Gå til innhold

Har alle småbarnsforeldre tid til TV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av det😅 Selv ser jeg «aldri» Tv. Syns nesten det føles som «bortkastet» tid🙈 Når barna er lagt vil jeg ha det stille og bare dulle med mitt. Får reaksjoner fra venner og familie: Ser du ikke på TV????

bare jeg som føler det er bortkastet?😅

Anonymkode: e53c1...bf3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rekner med de fleste småbarnsforeldre har tid til tv etter at barna er lagt og husarbeid er gjort. Det er nok vanskeligere for «storbarnsforeldre» som skal kjøre barn til og fra idretter ol og barna legger seg senere.

Selv er jeg småbarnsforelder og har absolutt tid, men jeg har aldri vert interessert i å se på TV. Jeg er introvert og trenger, som du også skriver, å ha det rolig rundt meg på kvelden. Leser heller en bok eller gjør håndarbeid og hører podcast.

Anonymkode: a3a4a...7dd

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke sett på tv på mange år, men det er ikke pga. barna. Jeg foretrekker å lese bøker, strikke og gå tur/jogge. Har aldri fått reaksjoner på det, da. Jeg har noe venner og familie som ser MYE på tv, men det er jo ikke akkurat høystatus, så de sier ikke noe spesielt om det og har aldri kommentert at jeg ikke ser på tv. Akkurat som jeg ikke sier noe på deres medievaner.

Anonymkode: 4018f...e03

Skrevet

Nei, har ikke tid, i hvertfall ikke de fleste kvelder. Derimot bruker jeg jo en del tid her...

Anonymkode: 67679...1c1

Skrevet

De fleste har noen timer til å pleie egeninteresser etter de små barna er lagt, men ikke alle velger å bruke dette på TV. Jeg pleier å trene, høre på musikk, lage mat (meal prepping), og lese bøker. 

Anonymkode: a65d5...4f8

Skrevet

Jeg ser på tv når ungene er i seng og huset rydda. Prøve å gjøre en del husarbeid når ungene er våkne (når de ser barnetv, leker alene eller med hverandre) så jeg kan slappe av foran tvn eller mobilen.

Anonymkode: 0ea9d...6f7

• Liker 5
Skrevet

Så ikke mye på tv før vi fikk barn, men nå som vi har barn ser jeg ingenting. Har ikke lyst til å bruke det bittelille vi har av voksentid/egentid til det.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har inntrykk av det😅 Selv ser jeg «aldri» Tv. Syns nesten det føles som «bortkastet» tid🙈 Når barna er lagt vil jeg ha det stille og bare dulle med mitt. Får reaksjoner fra venner og familie: Ser du ikke på TV????

bare jeg som føler det er bortkastet?😅

Anonymkode: e53c1...bf3

Men dette her er jo ikke snakk om å ikke ha tid til TV? Du bare prioriterer noe annet når du har tid til det - for andre vil denne prioriteringen være TV 😀

• Liker 10
Skrevet

TV, sofa og potetgull 🤩

Anonymkode: 9650c...4b0

• Liker 1
Skrevet

Vi liker å la tv-en surre i bakgrunnen på kvelden mens vi prater, bretter tøy, strikker, surfer o.l. Noen liker bedre å ha det stille. Det er jo bare en smakssak, og har ingenting med å kaste bort tiden sin å gjøre. 

Anonymkode: bd572...bbf

• Liker 3
Skrevet

Har inntrykk av at unge voksne i dag ser ekstremt mye på tv. De blir bare sure når man kaller det å se tv, de streamer eller ser på serier eller har ikke tv, men ser via pc.... Same same, spør du meg. De har sett Game of Thrones og Breaking Bad og Black Mirror og alt annet med ti sesonger og tusen episoder..

Anonymkode: 6abc4...7c8

Skrevet

KG vinner over TV’en 😅

Anonymkode: 75954...b05

Skrevet

Ser ikke TV nei😂ikke gjort siden lille var helt ny og jeg bare satt med puppen ute hele kvelden. 

Anonymkode: bb1ec...a06

Skrevet

Men du har jo «tid til TV», du også. Du bare velger å «dulle med ditt» istedenfor. 

Anonymkode: 92d8e...98f

• Liker 2
Skrevet

Etter at unga har lagt seg og ting er ryddet unna, legger vi oss gjerne ned på sofaen for å se på tv.. i 10-15 min før vi sovner. Sånn er det nesten hver gang. En film sees gjerne over 6-7 dager ::) Vi har to barn i barnehagealder..

Anonymkode: b5c28...365

Skrevet

Jeg ser ALDRI TV, men hender jeg ser parterapi osv på NRK på tlf, eller noe på tv2sumo. Jeg liker å kunne spole og ta pauser. Er ikke så glad i å «låse meg» til tv-en. Men nå blir minste 4 år om noen mnd, så da blir det sikkert mer TV og tid til å se «gullrekka» sammen med mannen. 

Anonymkode: 5caf0...83d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...