AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 har noen erfaring med fredrikstad fagakedemi, treider eller høyskolen kristiania? med yrkesfag innenfor regnskap. jeg har ikke energi(behov for bachelor), og lurer på hvilken av desse fagskolene som har best kvalitet; tenker en kort yrkesrettet regnskapskonsulent/regnskapsfører utdannelse Anonymkode: 517dc...bca
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #2 Skrevet 21. november 2019 Glem det. Du får ikke jobb uten minst bachelor. Anonymkode: 221dd...0df 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #3 Skrevet 21. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Glem det. Du får ikke jobb uten minst bachelor. Anonymkode: 221dd...0df jeg har jobb; trenger bare litt mer ferdigheter innenfor jobben min☺️ Anonymkode: 517dc...bca 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #4 Skrevet 21. november 2019 Jeg synes Fagskole er litt tullete, ville tatt Årsstudie i Bedriftsøkonomi på Universitetet, Bi eller Høyskolen Kristiania. D Men det er lettere å anbefale noe annet evt hvis du sier hvilke ferdigheter du vil forbedre:) Anonymkode: 49f9d...d7a 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #5 Skrevet 21. november 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes Fagskole er litt tullete, ville tatt Årsstudie i Bedriftsøkonomi på Universitetet, Bi eller Høyskolen Kristiania. D Men det er lettere å anbefale noe annet evt hvis du sier hvilke ferdigheter du vil forbedre:) Anonymkode: 49f9d...d7a fagskole kan gi deg 20.000 i lønnshopp hvis du studerer noe innen helse og omsorg. Men det gjelder ikke ts da:) Anonymkode: efc1b...31b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #6 Skrevet 21. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes Fagskole er litt tullete, ville tatt Årsstudie i Bedriftsøkonomi på Universitetet, Bi eller Høyskolen Kristiania. D Men det er lettere å anbefale noe annet evt hvis du sier hvilke ferdigheter du vil forbedre:) Anonymkode: 49f9d...d7a min leder ønsker å utvide arbeidsoppgavene mine til mer enn «sekretær» oppgaver, kantine, foberede til møter etc. men jeg kan veldig lite om regnskap, som han vil at jeg skal jobbe med(sammen med en annen) jeg går fra 60 til 100% stilling, så er kjempemotivert! men må lære alt ang lønn og regnskap. andre går 3 år på skole, men jeg kommer jo til å jobbe sammen med en erfaren dame, så alt vil ikke ligge på meg(heldigvis). han betaler skolen, og får mulighet til å lese i arbeidstiden i rolige perioder. er litt redd for å skuffe han; og må bruke litt tid på å velge rett skole. blir ikke bedriftsøkonomi litt «overkill» jeg skal ikke lede/styre en bedrift. Anonymkode: 517dc...bca 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #7 Skrevet 21. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: min leder ønsker å utvide arbeidsoppgavene mine til mer enn «sekretær» oppgaver, kantine, foberede til møter etc. men jeg kan veldig lite om regnskap, som han vil at jeg skal jobbe med(sammen med en annen) jeg går fra 60 til 100% stilling, så er kjempemotivert! men må lære alt ang lønn og regnskap. andre går 3 år på skole, men jeg kommer jo til å jobbe sammen med en erfaren dame, så alt vil ikke ligge på meg(heldigvis). han betaler skolen, og får mulighet til å lese i arbeidstiden i rolige perioder. er litt redd for å skuffe han; og må bruke litt tid på å velge rett skole. blir ikke bedriftsøkonomi litt «overkill» jeg skal ikke lede/styre en bedrift. Anonymkode: 517dc...bca Så heldig du er.. har i det siste sett på dette selv. Men kan ikke pga jeg er avhennig av støtte fra bav. Har fagbrev i kontor og administrasjon. Kunne tenkt meg et studie via Kristiania, virker som et bra oppleg. Lykke til. JEG ER NÅ SVÆRT MISUNNELIG PÅ DEG.. ikke kast bort denne muligheten med vås og usikkeeheg. dette vil gi deg STORE muligheter i yrkeslivet ditt. Lykke til Anonymkode: 16c43...927
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #8 Skrevet 21. november 2019 Ikke ta årsenhet I bedriftsøkonomi. Det er nesten ingenting om regnskap på det året. Anonymkode: bb557...690 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #9 Skrevet 22. november 2019 Administrasjonskordinator utdanning er kanskje mer innafor ? Anonymkode: 16c43...927 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #10 Skrevet 22. november 2019 Hei jeg jobber innen regnskap. Mitt råd er å ta et årsstudium på en handelshøyskole. Det er enten gratis (offentlig) eller koster det samme (privat). Litt mer teori enn praksis. Hovedgrunnen er at dersom du senere bestemmer deg for at du vil ta en bachelor, så har du bare 2 år igjen. Med fagskole bakgrunn tar det 3 år. Jeg kjenner flere som tok treider fagskole og ønsket å ta bachelor etter å ha jobbet. De kunne spart 100 000 og 1 år på å studere på høyskolen istedetfor fagskole. Anonymkode: b580e...8a7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #11 Skrevet 22. november 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg jobber innen regnskap. Mitt råd er å ta et årsstudium på en handelshøyskole. Det er enten gratis (offentlig) eller koster det samme (privat). Litt mer teori enn praksis. Hovedgrunnen er at dersom du senere bestemmer deg for at du vil ta en bachelor, så har du bare 2 år igjen. Med fagskole bakgrunn tar det 3 år. Jeg kjenner flere som tok treider fagskole og ønsket å ta bachelor etter å ha jobbet. De kunne spart 100 000 og 1 år på å studere på høyskolen istedetfor fagskole. Anonymkode: b580e...8a7 Ikke alle har studikompetanse. Da kommer man bare inn på fagskole Anonymkode: 16c43...927
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #12 Skrevet 22. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg jobber innen regnskap. Mitt råd er å ta et årsstudium på en handelshøyskole. Det er enten gratis (offentlig) eller koster det samme (privat). Litt mer teori enn praksis. Hovedgrunnen er at dersom du senere bestemmer deg for at du vil ta en bachelor, så har du bare 2 år igjen. Med fagskole bakgrunn tar det 3 år. Jeg kjenner flere som tok treider fagskole og ønsket å ta bachelor etter å ha jobbet. De kunne spart 100 000 og 1 år på å studere på høyskolen istedetfor fagskole. Anonymkode: b580e...8a7 kan du si mer spesifikt type studie og skole? har sett mye på bi sine sider, men ikke funnet et årsstudie innen regnskap. heller enkelt kurs. og dette med vanskelighetsgrad er viktig; at det ikke blir for vanskelig for meg. er ikke giret på bedøk; og enda mindre etter å lest kommentar her i tråden😌 Anonymkode: 517dc...bca
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #13 Skrevet 22. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Administrasjonskordinator utdanning er kanskje mer innafor ? Anonymkode: 16c43...927 hvilken skole har dette? jeg bor og jobber oslo Anonymkode: 517dc...bca
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #14 Skrevet 22. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvilken skole har dette? jeg bor og jobber oslo Anonymkode: 517dc...bca Du kan ta d over nett via kristiania Anonymkode: 16c43...927
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #15 Skrevet 22. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: kan du si mer spesifikt type studie og skole? har sett mye på bi sine sider, men ikke funnet et årsstudie innen regnskap. heller enkelt kurs. og dette med vanskelighetsgrad er viktig; at det ikke blir for vanskelig for meg. er ikke giret på bedøk; og enda mindre etter å lest kommentar her i tråden😌 Anonymkode: 517dc...bca Hei det er rett og slett bare 1 året av bachelorgraden. Bare ta kontakt med de aktuelle høyskolene. På BI er det denne: https://www.bi.no/studier-og-kurs/bachelorstudier/arsenhet-i-bedriftsokonomi/ Av det jeg har sett lærer du mye mer på handelshøyskolen enn fagskolen. Praksisen får du fort inn når du begynner å jobbe. Ikke vanskelig første året. Det er også mye gøyere fordi det er så relevant ift. at du skal jobbe innen dette. Anonymkode: b580e...8a7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #16 Skrevet 22. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei det er rett og slett bare 1 året av bachelorgraden. Bare ta kontakt med de aktuelle høyskolene. På BI er det denne: https://www.bi.no/studier-og-kurs/bachelorstudier/arsenhet-i-bedriftsokonomi/ Av det jeg har sett lærer du mye mer på handelshøyskolen enn fagskolen. Praksisen får du fort inn når du begynner å jobbe. Ikke vanskelig første året. Det er også mye gøyere fordi det er så relevant ift. at du skal jobbe innen dette. Anonymkode: b580e...8a7 takk for link. men jeg tror det blir for vanskelig med fag som ststistikk og mattematikk. min sjef sier at det ikke gjør noe om jeg ikke er god i feks matte ift regnskap; jeg må lære å jobbe i programmene/lære teori Anonymkode: 517dc...bca
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #17 Skrevet 22. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ta d over nett via kristiania Anonymkode: 16c43...927 takk skal lese om den! Anonymkode: 517dc...bca
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #18 Skrevet 22. november 2019 Vil bare legge til at du får en høyskoletittel: bedriftsøkonom som du kan putte på cv-en. Kan gi muligheter senere i livet og kanskje høyere lønn. Bransjen er også inni en disrupsjonsfase med ny teknologi. Det er fare for at det blir mindre behov for de med fagskole og mer behov for de med grader fra handelshøyskoler. AI vil om få år gjøre jobben til de fagskolelærte bedre og billigere. Anonymkode: b580e...8a7 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #19 Skrevet 22. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil bare legge til at du får en høyskoletittel: bedriftsøkonom som du kan putte på cv-en. Kan gi muligheter senere i livet og kanskje høyere lønn. Bransjen er også inni en disrupsjonsfase med ny teknologi. Det er fare for at det blir mindre behov for de med fagskole og mer behov for de med grader fra handelshøyskoler. AI vil om få år gjøre jobben til de fagskolelærte bedre og billigere. Anonymkode: b580e...8a7 jeg er enig i mye av det du skriver her; og jeg ser at bi ser bedre ut både på cv og for evt endringer senere. men det er vanskelig å ta et sånt vanskelig studie, som ikke virker så yrkesrelatert/faglig relevant ift jobben nå. og dette er en solid bedrift som ikke kommer til å automatisere vekk regnskap og lønnsoppgavene. jeg er også lovet 100 000 i lønnsøke fra den dagen jeg er «oppe og går»; altså jobber selvstendig. hvis jeg må ha fri på dagtid ang undervisning skal jeg få mulighet til det; så sant det ikke er daglig. må jo skjøtte jobben jeg har, men er ikke uunnværlig(heldigvis). vi er ikke så mange i bedriften, og sjefen er opptatt av det sosiale; ikke bare inntjening per pers(selv om han er svært dyktig i jobben sin som leder). jeg gleder meg sånn til å først få 100% jobb, deretter en høy lønnsøkning. endelig kan jeg i det hele tatt begynne å tenke på å kjøpe en leilighet(er 28 år)😌 Anonymkode: 517dc...bca 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #20 Skrevet 22. november 2019 Hei! For en super avtale du har fått! Jeg jobber innen regnskap selv og har både bachelor og master innen økonomi. Siden du allerede har en jobb ventende på deg, og jobben betaler studieavgift så synes jeg treffer og liknende kan passe deg midt i blinken. det er generelt stor etterspørsel etter gode regnskapsmedarbeidere, og det er først og fremst erfaringen som teller. De aller fleste har en eller annen utdanning i bunn, men spesielt eldre har kun utdanning. Det å ta ett år bedøk er meningsløst ettersom du lærer mye unødvendig. Treider feks gir deg undervisning i akkurat det du vil trenge for å forstå grunnprinsippene, men vil jo anbefale å gå 60 studiepoeng (mener dette er både regnskapsmedarbeider og regnskapskonsulent). anbefaler deg egentlig å vise treider, NKI og liknende til sjefen din, så kan vedkommende bedømme om det er godt nok. Du bør også kontakte lærestedene og spørre om de underviser i ditt regnskapsprogram. Anonymkode: 73ec9...47c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå