AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 Hei! Jeg har bestemt meg for å få meg katt. Det jeg er veldig usikker på er om jeg vil ha en kattunge, eller en omplasseringskatt fra FOD eller lignende. Jeg vil egentlig gjerne gi et trygt og godt hjem til en katt som trenger det, men vil gjerne ha en kosete pus og jeg syns det virker som fra beskrivelsen av kattene de har, at de ofte kan være ganske sky. Er det noen her som har erfaring med katt fra FOD eller lignende steder? Blir de kosete og trygge med tid og tålmodighet? Valgte du kattunge eller omplasseringskatt, og hva vil du anbefale? Anonymkode: 08916...65d
moonflower__ Skrevet 22. november 2019 #2 Skrevet 22. november 2019 Om en katt er kosete eller ikke kommer an på personlighet, det er ikke noe du kan lære den opp til. Da er det lurere å vente til dyrebeskyttelsen får inn en voksen katt de beskriver som kosete, for kattunger kan vokse av seg denne egenskapen, det er i grunn veldig vanlig. En voksen katt som fremdeles er kosete vil forbli det, og da vet du hva du får. Jeg har valgt begge deler, voksen omplasseringskatt og kattunge. Ingen av de ble valgt for kosete egenskap, men det er omplasseringskatten som er mest kosete nå som katt"ungen" ikke er en kattunge lenger. Da yngste katten var liten var det selvfølgelig mye kos, men den er mye mer selvstending nå og er ikke interessert i kos lenger. Så om du møter en kosete kattunge og tar den med hjem så er det ingen garanti for at den er interessert i kos når den vokser seg til og blir stor. 3
Tvist Skrevet 22. november 2019 #3 Skrevet 22. november 2019 Har to katter fra Dyrebeskyttelsen, ene fikk jeg som kattunge, andre som ung voksen. Begge sosiale og herlige på sin måte. Ville snakket med fod, og hørt om du kan hilse på noen de tror kan passe. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #4 Skrevet 22. november 2019 Vi har kattunge fra FOD, en søt liten pus på ca 4-5 mnd som hadde blitt funnet ute alene. Så det er også mulig få kattunge derfra, eller fra dyrebeskyttelsen. Mye bedre å få katt gjennom en organisasjon som hjelper dyr,som også er nøye helsesjekka og id-merka og kastrert, enn å støtte privatpersoner som bare ikke gidder å kastrere katta sin og får kull på kull Anonymkode: 7eecd...1d1 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #5 Skrevet 22. november 2019 Det avhenger helt av katten. Hvis katten liker deg så er det både kjælen og kosete med deg. Hvis den ikke liker deg så vil den ikke koses med av deg heller. Altså; Ta kontakt med dine nærmeste frivillige organisasjoer. Fortell hva du har å tilby en katt og spør om du kan få komme på besøk. Kanskje du blir valgt av en katt, kanskje ikke. Anonymkode: cba85...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #6 Skrevet 22. november 2019 Tusen takk for svar og gode råd, alle sammen! Anonymkode: 08916...65d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #7 Skrevet 22. november 2019 Har en av hver og omplasseringskatten er den mest kosete. Anonymkode: bd163...d2b
Minya Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 (endret) Vi har bare hatt omplasseringskatter, og av de fire totalt, er han som ble *født* i fosterhjem av en veldig snill, god og trygg pusemamma MINST kosete 😛 Gamlepus var en hittekatt ingen visste hvor kom fra, hun var så kosete at det lå igjen en halv katt på deg etter tre minutter med kos. De to yngste er noen ordentlige kosegriser, særlig snuppa, mens han mellomste, som nå er eldst, er litt sånn "jeg kan ligge på sofaen en meter fra deg"-pus. Han liker kos han også, men han vil helst koses på en armlengs avstand, og du må ikke finne på å sette deg ved siden av ham, det blir for mye, da går han. Rare dyr. Endret 23. november 2019 av Minya 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #9 Skrevet 24. november 2019 Jeg har to katter. Begge var kattunger då de kom i hus. Den ene lå strak på rygg i armkroken min og koste seg som kattunge. Som voksen er han middels - kosete. Kommer til fanget ditt når han vil og går bort mellom 10 sekunder og 5 minutter. Da er han lei. Den andre var ikke kosete som kattunge. Han var den hypreste kattungen jeg noen gang har vært borti. Han løp rundt som en tornado, han var i veggene og han var i taket. Han løp rett i sofaen og kommoden når han løp etter leker. Han var i fyr og flamme og ingen fikk hverken holde han eller kose med han, det hadde han ikke tid til. Over natten ble han den mest kosete katten som finnes. Jeg blir lei av å kose før han. Han kan ligge i dagsavis på fanget hvis han får lov og kose av seg all pelsen. Gå for en voksen er da mitt råd, da vet du hva du får Anonymkode: 8cbdb...a27 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå