enn leger. Hun er også imot 5G og alle de andre vanlige konspirasjonsteoriene.

Anonymkode: f4e3c...25c

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har én Facebook-venn som er imot vaksiner, og hun er RABIAT om dagen. De vanlige konspirasjonsteoriene: Disse barna døde slett ikke av meslinger, men av vaksinen. Vaksinene som nå gis, inneholder tungmetaller og stoffer som gjør at myndighetene kan tracke deg og påvirke deg. Dødstallene er ikke egentlig så høye. Osv. osv.

Heldigvis gir media et mer balansert bilde. For det er tross alt over 90 % vaksinedekning i Norge, og mange av dem som uvaksinert, er det fordi de ikke kan vaksinere seg (kronisk sykdom, nedsatt immunforsvar, kreft, allergi osv.). Så disse rabiate vaksinemotstanderne er det svært få av.

Hun jeg har som bekjent har null utdanning, blir veldig lett påvirket av andre (men ikke av fakta, dessverre ...), og elsker å være bedrevitende/tro at hun vet bedre enn alle andre/tro at hun er mye smartere enn leger. Hun er også imot 5G og alle de andre vanlige konspirasjonsteoriene.

:fnise: Høres ut som en skikkelig skrulle.

Anonymkode: 0a7ec...abe

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: Høres ut som en skikkelig skrulle.

Anonymkode: 0a7ec...abe

Ja, men det er egentlig mer alvorlig enn skrullete, for hun har tre barn og ingen av dem er vaksinert. De henger rundt med mange andre som er uvaksinert, og med både endrede reisevaner og innvandring til Norge, er risikoen for at de faktisk skal bli smittet av noe høyere enn før. Det kommer nok til å gå bra med barna hennes uansett, for vi har et godt helsevesen i Norge, vi er velfødde osv., men det er så unødvendig. Barn som blir syke med f.eks. meslinger kan få følgesykdommer som lungebetennelse og få senskader, selv om de klarer seg. Jeg synes det mest av alt er trist. :( 

Skrevet

Jeg har også et par med tre små, uvaksinerte barn. Én ting er at folk nekter å gi barna sine beskyttelse som nå etterhvert viser seg å bli stadig viktigere ettersom vaksinedekningen har sunket og risikoen for at disse uvaksinerte barna blir smittet av potensielt skadelige/dødelige barnesykdommer. Men som om ikke dette var ille nok, så insisterer dette paret på å reise til "Syden" med sine uvaksinerte barn, og sender dem både i barnehage og på skole.

Her er det snakk om veldig "normale" mennesker med både utdannelse (dog ikke lang) og jobber. Men bak denne normale fasaden er det skyhøy foliehattføring, de lever bokstavelig talt i en alternativ virkelighet.

Skrevet

Det skal jeg fortelle deg: vi nordmenn gir vanligvis blanke f i det som skjer utenfor Europa eller USA hvis vi ikke kan bruke det til egne tarvelige favorittpoenger. Folk har sikkert ikke fått det med seg fordi vi har det så travelt med å glo inn i navlene våre.

Anonymkode: 46513...d19

Skrevet

Tråden er ryddet for antivaksinedebatt i henhold til nye rutiner og stenges, les mer her:

Antivaksinedebatt regnes som helseskadelig og er innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med.

Perelandra, mod.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...