AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 Jeg er separert og vi har to barn sammen. Jeg har fått meg ny kjæreste. Kan eksmannen min nekte meg å la han få møte barna? Er det lover/regler mot sånt?🤔 Anonymkode: 6f94a...e9c 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #2 Skrevet 21. november 2019 Han kan ikke nekte deg noen ting. Anonymkode: 2499f...a74 6
Svigermor Skrevet 21. november 2019 #3 Skrevet 21. november 2019 Selvfølgelig er det ikke lover som regulerer sånt. Tenk deg om litt. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #5 Skrevet 21. november 2019 Men ds er det tydeligvis ikke alt for lenge siden du ble separert, siden det må gå tolv mnd til skilsmisse. I mine øyne alt for tidlig for å introdusere en ny. Man bør ha vært samme en stund så barna slipper nye kjærster i tide og utide. Anonymkode: 13a4c...9ec 23
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #6 Skrevet 21. november 2019 Nei, han kan ikke styre det. Men hvor lenge er det siden bruddet og hvor lenge har du vært sammen med ny kjæreste? Du bør tenke litt på hvorfor eksen din vil nekte deg dette, for de fleste er enige om at man ta det veldig langsomt når det gjelder å introdusere barna til nye kjæreste! Da bør det ha gått så lang tid at barna har rukket å bli vant til den nye hverdagen og den største sorgen over at mamma og pappa ikke er sammen mer har gitt seg. Og du og ny kjæreste bør ha vært sammen lenge nok til at du er sikker på at det blir dere to. Anonymkode: d92d5...163 15
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #7 Skrevet 21. november 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han kan ikke nekte deg noen ting. Anonymkode: 2499f...a74 Takk for svar 🙏🏻 Anonymkode: 6f94a...e9c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #9 Skrevet 21. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar 🙏🏻 Anonymkode: 6f94a...e9c Hvorfor er det så viktig å rushe dette?? Kan ikke barna dine få litt tid på seg til å venne seg til oppsplittet familie?? Og hvorfor MÅ barna på død liv møte en forelskelse mitt i en separasjon. En separasjon som faktisk er for en grunn..... Anonymkode: 4a18d...ae0 7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #10 Skrevet 21. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, han kan ikke styre det. Men hvor lenge er det siden bruddet og hvor lenge har du vært sammen med ny kjæreste? Du bør tenke litt på hvorfor eksen din vil nekte deg dette, for de fleste er enige om at man ta det veldig langsomt når det gjelder å introdusere barna til nye kjæreste! Da bør det ha gått så lang tid at barna har rukket å bli vant til den nye hverdagen og den største sorgen over at mamma og pappa ikke er sammen mer har gitt seg. Og du og ny kjæreste bør ha vært sammen lenge nok til at du er sikker på at det blir dere to. Anonymkode: d92d5...163 Noen voksne klarer ikke tenke lenger enn sine egne behov Anonymkode: 4a18d...ae0 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #11 Skrevet 21. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen voksne klarer ikke tenke lenger enn sine egne behov Anonymkode: 4a18d...ae0 Ja selvfølgelig☺️. Vi har vert sammen en stund og det er sieriøst. Vist ikke ville jeg aldri gjort det. Problemet er at eksen min vil gjøre alt for å sette kjepper i hjulene mine. Det er mye... det eneste jeg lurte på er om det er regler for sånt. Om han kan nekte meg liksom... jeg trenger ikke introdusere han som by kjæreste med en gang. Kan være en av mine venner.. Anonymkode: 6f94a...e9c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #12 Skrevet 21. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så viktig å rushe dette?? Kan ikke barna dine få litt tid på seg til å venne seg til oppsplittet familie?? Og hvorfor MÅ barna på død liv møte en forelskelse mitt i en separasjon. En separasjon som faktisk er for en grunn..... Anonymkode: 4a18d...ae0 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen voksne klarer ikke tenke lenger enn sine egne behov Anonymkode: 4a18d...ae0 Ja egne behov er noe jeg ikke klarer styre😅😅. Om ikke du har noe fint å skrive så foreslår jeg at du ikke skriver noe i det hele tatt. Anonymkode: 6f94a...e9c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #13 Skrevet 21. november 2019 Da jeg og far gikk fra hverandre, så hadde vi i avtalen fra familievern kontoret, at det skulle gå minst 1 år etter bruddet. Før vi kunne introdusere ny partner for barnet. De sa dette var veldig vanlig å ha med. Da barnet trenger tid på å venne seg til den nye situasjonen. Og nå er da barn mye smartere enn oss, så de skjønner stort sett godt at den nye vennen til mamma, er noe mer. Anonymkode: 8a395...36b 8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #14 Skrevet 21. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da jeg og far gikk fra hverandre, så hadde vi i avtalen fra familievern kontoret, at det skulle gå minst 1 år etter bruddet. Før vi kunne introdusere ny partner for barnet. De sa dette var veldig vanlig å ha med. Da barnet trenger tid på å venne seg til den nye situasjonen. Og nå er da barn mye smartere enn oss, så de skjønner stort sett godt at den nye vennen til mamma, er noe mer. Anonymkode: 8a395...36b Det skjønner jeg godt😘. Takk for svar 🙏🏻 Anonymkode: 6f94a...e9c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #15 Skrevet 21. november 2019 Du har vært separat i kortere tid enn et år. Du har vært sammen med kjæresten din en stund. Du mener eksen din er urimelig og vanskelig. Du klarer åpenbart ikke se dette fra barnas perspektiv. Jeg setter en knapp på at eksen din er den som faktisk gjør nettopp det og som ønsker noe bedre for sine barn. Ikke introduser en ny fyr etter et knapt år etter separasjon er tatt ut. Vær så snill bruk hodet. Anonymkode: dc06f...07d 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #16 Skrevet 21. november 2019 41 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er separert og vi har to barn sammen. Jeg har fått meg ny kjæreste. Kan eksmannen min nekte meg å la han få møte barna? Er det lover/regler mot sånt?🤔 Anonymkode: 6f94a...e9c Strengt tatt din mann dersom dere er separert, ikke skilt? Anonymkode: afda7...08a 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #17 Skrevet 21. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har vært separat i kortere tid enn et år. Du har vært sammen med kjæresten din en stund. Du mener eksen din er urimelig og vanskelig. Du klarer åpenbart ikke se dette fra barnas perspektiv. Jeg setter en knapp på at eksen din er den som faktisk gjør nettopp det og som ønsker noe bedre for sine barn. Ikke introduser en ny fyr etter et knapt år etter separasjon er tatt ut. Vær så snill bruk hodet. Anonymkode: dc06f...07d Takk for svar Anonymkode: 6f94a...e9c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #18 Skrevet 21. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Strengt tatt din mann dersom dere er separert, ikke skilt? Anonymkode: afda7...08a Mer komplisert enn som så men takk for svar Anonymkode: 6f94a...e9c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #19 Skrevet 21. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har vært separat i kortere tid enn et år. Du har vært sammen med kjæresten din en stund. Du mener eksen din er urimelig og vanskelig. Du klarer åpenbart ikke se dette fra barnas perspektiv. Jeg setter en knapp på at eksen din er den som faktisk gjør nettopp det og som ønsker noe bedre for sine barn. Ikke introduser en ny fyr etter et knapt år etter separasjon er tatt ut. Vær så snill bruk hodet. Anonymkode: dc06f...07d Ok, her må du roe deg litt ned å tenke over hva du sier. Vet du i det heletatt nok om situasjonen til Ts at du kan sprute ut dette? Hva om Ts og eksen har vært sammen lenge og forholdet var dødt for mange år siden? Hva om eksen til Ts var utro, voldelig, drev med psykisk mishandling eller lignende? Hva om Ts har prøvd å komme seg ut av forholdet lenge, men blitt holdt igjen? Hva om barna er glad mor og far gikk fra hverandre? Om det var f. Eks krangling hele tiden? Poenget mitt er at du ikke vet og bør være forsiktig å dømme før du sitter med fakta. Kom heller med råd, det hjelper så mye mer. Anonymkode: 80f33...ca8 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #20 Skrevet 21. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, her må du roe deg litt ned å tenke over hva du sier. Vet du i det heletatt nok om situasjonen til Ts at du kan sprute ut dette? Hva om Ts og eksen har vært sammen lenge og forholdet var dødt for mange år siden? Hva om eksen til Ts var utro, voldelig, drev med psykisk mishandling eller lignende? Hva om Ts har prøvd å komme seg ut av forholdet lenge, men blitt holdt igjen? Hva om barna er glad mor og far gikk fra hverandre? Om det var f. Eks krangling hele tiden? Poenget mitt er at du ikke vet og bør være forsiktig å dømme før du sitter med fakta. Kom heller med råd, det hjelper så mye mer. Anonymkode: 80f33...ca8 Ingen av grunnene du oppgir taler for at barna skal møte mors nye kjæreste. Tvert imot, er noen av tingene du nevner tilfelle bør hun vente enda lenger før hun introduserer en ny partner. Å utsette barn for potensielt nye brudd på relasjoner i en allerede sårbar situasjon er ikke greit. Det jeg vet er hvordan det er å være barn i en slik separasjon, så jeg uttaler meg fra å ha stått midt i det selv. Eksen til ts er muligens tidenes idiot, men fornuftig nok til å se at introduksjon av ny partner er for tidlig er han uansett. Det skal han ha for. Anonymkode: dc06f...07d 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå