AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 Hei. Jeg har en sønn som blir 3mnd om 1 uke. Han er en fantastisk gutt, men vi har problemer med at han ikke vil sove alene. Han sover på fanget på dagtid og ligger innat meg på natta. Det har gått greit fram til nå. Vi har ikke stressa med å presse han til å ligge alene fordi han er så liten og trenger trygghet, men nå kjenner jeg at det ikke går lenger. Jeg har vondt i hele kroppen fordi jeg blir sitte de mye stille på dagtid og blir liggende helt feil på natta. Vi prøver å legge han ned hver gang han sovner men han våkner med en gang og gråter. Og det er ikke litt sutring det er snakk om men hysterisk gråting til vi tar han opp. Det er ingenting som feiler han, han vil bare ikke sove alene. Han ligger litt i lekegrinda på dagtid Vi har vært hos kiropraktor og hun sa at han hadde litt låsninger i nakken men disse er nå løst opp i ved behandling. Han tar ikke smokk. Kiropraktor sa at han har høy gane som gjør det vanskelig for han å skape vakumet som trengs for å holde på smokken. Vi har prøvd alle forskjellige smokker man kan få tak i. Dette har vi prøvd: - varme senga før han legges ned - ha han i babynest ved siden av oss i senga - legge mine tskjorter i senga så det er min lukt der - ligge ved siden av han med en hånd på brystet Er det noen som har samme opplevelse? Noen som har noen gode råd? Jeg aner ikke hva mer vi kan prøve nå. kjenner jeg er utrolig sliten og føler meg litt ensom. Når han ikke kan legges ned noe sted så orker jeg ikke dra til byen eller noe fordi jeg ikke orker å gå rundt å bære på han hele tiden. Setter stor pris på alle råd. Anonymkode: 6dd1a...d18
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #2 Skrevet 21. november 2019 Hva om du triller vogna og eventuelt løfter hodeenden litt? Sovner baby i bilstol? Min hadde ubehag når han ble liggende helt flatt, og trivdes derfor bedre i vogn med hevet hodeende eller i bilstol. Vippestol er også en mulighet. Bæresele eller bæresjal gir deg muligheten til å bevege deg og gjør andre ting Sjekket for stille refluks? Anonymkode: b4872...224
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #3 Skrevet 21. november 2019 Opplevd det samme. Ungen er faktisk liten og trenger å føle "flokken". Sov med ungen og dersom det blir trangt så sover en av dere voksne i en annen seng. Anonymkode: e9ae1...823
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #4 Skrevet 21. november 2019 Han er jo bare 3 mnd.. Han har behov av å lære seg å bli trygg. Alle har forskjellig tempo på dette. Anonymkode: d09a3...d10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå