AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 Hei. Det har seg slik at jeg jobbet ett sted som gikk konkurs. Det selskapet har flere selskaper lik denne. Jeg jobbet ett skift (han spurte jeg sa ja) nå fikk jeg vite at jeg er satt opp på en ny vakt i morgen. jeg har verken noe arbeidskontrakt eller fått forespørsel om å ta noe vakt. har han lov til dette? (i min tidligere kontrakt sto det jeg kunne bli «leid» ut til de andre. Men siden vi gikk konk er vell ikke den kontrakten gyldig?) Anonymkode: 3545c...d25
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #2 Skrevet 22. november 2019 Hva står i arbeidsavtalen din? Det er et godt sted å begynne. Anonymkode: e853c...89d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #3 Skrevet 22. november 2019 Står ingenting angående konkurs. Men jeg har jo ingen kontrakt med gjeldene firma (annet AS, eid under samme AS). - Ts Anonymkode: 3545c...d25
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #4 Skrevet 22. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Står ingenting angående konkurs. Men jeg har jo ingen kontrakt med gjeldene firma (annet AS, eid under samme AS). - Ts Anonymkode: 3545c...d25 Du skal ha en endringsoppsigelse. Det betyr at du blir videreført til et annet firma under samne kontrakt. Anonymkode: 66338...e92 2
Gjest Blondie65 Skrevet 22. november 2019 #5 Skrevet 22. november 2019 Du ber om å få en kontrakt før du sier ja til mer arbeid. Den kontrakten skal være med et firma (det kan godt være morselskapet) og det skal stå hvor du skal arbeide (f.eks. datterselskap). Kontrakten skal også angi om du er fast ansatt eller kun tilkallingsvikar. Det skal også stå startlønn og henvise til arbeidsreglement. Hvis du ikke får ny kontrakt så sier du bare nei til jobb. Hvis de ikke vil gi deg kontrakt risikerer du alle mulige slags trøbbel i etterkant - derfor Just Say No.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #6 Skrevet 22. november 2019 Selv om du ikke har kontrakt, så gjelder minimumsbestemmelsene i arbeidsmiljøloven, men sørg for å dokumentere hvor mye du jobber, og sørg for å få skriftlig informasjon om hvem du jobber for i det minste. Men jeg vil anbefale deg å jobbe for noen som tilbyr kontrakt. Ville styrt unna dette opplegget var jeg deg, høres ganske useriøst ut. Anonymkode: a52a1...8cd
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #7 Skrevet 22. november 2019 Du skal ha minst 14 dagers varsel på vakter, så du kan fint si nei. Og du skal ha ny kontrakt med nytt selskap Anonymkode: 9d934...e4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå