Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har det litt trått om dagen, og treng litt livsinspirasjon frå dykk KG-kvinner (og menn)!

Kva er det beste valget du har tatt i livet ditt? Korleis påverka valget livet ditt etterpå?

😃

Anonymkode: b61e5...8d1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

To av de beste valgene jeg har tatt har vært å skifte etternavn, og be om ny psykiatrisk utredning. Det siste har vært med på å redde livet mitt. Det første har gjort at det føles ok å si hva jeg heter, åpne brev, få navnet ropt opp og gå gjennom passkontroll - dette var et styr uten like tidligere da etternavnet mitt trigget traumer, så jeg endte faktisk opp med inkassovarsel fordi jeg unngikk å åpne brev med regninger 🙈 

Anonymkode: 54b22...f9f

• Liker 8
Skrevet

Det beste valget jeg har tatt i livet mitt er å gå for drømmejobben, selv om det betydde en nedgang i lønn på 250.000 kr i året.

Jeg jobber 200 timer mindre overtid i året,  gleder meg til å gå på jobb, har overskudd, generelt lykkefølelse i stedet for nedstemthet, bedre hukommelse, er mye mindre syk, og jeg føler at arbeidet jeg gjør virkelig betyr noe. 

Oppsummert har jeg generelt fått en vesentlig bedre livskvalitet selv om jeg tjener mye mindre. 

Anonymkode: 65d97...dcb

• Liker 28
Skrevet

Flyttet ut av Norge, var som å bli fri fra en tvangstrøye 😃

Anonymkode: 97d66...806

• Liker 9
Skrevet

Å få barn. På grunn av en veldig vanskelig barndom med en psykisk syk mor var jeg lenge veldig i tvil om jeg skulle få barn eller ikke. Jeg var redd for å bli en dårlig mor og for at jeg skulle angre på å få barn slik min mor gjorde. Til slutt kom jeg og mannen min frem til at vi ønsket oss en familie og fikk barn. Det har endret livet mitt til det bedre, elsker å være mamma og gleder meg over hver dag sammen med det fantastiske lille menneske sønnen min er. Har blitt lykkeligere, mer fornøyd og livet har fått ny mening.

Anonymkode: 7045d...9ee

• Liker 4
Skrevet

Gjøre ting i riktig rekkefølge. Utdanning, jobb, ekteskap, barn. Går an å lande på beina uten å gjøre ting i riktig rekkefølge og, men da blir det nok mer styr 

Anonymkode: 165c6...5f5

• Liker 3
Skrevet

Føler jeg har gjort mange valg som har vært viktige i livet.

- Sendte en ny melding til den mannen jeg ikke falt så veldig for etter første møte. Viste seg å være mannen i mitt liv. 

- Valgte å kjøpe boligen vi bor i nå, og gutse på utbygging. Har mer enn doblet verdien på boligen, noe som gir stor økonomisk sikkerhet i fremtiden.

- Sa opp jobben som gjorde meg både fysisk og psykisk syk. Gikk inn i en uviss fremtid uten ny jobb, men det ordnet seg og endte tilslutt med drømmejobben. 

Anonymkode: 86923...5f8

• Liker 5
Skrevet

Utdannelsen min. Den hat sikret meg de mest fantastiske jobbene jeg kunne drømme om. Jeg har massevis av utfordringer, variasjon og spennende oppgaver. 
Jeg er helt avhengig av å ha noe å bryne hjernen på i hverdagen, ellers går jeg på veggene. Så heldigvis tok jeg denne utdannelsen, det var egentlig veldig tilfeldig. 

Anonymkode: dd089...db7

• Liker 3
Skrevet

Å bli singel 

Få et barn

Få utredning 

Prioritere privatliv/ Interesser framfor karriere og finne ny partner 

Skrevet

Det beste valget jeg har tatt er å gå fra eksen. Jeg levde i et dårlig og nedbrytende forhold i mange år, og så ingen utvei. Heldigvis fant jeg styrken til slutt❤️ 

Anonymkode: fe616...3ad

• Liker 5
Skrevet

Få barna mine 

Anonymkode: 2c05d...d04

• Liker 1
Skrevet

Mitt beste valg i MITT liv var å få to tette barn da jeg var i midten av tyveårene. Deilig å være ferdig med småbarnstiden innen jeg fylte tretti😊

Anonymkode: 567b0...513

• Liker 2
Skrevet

Å flytta ut av Oslo!
Etter 12 år i Tigerstaden var det deilig å komma ut der vinden blæs og fjella ragar 😃

• Liker 4
Skrevet

Å ta imot uføretrygd. Hele livet endret på ett sekund.

Anonymkode: accdb...217

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ta imot uføretrygd. Hele livet endret på ett sekund.

Altså til det bedre? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså til det bedre? 

Ja, 100%

• Liker 3
Skrevet

Få barn! 

Begynne å studere for å komme meg bort fra ett yrke jeg absolutt ikke trives i

Anonymkode: f9271...c42

• Liker 2
Skrevet

Det beste valget jeg har gjort var å trosse legene og beholde barnet i magen. 

Skrevet

Mine beste valg var å ta en god utdannelse, ikke få barn, være særboer og ikke bry seg om hva A4-menneskene mener om hvordan jeg lever livet mitt.

Anonymkode: c6387...829

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...