Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 
For en super avtale du har fått! Jeg jobber innen regnskap selv og har både bachelor og master innen økonomi. 
Siden du allerede har en jobb ventende på deg, og jobben betaler studieavgift så synes jeg treffer og liknende kan passe deg midt i blinken. 

det er generelt stor etterspørsel etter gode regnskapsmedarbeidere, og det er først og fremst erfaringen som teller. De aller fleste har en eller annen utdanning i bunn, men spesielt eldre har kun utdanning. 

Det å ta ett år bedøk er meningsløst ettersom du lærer mye unødvendig. Treider feks gir deg undervisning i akkurat det du vil trenge for å forstå grunnprinsippene, men vil jo anbefale å gå 60 studiepoeng (mener dette er både regnskapsmedarbeider og regnskapskonsulent). 

anbefaler deg egentlig å vise treider, NKI og liknende til sjefen din, så kan vedkommende bedømme om det er godt nok. Du bør også kontakte lærestedene og spørre om de underviser i ditt regnskapsprogram.

Anonymkode: 73ec9...47c

takk for svar. jeg har kun snakket litt med treider, og de sa at de fikk av og til studenter fra bi som manglet mye praktisk opplæring, så jeg heller mest mot fagskole. hvordan cv min ser ut har jo ingen betydning i mitt tilfelle; jeg skal ikke ut på jobbmarkedet og søke. men jeg er ikke noe skolelys, så en tung økonomi utd er ikke noe for meg. vi bruker visma, og jeg er begynt å ta over faktureringsbiten; det er jo kjempelett. de kunne jo fått noen flinkere og sikkert raskere enn meg, men jeg er lærevillig og pålitelig. noe som leder sa er en egenskap han setter høyt, og at samvittighet og pålitelighet er noe jeg er, som man ikke nødvendigvis lærer på en skole☺️jeg er utrolig glad for å jobbe her. hadde kjempe sosial/prestasjonsangst da jeg startet(detter er min første «ordentlige»jobb) for 4 år siden, mens nå er hverdagen helt annerledes. får mer tro på meg selv 

Anonymkode: 517dc...bca

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

takk for svar. jeg har kun snakket litt med treider, og de sa at de fikk av og til studenter fra bi som manglet mye praktisk opplæring, så jeg heller mest mot fagskole. hvordan cv min ser ut har jo ingen betydning i mitt tilfelle; jeg skal ikke ut på jobbmarkedet og søke. men jeg er ikke noe skolelys, så en tung økonomi utd er ikke noe for meg. vi bruker visma, og jeg er begynt å ta over faktureringsbiten; det er jo kjempelett. de kunne jo fått noen flinkere og sikkert raskere enn meg, men jeg er lærevillig og pålitelig. noe som leder sa er en egenskap han setter høyt, og at samvittighet og pålitelighet er noe jeg er, som man ikke nødvendigvis lærer på en skole☺️jeg er utrolig glad for å jobbe her. hadde kjempe sosial/prestasjonsangst da jeg startet(detter er min første «ordentlige»jobb) for 4 år siden, mens nå er hverdagen helt annerledes. får mer tro på meg selv 

Jeg er veldig enig i at fagskole er det lureste i ditt tilfelle. Det er bare tullefag innen regnskap før man kan spesialisere seg på 3.året. Først da er det mulig for deg å få litt operativ regnskapsundervisning. Som du sier har du jo allerede jobb og Visma business brukes av svært mange, hadde overrasket meg om treider ikke inkluderte dette i sin undervisning. Skal du senere søke jobb så har du utdanning og den erfaringen du trenger. Planen din høres veldig bra ut, også for fremtiden ☺️

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig enig i at fagskole er det lureste i ditt tilfelle. Det er bare tullefag innen regnskap før man kan spesialisere seg på 3.året. Først da er det mulig for deg å få litt operativ regnskapsundervisning. Som du sier har du jo allerede jobb og Visma business brukes av svært mange, hadde overrasket meg om treider ikke inkluderte dette i sin undervisning. Skal du senere søke jobb så har du utdanning og den erfaringen du trenger. Planen din høres veldig bra ut, også for fremtiden ☺️

godt å høre☺️de fleste jeg snakker med sier jeg må ta bachelor i økonomi på bi. men ser for meg at jeg blir utbrent/demotivert etter 1.året der. skal jo jobbe og ønsker ikke å bruke 6 år(ved 50% studie) på å bli ferdig😏jeg går for fagskole! men skulle gjerne hørt andres erfaringer med fredrikstad fagakademi vs treider(eller kristiania)

Skrevet

Hvis du går inn på visma.no der tilbyr de egne kurs, og ingen dyre kurs. Der kan du få god utdyping på selve programmvaren innen dine områder. Gjerne 2/3 dagers kurs i oslo. Men når arb. Giver tilbyr deg og ta fagskole i tilleg bør du benytte sjangsen. Se om du kan få til begge deler. BI er utrolig tungt for de som ikke sitter å kalkulerer i hodet. Feks, administrasjons kordinator via kristiania pluss enkelt kurs via Visma? :) da vil du stille meget sterkt. 

Anonymkode: 16c43...927

• Liker 1
Skrevet
På 22.11.2019 den 10.26, AnonymBruker skrev:

Hvis du går inn på visma.no der tilbyr de egne kurs, og ingen dyre kurs. Der kan du få god utdyping på selve programmvaren innen dine områder. Gjerne 2/3 dagers kurs i oslo. Men når arb. Giver tilbyr deg og ta fagskole i tilleg bør du benytte sjangsen. Se om du kan få til begge deler. BI er utrolig tungt for de som ikke sitter å kalkulerer i hodet. Feks, administrasjons kordinator via kristiania pluss enkelt kurs via Visma? :) da vil du stille meget sterkt. 

Anonymkode: 16c43...927

sjekket på visma, synes 12 000 kr var dyrt for et 5 dagers kurs. og tror det blir for mye å lære på kort tid. heller et helt skoleår til en dyrere pris😌

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...