Gå til innhold

Får kvinner uten kjent far barnebidrag fra staten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si at kvinner har barn med en mann de ikke vet hvem er. Eller mannen er død, eller noe lignende. Betaler da staten barnebidrag til kvinnen?

Anonymkode: c3343...4b8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan det betales en liten sum, ja. Dersom kvinnen ikke tjener for mye. Jeg er student, men får mindre for mine barn, enn en venninne i jobb får pr barn. 

Anonymkode: d7580...0d9

Skrevet

For venninnen min får bidrag fra far.. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da kan det betales en liten sum, ja. Dersom kvinnen ikke tjener for mye. Jeg er student, men får mindre for mine barn, enn en venninne i jobb får pr barn. 

Hvor mye er denne summen på?

Skrevet

Får ingenting fra nav hvis den andre forelderen er død, bortsett fra en barnetrygd mer enn man har barn

Anonymkode: bde4f...43e

Skrevet

Man får hvis man har søkt på bidrag fra staten. Det er det ikke alle som ønsker sånn  i tilfelle far skulle dukke opp i senere tid.

Anonymkode: 32095...9b3

• Liker 2
Skrevet

Jeg leste at veldferdstaten har blitt et alternativ til menn for mange kvinner når det kommer til barn. Bør disse satsene fjernes slikat kvinner ikke får barn og så betaler staten?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste at veldferdstaten har blitt et alternativ til menn for mange kvinner når det kommer til barn. Bør disse satsene fjernes slikat kvinner ikke får barn og så betaler staten?

De kommer nok ikke til å fjernes nei. Disse damene skaper nye skattebetalere, så staten tjener mer på det på sikt.

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det går bare ut over barna. Pengene er der dor å sikre oppveksten. Ikke for shopping til mor.

Anonymkode: eaf40...41f

• Liker 9
Skrevet

Men er det ikke feil at vi skattebetalere skal stå for dette?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mener du er bedre? Sette barna ut på gata for å dø? Vil du tilbake til det?

• Liker 13
Skrevet

Alternativet er verre 

Anonymkode: dcdc3...752

• Liker 5
Skrevet

Det er mye rart som er «urettferdig» for oss skattebetalerne, men dette her gir jeg lett skattepengene mine til. Det er snakk om uskyldige små barn og en lusen symbolsk sum.

• Liker 12
Skrevet

Hva mener du er bedre? Sette barna ut på gata for å dø? Vil du tilbake til det?

Alternativet er verre 

Anonymkode: dcdc3...752

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mye rart som er «urettferdig» for oss skattebetalerne, men dette her gir jeg lett skattepengene mine til. Det er snakk om uskyldige små barn og en lusen symbolsk sum.

Men la oss si at de ikke hadde fått denne summen. Da hadde kanskje kvinner vært mer påpasselig med hvem de fikk barn med, og ikke hatt masse tilfeldig sex? Hadde ikke det vært en positiv utvikling?

• Liker 1
Skrevet

Men la oss si at de ikke hadde fått denne summen. Da hadde kanskje kvinner vært mer påpasselig med hvem de fikk barn med, og ikke hatt masse tilfeldig sex? Hadde ikke det vært en positiv utvikling?

Masse tilfeldig sex? Hva snakker du om? Det er jo ikke mange som har «far ukjent». Jeg kjenner ingen...

Anonymkode: e5e55...19b

• Liker 22
Skrevet

Synes ikke folk som har ubeskyttet sex med fremmede bør belønnes. 

Anonymkode: eb20d...857

Skrevet

Nope. Uhell kan skje og ikke alle klarer å ta abort. Det er heller ikke slik at den lille summen damer får er til å bli rik av. Med eller uten den støtten hadde det uansett ikke gjort noen forskjell.

• Liker 5
Skrevet

Ja det hadde nok vært heeelt avgjørende :ironi:

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...