Gå til innhold

Er kvinne - jobbe i anleggsbransjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei jobben jeg har nå, og må ta en helomvending før jeg går på veggen snart. Har alltid vært litt guttejente og vært inne på tanken om maskinfører/annleggsarbeider. Hvordan går jeg frem for å kunne få jobb/bli praksiskandidat innen denne bransjen? Jeg trenger å komme meg ut, jobbe i et totalt annet miljø og tror at å jobbe i et mannsdominert yrke skal gå helt fint. Hvis de i det hele tatt ser verdien av oss kvinner i denne bransjen.

Anonymkode: f4648...325

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det finnes kvinnelige kranførere iallefall. Har ikke møtt kvinnelige gravemaskinførere, men ser ikke noe stort problem med det. Av og til må man vel ut av maskinen og flytte på ting, men tror ikke det er en veldig fysisk jobb, sånn sett? Du må vel ha diverse sertifikat/bevis for å kjøre større maskiner.

Anonymkode: bcfa3...de6

Skrevet

Det kan du vel google deg fram til, ev. sjekke stillingsannonser for å se hva de krever når de ansetter. Kjenner til et anleggsfirma der det jobber flere kvinner, virker som de trives godt der. Men jeg er ganske sikker på at man som kvinne i et mannsdominert yrke er ganske avhengig av å ha en god og fornuftig leder.

Anonymkode: 293d4...aef

Skrevet

Jeg vil si, som dame i byggebransjen, at 99% av alle menn jeg møter på jobb er veldig hyggelige. Byggeplasshumoren kan være ganske rå/på kanten, og man blir plystret etter (som regel av polakkene), men generelt er det god stemning. Det som kan være et problem er... fasilitetene. Selv om det skal være renhold på toalettene, er de ikke spesielt fristende. På små rigger, som det ofte er i begynnelsen av anleggsfasen, er det gjerne bare 1-2 do. Og vanligvis ingen damegarderobe. Men nå er jeg bare en papirflytter, så bruker bare være innom byggeplassen en time eller to. 

Anonymkode: bcfa3...de6

Skrevet

Ta kontakt med et firma for å høre om hva mulighetene er ☺️ Jeg har jobbet i byggebransjen som elektriker i mange år og jeg stortrivdes! Som personen over meg sier så er det til tider drøy humor men det venner man seg fort til. Jeg har alltid vært heldig med å få eget toalett med nøkkel de gangene det har vært mulig. Merker at de som leder byggeplassen blir litt mer obs på renhold osv når det er damer der 😅 Lykke til, håper du finner et yrkesvalg du liker ☺️☺️

Anonymkode: 9cfed...756

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobbet i anleggsbransjen, fine greier og masse hyggelige menn. Du må bare tåle litt på kanten humor og ikke ta alle diskusjoner personlig..jenter har en tendens til å tenke leeenge på ting som er avsluttet for lengst, og sånn er ikke gutta - go girl 😊👍

Anonymkode: 4e432...c61

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...