AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 Er det bare meg, eller har bæreposene på matbutikkene blitt av dårligere kvalitet i det siste? Jeg handler primært på kiwi og coop extra. Flere ganger har posene røket ved håndtaket, men jeg syns ikke jeg fyller posene fullere enn før heller. Har posene blitt dyrere og dårligere? Ja, jeg burde kanskje kjøpe handlenett nå som det ikke går an å bruke posene mer enn en gang stort sett... Anonymkode: ecabe...2a0 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Kjøper for det meste hos Kiwi og har ikke merket at de har blitt dårligere. Anonymkode: 957bf...721 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 På 21.11.2019 den 23.14, AnonymBruker skrev: Er det bare meg, eller har bæreposene på matbutikkene blitt av dårligere kvalitet i det siste? Jeg handler primært på kiwi og coop extra. Flere ganger har posene røket ved håndtaket, men jeg syns ikke jeg fyller posene fullere enn før heller. Har posene blitt dyrere og dårligere? Ja, jeg burde kanskje kjøpe handlenett nå som det ikke går an å bruke posene mer enn en gang stort sett... Anonymkode: ecabe...2a0 Handler kun på Coop extra. Når jeg kommer hjem og setter maten i kjøleskapet så legger jeg posen på gulvet, dagen etter på er det et rødt merke på gulvet der det står extra 😂 og ja posene tåler ingen ting lengre Anonymkode: 38b4a...411
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Jeg har ikke merket noen forskjell de gangene jeg trenger det. Handler oftest på Extra. Men har vanligvis med meg handlenett. Anonymkode: 88930...ef8 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 Før var det sånn tykk plast forsterning rundt håndtakene, men det er det ikke lenger. De kjøper vel billigere poser tenker jeg. Anonymkode: b634d...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 Handler bare på Kiwi og Spar. Samme kvalitet som vanlig der. Anonymkode: c0c6e...3cb
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før var det sånn tykk plast forsterning rundt håndtakene, men det er det ikke lenger. De kjøper vel billigere poser tenker jeg. Anonymkode: b634d...9c7 Det må da være fryktelig lenge siden, kan ikke huske å ha sett dem på veldig lenge. Men jeg husker at de alltid løsnet og var i veien, så jeg håper virkelig ikke at de kommer tilbake. Anonymkode: cdd6b...071 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må da være fryktelig lenge siden, kan ikke huske å ha sett dem på veldig lenge. Men jeg husker at de alltid løsnet og var i veien, så jeg håper virkelig ikke at de kommer tilbake. Anonymkode: cdd6b...071 Ja, det er nok ganske lenge siden..Husker ikke helt når det var. Men jeg tror det mellom da og nå har vært tykkere plast i håndtakene også. Hvertfall på Kiwi poser. Av en eller annen grunn har det alle de 4 stedene jeg har bodd de siste 15 årene vært Kiwi som har vært den nærmeste butikken, så det er der jeg alltid har handlet mesteparten av maten. Anonymkode: b634d...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #9 Skrevet 23. november 2019 Jeg jobber i kiwi og etter at vi måtte gå over til poser med mer miljøvennlig plast er det lettere at de ryker ja. Men det skjer heldigvis ikke så ofte Anonymkode: 30fb6...1d7 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #10 Skrevet 23. november 2019 På 21.11.2019 den 23.14, AnonymBruker skrev: Er det bare meg, eller har bæreposene på matbutikkene blitt av dårligere kvalitet i det siste? Jeg handler primært på kiwi og coop extra. Flere ganger har posene røket ved håndtaket, men jeg syns ikke jeg fyller posene fullere enn før heller. Har posene blitt dyrere og dårligere? Ja, jeg burde kanskje kjøpe handlenett nå som det ikke går an å bruke posene mer enn en gang stort sett... Anonymkode: ecabe...2a0 Ja, det burde du. Jeg ser på folk som spør om ørten poser som mindre oppegående. Senest i dag var jeg på Meny. Et par/ektepar på ca. 50 foran meg. Handlet for 1500. Kassadamen spurte om de trengte poser. De svarte: Selvfølgelig! Vi må ha 4 poser. Selvfølgelig? Jeg har ikke hatt behov for poser på 8 år. Jeg har handlenett, Anonymkode: 8a8a8...fa4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #11 Skrevet 23. november 2019 Syns helle matprisene har blitt dårligere jeg 🤨 Anonymkode: f614c...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #12 Skrevet 23. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det burde du. Jeg ser på folk som spør om ørten poser som mindre oppegående. Senest i dag var jeg på Meny. Et par/ektepar på ca. 50 foran meg. Handlet for 1500. Kassadamen spurte om de trengte poser. De svarte: Selvfølgelig! Vi må ha 4 poser. Selvfølgelig? Jeg har ikke hatt behov for poser på 8 år. Jeg har handlenett, Anonymkode: 8a8a8...fa4 Hva hiver du søpla i? Jeg gidder i hvert fall ikke skylle søppelbøttene mine oftere for å spare på poser. Anonymkode: f614c...bd8 2
Nerine_ Skrevet 23. november 2019 #13 Skrevet 23. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det burde du. Jeg ser på folk som spør om ørten poser som mindre oppegående. Senest i dag var jeg på Meny. Et par/ektepar på ca. 50 foran meg. Handlet for 1500. Kassadamen spurte om de trengte poser. De svarte: Selvfølgelig! Vi må ha 4 poser. Selvfølgelig? Jeg har ikke hatt behov for poser på 8 år. Jeg har handlenett, Anonymkode: 8a8a8...fa4 Hva kaster du søpla i om jeg kan spørre? 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #14 Skrevet 23. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hiver du søpla i? Jeg gidder i hvert fall ikke skylle søppelbøttene mine oftere for å spare på poser. Anonymkode: f614c...bd8 jeg kjøper søppelposer på rull. De koster omtrent ingenting. Vi produserer (heldigvis) ikke søppel nok til å forsvare 3-4-5-6 bæreposer pr. uke..... Og det er jo bare for restavfallet. Har dere restavfall som fyller flere plastposer hver uke - ja, da har dere et problem. Anonymkode: 8a8a8...fa4 2
Dolce Skrevet 23. november 2019 #15 Skrevet 23. november 2019 (endret) 11 minutter siden, Nerine_ skrev: Hva kaster du søpla i om jeg kan spørre? matavfallet går i egne poser som blir levert på døra. Papir går i egne dunker. Plast går i egne poser. Glass og metall lever jeg i container som står like ved matvarebutikken jeg handler i. så da gjenstår bare restavfallet. Det som ikke er plast, ikke papir/kartong, ikke metall/glass, ikke mat (organisk). Vi er to voksne, matglade personer og "produserer" vel 1 liten pose restavfall på 2-3 uker. Det forsvarer ikke å kjøpe en haug med plastposer på butikken hver uke. Endret 23. november 2019 av Dolce
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #16 Skrevet 23. november 2019 13 minutter siden, Dolce skrev: matavfallet går i egne poser som blir levert på døra. Papir går i egne dunker. Plast går i egne poser. Glass og metall lever jeg i container som står like ved matvarebutikken jeg handler i. så da gjenstår bare restavfallet. Det som ikke er plast, ikke papir/kartong, ikke metall/glass, ikke mat (organisk). Vi er to voksne, matglade personer og "produserer" vel 1 liten pose restavfall på 2-3 uker. Det forsvarer ikke å kjøpe en haug med plastposer på butikken hver uke. Det gjør heller ingenting om dere kjøper de posene Anonymkode: f614c...bd8
Dolce Skrevet 23. november 2019 #17 Skrevet 23. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det gjør heller ingenting om dere kjøper de posene Anonymkode: f614c...bd8 Det gjør ingenting??? Si meg, har du hørt om klimakrise og mengden av plastavfall? Du synes det er helt greit at vi kjøper en haug med bæreposer i plast som vi ikke trenger??
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #18 Skrevet 23. november 2019 11 minutter siden, Dolce skrev: Det gjør ingenting??? Si meg, har du hørt om klimakrise og mengden av plastavfall? Du synes det er helt greit at vi kjøper en haug med bæreposer i plast som vi ikke trenger?? Jeg trenger i hvert fall mine til søppel. Den oppblåste krisa begynner å bli vel tjukk nå. Jeg kjøper de posene jeg trenger. Som sagt. Ikke aktuelt å stå og spyle søppelbøttene jevnlig, bare for å spare på posene. Anonymkode: f614c...bd8 1
Dolce Skrevet 23. november 2019 #19 Skrevet 23. november 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger i hvert fall mine til søppel. Den oppblåste krisa begynner å bli vel tjukk nå. Jeg kjøper de posene jeg trenger. Som sagt. Ikke aktuelt å stå og spyle søppelbøttene jevnlig, bare for å spare på posene. Anonymkode: f614c...bd8 Vi trenger ikke å spyle søppelbøttene våre. Og vi "sparer ikke" på søppelposer. Skjønner rett og slett ikke hva du snakker om. Endret 23. november 2019 av Dolce 2
Mrs.Fox Skrevet 24. november 2019 #20 Skrevet 24. november 2019 Ja, de har blitt mye dårligere! Jeg handler på Kiwi, nå må jeg passe på og ikke ha for mange tunge varer i en pose. Så jeg må bruke flere poser 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå