Gå til innhold

Ekkel smak i munn og lukt av urin, men vet ikke hva?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner meg dårlig. Ikke veldig dårlig men. 

Kjenner en ekkel og uvant lukt av urin og smak i munnen,  men aner ikke hva jeg skal beskrive den som.
Har prøvd å google men tror ikke det er aceton eller amoniakk som er eneste luktene jeg klarar finne. 

Drikker og spiser, tisser lite, vanlig gul farge men rar lukt. Tørr i munnen og samme lukt. Ellers generelt dårlig. Men usikkker. 

Noen forslag? Klarer dessverre ikke helt beskrive det på noen måte, for det er så ulikt og klarer  ikke forbinde det med noe, men tror det i alle fall lukter ekkelt, men aner ikke om andre merker det for har ingen jeg kan spørre... 

Anonymkode: 429ef...1cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være at du har en infeksjon i halsen? I munnhulen? 

Prøv å drikk masse så du får skyldt gjennom systemet. 

Hvis det vedvarer så kontakt lege og hør der. Høres ufarlig ut 

Anonymkode: 612de...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best å komme seg til legen.

Det første jeg reagerer på er at du skriver aceton-pust = diabetes tegn.

Kan sikkert være en haug av andre ting, men best å ta det alvorlig og komme seg til legen.

Anonymkode: 936c1...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det lukter søtt/honning (nesten som Honnicorn), så kan det være diabetes. 

Ring legevakta nå og be om råd. 

Anonymkode: 812f8...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være infeksjon, men er ikke sår i halsen eller noe, men kjenner meg jo dårlig generelt. 
Hvordan lukter egentlig aceton? Så vidt jeg vet er det som neglelakkfjerner, synes ikke det lukter som det men er jo ikke så lett å si da det er vanskelig å lukte sin egen pust, kjenner mest den ekle smaken (litt bitter?)
Lukter ikke honnicorn, bruker å få det om jeg drikker kaffé og det er ikke samme eller lignende. 
Tror heller ikke det er bihulebetennelse, da hadde jeg vel kjent meg veldig dårlig og hatt smerter i hodet?

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til legen å få målt blodsukkeret ditt, høres ut som det er høyt.

Anonymkode: 93c88...7b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du drikker som normalt, men fortsatt tisser lite anbefaler jeg deg å få en time til legen i morgen. Du skriver ikke hvor lenge dette har vart, men tror ikke det er så lurt å gå over helga med det. Kan utvikle seg til akutt nyresvikt, hvis det er noe med nyrene. Det er det første jeg tenker som er mest alvorlig hvis du går sånn en stund 

Anonymkode: daa07...cf7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være infeksjon, men er ikke sår i halsen eller noe, men kjenner meg jo dårlig generelt. 
Hvordan lukter egentlig aceton? Så vidt jeg vet er det som neglelakkfjerner, synes ikke det lukter som det men er jo ikke så lett å si da det er vanskelig å lukte sin egen pust, kjenner mest den ekle smaken (litt bitter?)
Lukter ikke honnicorn, bruker å få det om jeg drikker kaffé og det er ikke samme eller lignende. 
Tror heller ikke det er bihulebetennelse, da hadde jeg vel kjent meg veldig dårlig og hatt smerter i hodet?

-TS

Jeg har vært borti diabetikere som ikke har hatt en tydelig acetonlukt av ånden sin når de har hatt ketoacidose. 

Det er ingen som kan diagnostisere deg her. Bestill hastetime imorgen.

Anonymkode: 5234e...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du drikker som normalt, men fortsatt tisser lite anbefaler jeg deg å få en time til legen i morgen. Du skriver ikke hvor lenge dette har vart, men tror ikke det er så lurt å gå over helga med det. Kan utvikle seg til akutt nyresvikt, hvis det er noe med nyrene. Det er det første jeg tenker som er mest alvorlig hvis du går sånn en stund 

Prøver i alle fall drikke mye. Har vart kanskje 2 dager, litt usikker. Men hvis det er nyreskikt hvordan merker man det? Får man noen symptomer før det blir alvorlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøver i alle fall drikke mye. Har vart kanskje 2 dager, litt usikker. Men hvis det er nyreskikt hvordan merker man det? Får man noen symptomer før det blir alvorlig?

Du blir veldig dårlig, så jeg er ganske sikker på at du ikke har det nå, men det KAN bli hvis du tisser lite mengder, men du drikker som normalt og du tisset mer før. det vil si at nyrene ikke fungerer optimalt og kroppen blir ikke renset for å si det enkelt. Det du har er egentlig litt diffuse symptomer, det kan være alt mulig. Trenger absolutt ikke være alvorlig. Men ring legen og forklar, og vær tydelig med at du drikker så store mengder, at du selv synes du burde tisset mer enn det du gjør, og at du til vanlig tisser mer. Hvis du blir bekymret nå så ringer du legevakt, eller hvis du blir dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir veldig dårlig, så jeg er ganske sikker på at du ikke har det nå, men det KAN bli hvis du tisser lite mengder, men du drikker som normalt og du tisset mer før. det vil si at nyrene ikke fungerer optimalt og kroppen blir ikke renset for å si det enkelt. Det du har er egentlig litt diffuse symptomer, det kan være alt mulig. Trenger absolutt ikke være alvorlig. Men ring legen og forklar, og vær tydelig med at du drikker så store mengder, at du selv synes du burde tisset mer enn det du gjør, og at du til vanlig tisser mer. Hvis du blir bekymret nå så ringer du legevakt, eller hvis du blir dårligere.

Ok, var det jeg tenkte, takk for svar. Er ikke spesielt bekymret er mest bare ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...