AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 Jeg må levere en rapport før jul, og en som jobber i en annen avdeling i firma skal levere tallmateriale. Hun gir meg imidlertid mangelfulle tall, og det mangler litt her og der. Jeg etterspør, og hun prøver på nytt men får ikke med seg hva jeg trenger (enda jeg er tydelig). Hva gjør jeg? Ikke vits p klage til sjef- mitt ansvar å ordne dette.... Anonymkode: 2d7b1...216
Girlygirl9 Skrevet 21. november 2019 #2 Skrevet 21. november 2019 Hun trenger tydelig hjelp - hjelp henne selv eller be opplæringsansvarlig om det. 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #3 Skrevet 21. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg må levere en rapport før jul, og en som jobber i en annen avdeling i firma skal levere tallmateriale. Hun gir meg imidlertid mangelfulle tall, og det mangler litt her og der. Jeg etterspør, og hun prøver på nytt men får ikke med seg hva jeg trenger (enda jeg er tydelig). Hva gjør jeg? Ikke vits p klage til sjef- mitt ansvar å ordne dette.... Anonymkode: 2d7b1...216 Hvis det er en annen avdeling med en egen leder der, og en av arbeidsoppgavene hennes er å levere tall til din rapport, så kan du jo i ytterste konsekvens ta det med hennes sjef vil jeg si. Anonymkode: 3de34...ffb
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #4 Skrevet 22. november 2019 Du må først snakke med din egen leder, det er mest redelig. Så må din leder eventuelt snakke med hennes leder. Du kan ikke si at det er ditt ansvar å ordne dette, så du kan ikke snakke med sjefen. For du er åpenbart avhengig av andre for å ordne dette. Anonymkode: 00b9b...399 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #5 Skrevet 22. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må først snakke med din egen leder, det er mest redelig. Så må din leder eventuelt snakke med hennes leder. Du kan ikke si at det er ditt ansvar å ordne dette, så du kan ikke snakke med sjefen. For du er åpenbart avhengig av andre for å ordne dette. Anonymkode: 00b9b...399 Kommer helt an på strukturen i egen avdeling og egen rolle det. Om man f. eks. er særlig uavhengig, eller har blitt delegart gjennomføringsansvar selv, så er det innafor å snakke direkte med lederen til den som skal levere tall til rapporten. Hvis ikke går man gjennom egen leder først som du skriver. Anonymkode: 3de34...ffb
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #6 Skrevet 22. november 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer helt an på strukturen i egen avdeling og egen rolle det. Om man f. eks. er særlig uavhengig, eller har blitt delegart gjennomføringsansvar selv, så er det innafor å snakke direkte med lederen til den som skal levere tall til rapporten. Hvis ikke går man gjennom egen leder først som du skriver. Anonymkode: 3de34...ffb Enig. Men TS sier at det ikke er vits i å klage til egen sjef. Da får hun klage til denne kollegaens sjef, da. Noe må hun jo gjøre, hvis sjefen hennes vil tenke at det er hun som ikke har levert dersom denne rapporten ikke er på stell innen fristen. Anonymkode: 00b9b...399
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå