AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 Jeg vil legge noen flasker hvitvin i kjøleskapet for å være forberedt ifall det blir bruk for dem i morgen, men det er ikke sikkert det blir det. 😄 Kan jeg legge dem tilbake der jeg vanligvis oppbevarer vin etter å ha kjølt dem (romtemperatur), for så å kjøle dem igjen ved en senere anledning? Eller bli kvaliteten forringet? Anonymkode: 0f34e...992
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #2 Skrevet 21. november 2019 Det går fint. Eldre kvalitetsvin (type til flere tusen per flaske) bør man endre temperatur på sakte. Så om du ønsker å gjøre det helt riktig, kan du eventuelt sette flasken(e) i et kjølig rom som en mellomstasjon til romtemperatur. Eller tre en ullsokk på flaska, så temperaturendringen skjer langsommere. Anonymkode: 8e817...f04 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 Spørsmål er også om hva slags vin det er. Om det er en billig, ung vin som burde drikke straks blir det dårlig fortere om du oppbevare det i stuen eller romtemperatur. Best å ha det i skapet i soverommet om du må ha det utenfor kjøl/vinskap. Anonymkode: b3a4e...91d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå