AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 Vet ikke om jeg er hysterisk, men jeg reagerer litt noen følgende ting i barnehagen til datteren min: 1: Når de to miste barna skal spise, så lager de en stor bolle grøt og mater begge fra samme bolle. 2: Alle barna sine smukker ligger inntil hverandre i en eske. 3: Hvis de ikke finne lua til en unge så bare tar de en lue fra naboen. Er dette normalt? Synes det er ekkelt jeg altså, men kanskje det er jeg som er hysterisk? Anonymkode: 97349...ec8
solmåneogstjerner Skrevet 21. november 2019 #2 Skrevet 21. november 2019 Nei det er ikke normalt. Synes ikke du er hysterisk. 17
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #3 Skrevet 21. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om jeg er hysterisk, men jeg reagerer litt noen følgende ting i barnehagen til datteren min: 1: Når de to miste barna skal spise, så lager de en stor bolle grøt og mater begge fra samme bolle. 2: Alle barna sine smukker ligger inntil hverandre i en eske. 3: Hvis de ikke finne lua til en unge så bare tar de en lue fra naboen. Er dette normalt? Synes det er ekkelt jeg altså, men kanskje det er jeg som er hysterisk? Anonymkode: 97349...ec8 Og dette ser du at de gjør hver eneste dag? Anonymkode: 50a67...dae
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 21. november 2019 #4 Skrevet 21. november 2019 Ikke ett av de punktene der er greit i en barnehage.
Mollie Skrevet 21. november 2019 #5 Skrevet 21. november 2019 Nei herlighet! Jeg har jobbet i barnehage i mange år, og slikt har jeg aldri opplevd! Dette er jo skikkelig uhygienisk! Dette ville jeg tatt opp med dem. 11
CabinCruiser Skrevet 21. november 2019 #6 Skrevet 21. november 2019 Ja, du er en smule hysterisk, men du har ett poeng. Jeg ser begge sidene. På den ene siden er det slik at bakterier og barn er uungåelig og overhysteri fører sjelden noe godt med seg. På den andre siden er det jo en kjennsak at de 2 første årene i barnehagen ofte er sykdom på sykdom på sykdom som sprer seg, før barna får bedre immunforsvar. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #7 Skrevet 21. november 2019 Nei det er absolutt ikke normalt og noe jeg ville tatt opp med barnehagen. En ting er at de små ofte spiser på samme leker, deler mat med hverandre osv, men vi prøver selvfølgelig å begrense det så mye som overhodet mulig. Leker og annet på avdelingen skal vaskes/klores en gang i måneden. Hender vaskes før barnet blir levert for å begrense bakteriene. Hadde sagt det er helt totalt uakseptabelt. Anonymkode: 5a740...46d 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. november 2019 #8 Skrevet 21. november 2019 Høres ut som en veldig useriøs barnehage, har jobbet i flere og disse tingene skjedde aldri.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #9 Skrevet 21. november 2019 Jobber selv i barnehage og dette er her stryk på veldig mange hygieniske tiltak. Jeg tror faktisk jeg ville tipset Mattilsynet for Gud vet hva annet de holder på med? Anonymkode: 75e37...9fc 5
Gjest Guided Missy Skrevet 21. november 2019 #10 Skrevet 21. november 2019 Hadde ikke brydd meg, egentlig. Men virker useriøst, da.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #11 Skrevet 21. november 2019 4 minutter siden, CabinCruiser skrev: Ja, du er en smule hysterisk, men du har ett poeng. Jeg ser begge sidene. På den ene siden er det slik at bakterier og barn er uungåelig og overhysteri fører sjelden noe godt med seg. På den andre siden er det jo en kjennsak at de 2 første årene i barnehagen ofte er sykdom på sykdom på sykdom som sprer seg, før barna får bedre immunforsvar. Så du tenker barnehagen prøver å forbedre immunforsvaret til barna? Jeg mener at dette ikke er normalt. Jeg har jobbet i ulike barnehager tidligere, og ikke opplevd noe lignende. Jeg hadde ikke likt å delt grøtskål med noen av mine kollegaer, så hvorfor skal vi behandle barn annerledes? Det er heller ikke greit at smokkene ligger sammen. Det er jo ikke noe poeng å satse på å smitte hele avdelingen med samme sykdommen heller. Og luer bør selvsagt unngås å dele på, for å hindre lusutbrudd. Anonymkode: 70413...439 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #12 Skrevet 21. november 2019 De to første, nei! Klær får man et mer avslappet forhold til etterhvert.. Anonymkode: d7660...a55 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #13 Skrevet 21. november 2019 Just now, AnonymBruker said: Og luer bør selvsagt unngås å dele på, for å hindre lusutbrudd. Mens dette er en myte! https://www.nrk.no/livsstil/lus-smitter-ikke-fra-lue-til-lue-1.13427630 Anonymkode: d7660...a55 1
solmåneogstjerner Skrevet 21. november 2019 #14 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De to første, nei! Klær får man et mer avslappet forhold til etterhvert.. Anonymkode: d7660...a55 Det er en ting med andre klær, men akkurat luer bør absolutt ikke deles på. De ber jo om luseepidemier som aldri stopper. 3
Sariou Skrevet 21. november 2019 #15 Skrevet 21. november 2019 For meg har det alltid vært uproblematisk at barnehagen har lånt klærne til sønnen min til andre barn. Heller det enn at andre barn skal fryse eller de ikke får vært ute. Men det forutsetter jo at den legges på plass etterpå. Det er ingenting uhygienisk med det. De andre to tingene du nevner er ikke greit. Hvordan holder de styr på hvilken smokk som tilhører hvilket barn? 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #16 Skrevet 21. november 2019 Just now, solmåneogstjerner said: Det er en ting med andre klær, men akkurat luer bør absolutt ikke deles på. De ber jo om luseepidemier som aldri stopper. Nei nei nei. Lus lever IKKE i luer. Eller sengetøy, eller bamser. Les linken jeg la ut. Anonymkode: d7660...a55 1
CabinCruiser Skrevet 21. november 2019 #17 Skrevet 21. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du tenker barnehagen prøver å forbedre immunforsvaret til barna? Jeg mener at dette ikke er normalt. Jeg har jobbet i ulike barnehager tidligere, og ikke opplevd noe lignende. Jeg hadde ikke likt å delt grøtskål med noen av mine kollegaer, så hvorfor skal vi behandle barn annerledes? Det er heller ikke greit at smokkene ligger sammen. Det er jo ikke noe poeng å satse på å smitte hele avdelingen med samme sykdommen heller. Og luer bør selvsagt unngås å dele på, for å hindre lusutbrudd. Anonymkode: 70413...439 Nei, det er ikke det jeg sier. Det jeg sier at hysteri for bakterier er en feilvurdering, samtidig sier jeg at TS har ett poeng og at dette fører antakelig til en del sykdommer. 2
solmåneogstjerner Skrevet 21. november 2019 #18 Skrevet 21. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei nei nei. Lus lever IKKE i luer. Eller sengetøy, eller bamser. Les linken jeg la ut. Anonymkode: d7660...a55 Leste den nå. Det har jeg aldri hørt før. Men uansett, hvis jeg har liggende skifteklær til barnet mitt så er det jo for nettopp det. Ikke gøy at det har blitt skitnet til av andre og kanskje de ikke har noe å bytte på barnet mitt med. Barnehagen bør heller ha en kasse med reserveklær enn å stjele/låne fra andre. Men jeg har også sagt at det er greit at de låner bort enkelte av våre ting, f eks da vi hadde flere dresser/vinterbukser. Men da bør det være avklart på forhånd. 3
Sariou Skrevet 21. november 2019 #19 Skrevet 21. november 2019 7 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Det er en ting med andre klær, men akkurat luer bør absolutt ikke deles på. De ber jo om luseepidemier som aldri stopper. Lus lever ikke i luer. Det står også i infoskriv som barnehager og skoler sender ut nå.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #20 Skrevet 21. november 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og dette ser du at de gjør hver eneste dag? Anonymkode: 50a67...dae Ja, de to første skjer hver dag. Anonymkode: 97349...ec8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå