AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 Hei. Jeg er en mor som har vært veldig psykisk syk de siste årene, men er på bedringens vei. Jeg skal flytte i ny bolig med tre soverom. Har to barn på 8 og snart 5 som er hos meg annen hver helg og etter hvert når jeg blir bedre psykisk skal de være hos meg mer. De er vant til å dele rom og dermed ikke vant til å sove alene. Først tenkte jeg de skulle få hvert sitt rom, men så ble jeg usikker. Kanskje det er best at de har ett soverom og ett lekerom? Tenker på siden de ikke er så veldig mye hos meg så er det kanskje best at de får beholde tryggheten ved å dele rom enn så lenge så kan de få hvert sitt når de blir eldre heller. Ser vel for meg at 8-åringen gjerne vil ha eget rom, men han yngste tror jeg fort kan føle det utrygt å sove alene. Han har tatt skade av at jeg da han var under to år ble brått borte fra han i form av at det gikk fra at han bodde hos meg 70% av tiden og jeg ble innlagt og siden har ikke han eller storebroren bodd hos meg. Han eldste var jo eldre og selv om det har preget han også så kunne jeg forklare han ting da ting ble som de ble. De har vært hos min mor annen hver helg hvor jeg har vært i lamme og nå i sommer først begynte vi med at de overnattet hos meg. Så jeg ser for meg at lillebror trenger at storebror sover på samme rom. Samtidig vil det kanskje bare være en overgang? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 715ea...81b 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #2 Skrevet 21. november 2019 Spør barna hva de selv vil? Anonymkode: 9f8ca...8ac
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #3 Skrevet 21. november 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spør barna hva de selv vil? Anonymkode: 9f8ca...8ac Jo, men jeg er redd eldste sier ja og yngste sier nei. Det blir ikke helt heldig. Hvem skal jeg da la få viljen på en så viktig ting. Anonymkode: 715ea...81b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #4 Skrevet 21. november 2019 Hva med å la dem få hvert sitt rom, men sett inn køyesenger i begge rommene, så kan de få styre litt selv, og gå på overnattingsbesøk til hverandre om de ønsker det. Anonymkode: f501e...eff 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #5 Skrevet 22. november 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg er en mor som har vært veldig psykisk syk de siste årene, men er på bedringens vei. Jeg skal flytte i ny bolig med tre soverom. Har to barn på 8 og snart 5 som er hos meg annen hver helg og etter hvert når jeg blir bedre psykisk skal de være hos meg mer. De er vant til å dele rom og dermed ikke vant til å sove alene. Først tenkte jeg de skulle få hvert sitt rom, men så ble jeg usikker. Kanskje det er best at de har ett soverom og ett lekerom? Tenker på siden de ikke er så veldig mye hos meg så er det kanskje best at de får beholde tryggheten ved å dele rom enn så lenge så kan de få hvert sitt når de blir eldre heller. Ser vel for meg at 8-åringen gjerne vil ha eget rom, men han yngste tror jeg fort kan føle det utrygt å sove alene. Han har tatt skade av at jeg da han var under to år ble brått borte fra han i form av at det gikk fra at han bodde hos meg 70% av tiden og jeg ble innlagt og siden har ikke han eller storebroren bodd hos meg. Han eldste var jo eldre og selv om det har preget han også så kunne jeg forklare han ting da ting ble som de ble. De har vært hos min mor annen hver helg hvor jeg har vært i lamme og nå i sommer først begynte vi med at de overnattet hos meg. Så jeg ser for meg at lillebror trenger at storebror sover på samme rom. Samtidig vil det kanskje bare være en overgang? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 715ea...81b Her har de hvert sitt rom.Men begge har køyesenger og sover hos hverandre.De liker tryggheten og sover godt da. Spør de om det hadde vært noe? 😊 Anonymkode: 23ceb...df3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #6 Skrevet 22. november 2019 Istedet for køyeseng kan du gå for seng med ekstraseng i skuff/til å trekke ut. Mine har hvert sitt rom, men tar ofte en madrass og legger seg inn til hverandre. ☺️ Anonymkode: 3c151...1a0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #7 Skrevet 22. november 2019 Har du muligheten til å gi dem hvert sitt rom, altså ikke behov for rommene til annet i hverdagen? I så fall ville jeg gitt dem hvert sitt rom, men hatt køyeseng hos storebror, og sagt at hvis minste ønsker det, skal han SOVE i underkøya i starten. Lillebror skal da ha seng på sitt rom også, men hvis han foretrekker og er tryggest på samme om natten, så kan det være bra i en overgangsperiode. Så tar dere det derfra. Vi gjorde det slik da vi flytta og mine to med samme kjønn var på akkurat den alderen. Yngste ville sove hos eldste de første månedene. Men fikk eget rom, med alle tingene sine og klærne sine, og eldste fikk lov til å ha rommet for seg selv resten av dagen. Anonymkode: d6763...b6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå