AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #1 Skrevet 22. november 2019 Jeg ser nettanonnser om at den ene kjendisen etter den andre skal være bare i de store byene. Så da lurer hvorfor i alle dager har de ikke på bygdene også? Vi som bor landet/bygda vi har også penger til å betale inngangspenger dersom det er noen som vil synge og spille julen inn. Er det flere uten om Oslo ring 3 som har opplevd det samme? Anonymkode: 00a34...26e 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #2 Skrevet 22. november 2019 Her jeg bor er det alltid julekonserter ☺️ Bor i en liten by med under 10.000 innbyggere. Klart det ikke er de aller største kjendisene som kommer, men absolutt kjente og kjære artister. De som er på juleturné besøker jo gjerne både store og mindre plasser. Det er klart mange arrangementer vil være i byene. Flere folk = større sjanse for å få solgt billetter. Men at det ikke er julekonserter utenfor Ring 3 stemmer jo bare ikke 😂 Anonymkode: db0e7...6fc 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #3 Skrevet 22. november 2019 Eh...det er vel flere grunner til det? For det første er det i de store byene det bor flest folk, og de store konsertlokalene finnes. Å arrangere i store byer betyr færre konserter for mange mennesker. Tenk deg det turnéprogrammet om disse artistene skulle reist ut til hver krik og krok i dette langstrakte landet.. Sånn sett handler det jo selvsagt også om lønnsomhet. Anonymkode: eb947...3ee
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #4 Skrevet 22. november 2019 Er fra en ganske liten by på nordvestlandet og der kom det ofte B/C-kjendiser for å synge julen inn sammen med lokale orkester og kor. Er deg et musikkmiljø der du bor? Ofte brukes det lokale musikere på disse turneene, slik at kjendisene slipper å dra med seg et helt kor landet rundt. Handler også om at disse arrangementene må bookes. Det skjer nok ikke så ofte at kjendisene ringer rundt for å spørre om de kan opptre i diverse bedhus. Initiativet pleier å tas lokalt. Anonymkode: 3c8e6...daf 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #5 Skrevet 22. november 2019 Bor i Eidsvoll kommune (Akershus), synes det er ganske mange julekonserter her og i nabokommunene. Både med og uten store artister riktignok, men det er mer enn nok å velge i uansett. Anonymkode: fc4e9...077
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #6 Skrevet 22. november 2019 Det er flere julekonserter i min by, og den har rundt 12.000 innbyggere, og det er både lokale og rikskjendiser. Anonymkode: a2754...b3b
enkefru Skrevet 22. november 2019 #7 Skrevet 22. november 2019 Det er jo masse julekonserter i de mindre byene også da.... ser jo av turnelistene at det er mange bygder og utkroker som besøkes, men det er noe med å rekke rundt også da
Illuminatum Skrevet 22. november 2019 #8 Skrevet 22. november 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser nettanonnser om at den ene kjendisen etter den andre skal være bare i de store byene. Så da lurer hvorfor i alle dager har de ikke på bygdene også? Vi som bor landet/bygda vi har også penger til å betale inngangspenger dersom det er noen som vil synge og spille julen inn. Er det flere uten om Oslo ring 3 som har opplevd det samme? Anonymkode: 00a34...26e Jeg bor i en liten bygd på totalt 15000 innbyggere. Mange nok julekonserter her.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #9 Skrevet 22. november 2019 De fleste artister har en fast pris på konserter, uansett om konserten er for 400 stk i en stor by, eller 20 stk på bygda. For mange mindre steder vil det være risikosport å arrangere med større artister da man er veldig avhengig av å selge nok billetter for å unngå tap. Om en artist tar 30 000,- for å spille, så er stedet helt avhengig av å selge minst 50 billetter til 600kr stk bare for å dekke selve bookingprisen. Så kommer variable priser som leie av lokale, ekstra ansatte/vakthold, teknisk utstyr, teknisk personell, overnatting/mat/reise og annet. Om det da er "bare" 40 stk som kjøper billetter, så må arrangør da selge enorme mengder mat/drikke for å dekke inn kostnadene. Anonymkode: c7e75...f7f
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #10 Skrevet 22. november 2019 1 time siden, Illuminatum skrev: Jeg bor i en liten bygd på totalt 15000 innbyggere. Mange nok julekonserter her. Det er jo ikkje ei Lita bygd! Vi er 2500 vi, da er det lita bygd Anonymkode: 17ab4...556 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #11 Skrevet 22. november 2019 Fordi det er der det bor folk... Der det er penger å tjener... Der det er infrastruktur... Er dette virkelig noe å lure på? Selvsagt drar de ikke til bygda. De driver jo ikke med veldedighet. Anonymkode: b83ad...906
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #12 Skrevet 22. november 2019 Her på Lillehammer er det flere konserter. Det er ingen storby. Anonymkode: e05ed...95d
Mezzosoprena Skrevet 22. november 2019 #13 Skrevet 22. november 2019 Det skyldes også mye at det er de store stedene som har konsertlokaler som passer, men likevel så ser jeg da julekonserter utenfor storbyene også... Og du kan jo helt sikkert gå på konsertene som blir arrangert av de lokale korene, det gir ofte minst like god julestemning som pengemaskineriet som de store artistene holder på med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå