ludden Skrevet 22. november 2019 #61 Del Skrevet 22. november 2019 Klart du må ta det på egen forsikring...fra arb.giver har du kun krav på kjøregodtgjørelse for km. Hvorfor mener du arbeidsgiver skal betale for at du ikke kan å kjøre bil??? Går du videre med det, så virker det som du ikke bare sliter med bilkjøringa,for å si det slik. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjeud Skrevet 22. november 2019 #62 Del Skrevet 22. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS her Sjefen er arrogant og frekk og sier det er utelukket at han tar det på sin forsikring. Vi kranglet en del og jeg leverte oppsigelse på dagen, ikke faen at jeg jobber ut oppsigelsestiden for en slik drittsekk. Anonymkode: 15e70...cfd Når du roer deg håper jeg du innser hvor sinnsykt det er at du sier opp på dagen, fordi sjefen ikke betaler for at du krasjet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #63 Del Skrevet 22. november 2019 2 timer siden, Fjeud skrev: Når du roer deg håper jeg du innser hvor sinnsykt det er at du sier opp på dagen, fordi sjefen ikke betaler for at du krasjet. Har roet meg og kommer aldri til å angre på at jeg sa opp på dagen! Ikke faen at jeg skal jobbe i et slikt fima med ræva sjef Anonymkode: 15e70...cfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 22. november 2019 #64 Del Skrevet 22. november 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har roet meg og kommer aldri til å angre på at jeg sa opp på dagen! Ikke faen at jeg skal jobbe i et slikt fima med ræva sjef Anonymkode: 15e70...cfd Hvis du ikke skal jobbe i firma som ikke vil betale dine personlige utgifter kommer det nok til å bli vanskelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #65 Del Skrevet 22. november 2019 Her har du ingen sak, TS. Det du burde ha gjort var enten å kreve at arbeidsgiver skaffet leiebil eller kreve å motta signert avtale om fast godtgjøring for å stille med privatbil i tjenesten før du satte deg inn i bilen for å kjøre. Når du ikke gjorde noen av disse tingene i forkant av at du brukte din private bil i jobb må det anses som en aksept av forespørselen om å stille med privatbil mot ordinær kjøregodtgjørelse. Med mindre arbeidsavtalen inneholder en forutsetning om at arbeidstaker stiller med bil i jobben, og kompensasjon for dette er innbakt i lønnen, er det vanlig med en separat avtale om fast godtgjøring for å stille med privat bil i jobben. Da utbetaler arbeidsgiver kompensasjon for dette, og arbeidstaker har plikt til å stille med bil i jobben (ergo må arbeidstaker leie bil for egen regning dersom bilen en dag ikke skulle starte, samt dekke egenandeler på forsikringen selv) Det eneste du kunne gjort her, TS, var å betale egenandelen på forsikringen og nekte å bruke privatbil i tjenesten fremover. Anonymkode: a6fed...214 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #66 Del Skrevet 22. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har roet meg og kommer aldri til å angre på at jeg sa opp på dagen! Ikke faen at jeg skal jobbe i et slikt fima med ræva sjef Dette må jo være tull 🤣 Anonymkode: 324e7...c41 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #67 Del Skrevet 22. november 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må jo være tull 🤣 Anonymkode: 324e7...c41 Enig... TS må være et troll. Anonymkode: 2266d...441 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 22. november 2019 #68 Del Skrevet 22. november 2019 Stakkars de sjefene som ansetter så dumme folk...de er garantert glad når de krasjær bilen sin,og deretter sier opp:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #69 Del Skrevet 23. november 2019 På 21.11.2019 den 21.33, AnonymBruker skrev: Du har nok ikke RETT til noe, men det ville vært rettferdig/god personalpolitikk av sjefen din å dekke dette. Hvis sjefen min ikke dekket det, ville jeg i alle fall aldri risikert å bruke privatbilen i jobbsammenheng igjen. Klart uhell kan skje når som helst, og det var din feil, men jo mer man bruker bilen, jo oftere kan det skje ulykker. Anonymkode: 0e50a...771 Enig! Ved en evt neste gang, bør Ts si nei til å bruke privat bil og heller kreve leiebil. Eller taxi. Anonymkode: 76d1c...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå