AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 Jeg er usikker på om jeg poster på riktig plass nå. Jeg ønsker veldig barn, kanskje ikke akkurat nå, men i løpet av noen år. Saken er den at samboer hele tiden gir uttrykk for at han ikke ønsker. Han sier aldri nei, men det er ganske tydelig at han ikke vil. Likevel så føler ikke jeg at jeg kan si så mye da jeg er student og han er ferdigutdannet. Som sagt så kan vi vente til jeg er ferdig med min utdanning, men jeg er så redd for at jeg skal tilbringe fem år til med noen det viser seg at ikke ønsker barn. Jeg vet ikke, trenger litt råd. Burde jeg spørre han rett frem om han vil ha barn den gang jeg er ferdig med utdanningen min eller burde jeg vente til da? Vi har bodd sammen i tre år hvis det er av betydning. Anonymkode: 729d9...102
Kvinne87Rogaland Skrevet 21. november 2019 #2 Skrevet 21. november 2019 Selvfølgelig må du spør om han vil ha barn? Hvorfor i all verden har du ikke spurt allerede?? 22
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #3 Skrevet 21. november 2019 Etter å ha lest diverse tråder på KG (hvor menn bruker årevis på å bli "klar", dama venter og venter, og til slutt vil ikke mannen ha barn allikevel, og dama føler seg lurt) så kjenner jeg at jeg blir litt stresset på dine vegne.. Ikke for å være negativ. Men jeg ville definitivt tatt en prat med ham. Hvis han plutselig finner ut at han ikke vil, så vil du måtte "starte på nytt".. Og det kan ta tid å finne en ny mann, ikke minst bli godt nok kjent. Anonymkode: e2803...5c2 4
Gliffy Skrevet 21. november 2019 #4 Skrevet 21. november 2019 Selvfølgelig skal dere ta en prat om dette! Dere er livspartnere, og sånne ting snakker man selvfølgelig om i et forhold. Det er ike noe vits i at du går rundt og gjetter på hva han vil. 5
Gjest Tutte Skrevet 21. november 2019 #5 Skrevet 21. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er usikker på om jeg poster på riktig plass nå. Jeg ønsker veldig barn, kanskje ikke akkurat nå, men i løpet av noen år. Saken er den at samboer hele tiden gir uttrykk for at han ikke ønsker. Han sier aldri nei, men det er ganske tydelig at han ikke vil. Likevel så føler ikke jeg at jeg kan si så mye da jeg er student og han er ferdigutdannet. Som sagt så kan vi vente til jeg er ferdig med min utdanning, men jeg er så redd for at jeg skal tilbringe fem år til med noen det viser seg at ikke ønsker barn. Jeg vet ikke, trenger litt råd. Burde jeg spørre han rett frem om han vil ha barn den gang jeg er ferdig med utdanningen min eller burde jeg vente til da? Vi har bodd sammen i tre år hvis det er av betydning. Anonymkode: 729d9...102 Ville tatt en prat med han så fort som mulig slik at du vet ordentlig hvor han står i forhold til det. Siden ditt ønske om barn er så stort bør du få valget om hva du skal gjøre videre hvis det viser seg at han ikke vil ha. Er mange menn som holder kvinnen på vent på denne måten og så viser deg seg at de ikke ønsker, noe som er ganske dårlig gjort.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #6 Skrevet 21. november 2019 Uff ja men jeg har ikke vært så tydelig om det jeg heller. Der handler litt om at det er for mye med studier nå til at jeg ønsker NÅ. men jeg burde vel fortelle det til han, at når ting blir roligere og at jeg har fast jobb så ønsker jeg. Takk for innspill 🙂 Anonymkode: 729d9...102
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #7 Skrevet 21. november 2019 Ja, snakk med ham om det Kanskje viser det seg at han likevel kan tenke seg barn i framtiden, bare ikke nå? Vi har snakket om dette med barn en del underveis fordi jeg visste at jeg ville ha hele tiden, mens mannen først sa nei og så var han usikker. Det var et vanskelig tema, for det betydde jo kanskje at vi hadde så ulike ønsker at vi måtte gå hver vår vei på sikt. Her sa imidlertid mannen at han var med på å prøve å få barn senere fordi det var viktig for meg og greit for ham. Og han er heldigvis veldig glad for å være far i dag. Jeg tenker det er best å ta det opp tydelig og rett frem. Ellers blir det så lett misforståelser, eller at man går fra samtalen uten å egentlig være så mye klokere. Det er fint for dere begge å vite hva den andre virkelig tenker om et tema som tross alt er ganske omfattende og viktig for mange. Jeg ville også bare tatt det opp med en gang. Kanskje er han usikker, kanskje trenger dere tid på å finne ut av det sammen, og da er det bedre å starte så raskt som mulig med den prosessen. Anonymkode: d57c3...692
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #8 Skrevet 21. november 2019 Jeg ville vært ærlig om mine store mål og ønsker i livet, og bedt ham være det også, slik at dere kan finne ut om dere er kompatible. Jeg ville sagt,nå, at når jeg er ferdig utdannet og kommet meg i jobb, så vil jeg ha barn ganske rett etter. Vil du ha barn, vil du bli pappa? Anonymkode: f5736...9e4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #9 Skrevet 21. november 2019 Spør han rett ut om han vil ha barn og når det i så fall er aktuelt. Dump han om han ikke vil ha barn eller kjører drittpreik som "én gang i fremtiden". Dere kommer ikke til å ha en fremtid om dere ikke er enig om disse tingene, så den praten er bar etil å få unna jo før jo heller. Anonymkode: 86329...da2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå