Gå til innhold

Finnbiff og dessert?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg trenger ideer her...Jeg har invitert til middag i morgen, og skal servere finnbiff med potetmos. Men jeg bør jo ha dessert i tillegg (forrett blir for heavy, tror jeg). Noen forslag? Jeg er ingen søtmons selv, så for meg er det ganske likegyldig, men alle forslag til desserter som ikke er for mektige mottas med takk. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

fruktsalat med vanilje is... namnamnam (så kan du droppe isen om du ikke vil ha det så mektig =) )

Gjest GjestIgjen
Skrevet

... riskrem er kanskje en ting som passer til finnbiff om du skal kjøre den stilen

Skrevet

Jeg ville ikke ha valgt en dessert som er for kremet, siden finnbiff med potetmos er nettopp det.

Rabarbra er jo i sesong nå, hva med rabarbrasuppe, evnt. med en iskule i?

Suppen kan gjøres mer spennende ved at du koker den med vaniljestang, kanelstang og evnt. stjerneanis, og du kan også servere den med noen oppskårne, friske jordbær i (en grei bruksmåte for importerte, litt smakløse jordbær :wink: ).

Gjest Gjesta
Skrevet

Tusen takk for ideene! Det blir nok ingen kremete desserter, ikke minst fordi jeg personlig ikke tåler fløte. Det ville sett dumt ut at verten ikke spiste sammen med gjestene.

Jeg tenkte litt på jordbær, men det er et visst sjansespill for tida. Jordbær med balsamico er jo ikke akkurat stygt. Og et glass iskalt hvitvin til :)

Forslaget til piaf hadde jeg også sansen for.

Gjest Gjesta
Skrevet

Valget falt til slutt på friske jordbær med balsamico-eddik og en klatt vaniljekesam :wow:

Skrevet

.. litt sent ute .. men kan anbefale melonsalat - kuler av alle sorter meloner som finnes (nå er det veldig mange å velge i i butikkene) .. gjerne med noen hasselnøttkjerner oppi.

Kan evt. ha over 1-2 ss sukkerlake - men som regel trengs ikke det.

Dette er bare nydelig .. og kan gjerne lages dagen før..

Gjest Virvel
Skrevet

Også litt sent ute, men skitt au: Kjøp frossen bærblanding. Lag gelé (kan godt være helt enkel pulvergelé) og bland i bærene. Kan serveres med vaniljesaus og/eller krem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...