AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #1 Del Skrevet 21. november 2019 Jeg følges opp ukentlig av dps grunnet traume- og angstlidelse. Tar tolvon for søvnvansker. Skulle hente ny resept idag og på beskrivelsen så stod det at det var mot depresjon og for søvn. Vet at tolvon er antidepressiva. Men betyr det at jeg har depresjon siden det står slik? Vet jeg har scoret på moderat depresjon tidligere på tester, men har aldri fått det som klinisk diagnose (har oversikt over journalene mine). Anonymkode: 164e2...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbehave Skrevet 21. november 2019 #2 Del Skrevet 21. november 2019 Mange medisiner mot depresjon har en avslappende effekt som gjør at man lettere sovner. Det betyr ikke nødvendigvis at du er deprimert, men at bivirkningen (som er avslappende) kan hjelpe deg å sove. Jeg fikk antipsykotiske medisiner for å hjelpe å sove, men jeg er ikke psykotisk og har aldri vært det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #3 Del Skrevet 21. november 2019 Akkurat nå, Missbehave skrev: Mange medisiner mot depresjon har en avslappende effekt som gjør at man lettere sovner. Det betyr ikke nødvendigvis at du er deprimert, men at bivirkningen (som er avslappende) kan hjelpe deg å sove. Jeg fikk antipsykotiske medisiner for å hjelpe å sove, men jeg er ikke psykotisk og har aldri vært det. Det var dette jeg tenkte, ja. Derfor stusset jeg på at det stod «mot depresjon» på ‘klistermerket’ apotekteknikeren la på. Jeg tar den for søvn, ikke for depresjon i utgangspunktet, så derfor lurte jeg på om jeg hadde fått depresjon siden det stod slik. Ts Anonymkode: 164e2...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 21. november 2019 #4 Del Skrevet 21. november 2019 Jeg ble psykotisk av stress. Og stresser enda. Men er ikke psykotisk lenger. Men bruker anti psykotika enda, for og slappe av når jeg skal legge meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #5 Del Skrevet 21. november 2019 Akkurat nå, Maestro skrev: Jeg ble psykotisk av stress. Og stresser enda. Men er ikke psykotisk lenger. Men bruker anti psykotika enda, for og slappe av når jeg skal legge meg Det forstår jeg. Jeg har tidligere tatt antipsykotika for søvnvansker, men da stod det aldri myntet til meg «for psykose» siden jeg ikke var psykotisk.. Ts Anonymkode: 164e2...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #6 Del Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var dette jeg tenkte, ja. Derfor stusset jeg på at det stod «mot depresjon» på ‘klistermerket’ apotekteknikeren la på. Jeg tar den for søvn, ikke for depresjon i utgangspunktet, så derfor lurte jeg på om jeg hadde fått depresjon siden det stod slik. Ts Anonymkode: 164e2...93d Du tenker på lappen med info der det står navnet ditt og dose osv? Såfall er det jo lege som har skrevet dette. Om du aldri har hørt noe om at de tenker du har depresjon så har legen trolig bare ikke tenkt over at h*n skrev feil 🙂 Anonymkode: 74f3a...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #7 Del Skrevet 21. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du tenker på lappen med info der det står navnet ditt og dose osv? Såfall er det jo lege som har skrevet dette. Om du aldri har hørt noe om at de tenker du har depresjon så har legen trolig bare ikke tenkt over at h*n skrev feil 🙂 Anonymkode: 74f3a...482 Ja. Det er en psykiater som har skrevet det. Derfor lurte jeg på om det betyr at jeg har fått en depresjon. Har vært innlagt noen måneder for en tid tilbake siden og i følge journalen så hadde jeg økte depressive symptomer. Men har ikke sett klinisk depresjon som diagnose i epikriser. Ts Anonymkode: 164e2...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbehave Skrevet 21. november 2019 #8 Del Skrevet 21. november 2019 Jeg tror det er fordi middelet normalt sett brukes mot depresjon. Jeg bruker selv Lamictal mot "epilepsianfall". Jeg har ikke epilepsi, men Lamictal blir ofte brukt mot bipolar lidelse da en bieffekt er at middelet fungerer som stemningsstabiliserende 😊 ikke noe å tenke på! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #9 Del Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, Missbehave skrev: Jeg tror det er fordi middelet normalt sett brukes mot depresjon. Jeg bruker selv Lamictal mot "epilepsianfall". Jeg har ikke epilepsi, men Lamictal blir ofte brukt mot bipolar lidelse da en bieffekt er at middelet fungerer som stemningsstabiliserende 😊 ikke noe å tenke på! Men du hadde vel stusset om det på lappen med navnet ditt, info og dose stod «mot epilepsi» når du ikke har den diagnosen? Ts Anonymkode: 164e2...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #10 Del Skrevet 21. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja. Det er en psykiater som har skrevet det. Derfor lurte jeg på om det betyr at jeg har fått en depresjon. Har vært innlagt noen måneder for en tid tilbake siden og i følge journalen så hadde jeg økte depressive symptomer. Men har ikke sett klinisk depresjon som diagnose i epikriser. Ts Anonymkode: 164e2...93d Da er det sikkert greiest å høre med psykiater. Vet de av og til registrerer enkelte preparater opp mot andre diagnoser så en kan få det på blåresept (hvis ikke må man jo betale alt selv). Tenker det kan være tilfelle her? Men er jo umulig å vite hvordan psykiater har tenkt 🙂 Anonymkode: 74f3a...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #11 Del Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da er det sikkert greiest å høre med psykiater. Vet de av og til registrerer enkelte preparater opp mot andre diagnoser så en kan få det på blåresept (hvis ikke må man jo betale alt selv). Tenker det kan være tilfelle her? Men er jo umulig å vite hvordan psykiater har tenkt 🙂 Anonymkode: 74f3a...482 Jeg får spørre neste time ☺️ Ts Anonymkode: 164e2...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbehave Skrevet 21. november 2019 #12 Del Skrevet 21. november 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du hadde vel stusset om det på lappen med navnet ditt, info og dose stod «mot epilepsi» når du ikke har den diagnosen? Ts Anonymkode: 164e2...93d Jeg hadde blitt forklart på forhånd hva det egentlig var slags medikament jeg fikk, hvilke bivirkninger det var osv. Som AB over skriver, spør psykiater neste gang 😄 Endret 21. november 2019 av Missbehave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #13 Del Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, Missbehave skrev: Jeg hadde blitt forklart på forhånd hva det egentlig var slags medikament jeg fikk, hvilke bivirkninger det var osv. Som AB over skriver, spør psykiater neste gang 😄 Det skjønner jeg. Ja, skal spørre ☺️ Ts Anonymkode: 164e2...93d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #14 Del Skrevet 21. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det var dette jeg tenkte, ja. Derfor stusset jeg på at det stod «mot depresjon» på ‘klistermerket’ apotekteknikeren la på. Jeg tar den for søvn, ikke for depresjon i utgangspunktet, så derfor lurte jeg på om jeg hadde fått depresjon siden det stod slik. Ts Anonymkode: 164e2...93d Har klistremerket noe å si, uansett? Anonymkode: 2781c...93b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #15 Del Skrevet 21. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har klistremerket noe å si, uansett? Anonymkode: 2781c...93b Det er jo der det står hva jeg skal ta medisinen for, når og hvor mye. ts Anonymkode: 164e2...93d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 22. november 2019 #16 Del Skrevet 22. november 2019 Ryddet for oppfordring til lovbrudd. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 22. november 2019 #17 Del Skrevet 22. november 2019 Ryddet for kommentar til moderering. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #18 Del Skrevet 22. november 2019 Ingenting å henge seg opp i. Du får nok preparatet for søvn, der det kan ha bivirkninger som også er heldig for psyken din. Men det er nok underordnet. Anonymkode: ae246...7f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #19 Del Skrevet 22. november 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det forstår jeg. Jeg har tidligere tatt antipsykotika for søvnvansker, men da stod det aldri myntet til meg «for psykose» siden jeg ikke var psykotisk.. Ts Anonymkode: 164e2...93d Regner med det er blåresept. Da må det stå mot depresjon, for søvnvansker gir ingen blåresept til vanlig. En grei måte å få billigere medisiner. Anonymkode: e054e...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #20 Del Skrevet 22. november 2019 Jeg bruker også tolvon mot søvnvansker men det hjelper også mot depresjon. Går også på andre antidep.. Anonymkode: 5013d...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå