Gå til innhold

Hvilken periode i syklus bør en prøve å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en syklus som varierer fra 26-28 dager. Eggløsningsslim ca syklusdag 13 -14, da er det mest tydelig. Fra hvilke syklus dag til hvilken syklusdag er det lurt å ha samleie? Leser her inne at folk kan ha eggløsning en uke etter synlig eggløsningsslim. Er det innafor å prøve fra syklus dag 9 - 23 feks? Sånn annenhver dag ca. 

Anonymkode: f9df1...a85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta el test når du har el slim eller før.. dette er jo individuelt når DU har det......

Anonymkode: f94aa...cc9

Skrevet

Man har el når man har el-slim. El er ca 14 dager før mens, med små variasjoner. Har du sex annenhver dag rundt denne perioden, så får du lagt aksjene dine ☺️ Ha sex når du har el-slim 👍🏻

Skrevet

ha sex når du har El-slim og annenhver/hver dag i en uke etter for å være sikker på at dere har truffet.

jeg hadde El-slim på en mandag men ikke positiv eggløsningstest før torsdagen den uken:)

Anonymkode: 02e7d...7e8

Skrevet (endret)
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en syklus som varierer fra 26-28 dager. Eggløsningsslim ca syklusdag 13 -14, da er det mest tydelig. Fra hvilke syklus dag til hvilken syklusdag er det lurt å ha samleie? Leser her inne at folk kan ha eggløsning en uke etter synlig eggløsningsslim. Er det innafor å prøve fra syklus dag 9 - 23 feks? Sånn annenhver dag ca. 

Tipper 9-23 er safe ja! Men du kan kanskje gjøre vinduet enda smalere også. Ville hatt sex fra den dagen du har eggløsningsslim til 8-9 dager før mensen kommer. Så kanskje fra syklusdag 12-19 for å være sikker?

Ellers anbefaler jeg temping med termometer med to desimaler som legges inn i fertilityfriend-appen. Da vet du helt sikkert når eggløsning har skjedd!

Selv har jeg første EL-slim ca 5 dager før eggløsningsdag. Forrige syklus hadde jeg første EL-slim CD 9 og EL CD 14. Denne syklus fikk jeg første EL-slim CD 11 og har fortsatt ikke fått positiv EL-test (er på CD 14). Dette varierer nok fra person til person og litt fra syklus til syklus.

Endret av Vestalinn
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg testet med eggløsningstest. Hadde eggløsning rundt 16 dager før mensen kom igjen. Med 32 dager syklus.

Anonymkode: fd189...34e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...