Gå til innhold

Noen som har tatt bachelor of management?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å «sette sammen» en bachelor i ledelse fra BI. Jeg er avhengig av å studere deltid/samlingsbasert eller nett. Men; for en pris!  30 SP ca 60000 kr. Det blir omtrent 400 000 i skolepenger til BI for en bachelor. Stemmer dette? Var veldig uoversiktlig på nettsiden mtp. kurs ol som skulle inngå i denne graden.  

Og det jeg da lurer på, er det «bedre» å ta administrasjon og ledelse på nett fra Høyskolen Kristiania? (Som er halve prisen...)

Ønsker primært å kvalifisere til en lederstilling innen helse. Har lang helsefaglig bakgrunn, men ikke som kvalifiserer til innpass i graden til BI. 

Anonymkode: b64bc...bbd

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å «sette sammen» en bachelor i ledelse fra BI. Jeg er avhengig av å studere deltid/samlingsbasert eller nett. Men; for en pris!  30 SP ca 60000 kr. Det blir omtrent 400 000 i skolepenger til BI for en bachelor. Stemmer dette? Var veldig uoversiktlig på nettsiden mtp. kurs ol som skulle inngå i denne graden.  

Og det jeg da lurer på, er det «bedre» å ta administrasjon og ledelse på nett fra Høyskolen Kristiania? (Som er halve prisen...)

Ønsker primært å kvalifisere til en lederstilling innen helse. Har lang helsefaglig bakgrunn, men ikke som kvalifiserer til innpass i graden til BI. 

du kan få innpass for en del studiepoeng fra tidligere studier(høyskole og uni). kanskje det var 80(?)husker ikke helt, men fullt mulig å slippe å ta alt. men hvorfor ikke ta noe ledelse/øk fag ved off.høyskole å spare deg mye penger?☺️

Anonymkode: af502...a88

• Liker 1
Skrevet

jeg mener nett/samlingsbasert ved off.skole; uit, ntnu mm

Anonymkode: af502...a88

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blir fort veldig dyrt når du ikke kan få innpass med opptil 90 studiepoeng fra starten av. Det er det som gjør det mulig å ta den bachelor til en "passe akseptabel" pris. Uten å få innpasset 90 studiepoeng fra før av, så blir det dyrt. Det koster allerede som det er med å måtte ta 90 studiepoeng.

Ellers har UiO denne samlingsbaserte mastergraden her, men jeg vet ikke om du er helt riktig målgruppe. Det går an å maile og spørre:

https://www.uio.no/studier/program/helseadministrasjon-master/

Høyskolen Kristiania er sånn passe - vet ikke helt om den har høy nok stjerne der du jobber. Mens BI er mer kjent. 

Når det gjelder andre offentlige muligheter som ikke koster penger, så kjenner jeg ikke helt til disse - men det er nok en grunn til at BI koster. Du tar ikke "bare" utdanning, men du møter mest sannsynlig mer "viktige folk" når dere har samlinger sammenlignet med samlinger ved universiteter. Så du betaler på en måte også for muligheten for å kunne danne et nytt nettverk. 

Ellers så har jeg sett at offentlige universiteter har også begynt å kreve skolepenger i større og større grad for den type "nett / samling" eller "erfaringsbasert", fordi disse utdanningene er ikke regulert av strenge lover mot profitt, slik de andre utdanningene er, så disse blir gjerne en inntektskilde for universitetene.

Anonymkode: 317ac...084

• Liker 1
Skrevet

Bachelor i management ved BI bare lønner seg om du har allerede mange stp fra tidligere. De inpasser alle disse stp og du trenger bare å ta 60 stp ved BI. Dua kan ta økonomi og administrasjon på BI , og i tredje år du kan bytte til bachelor of manegement. Det blir billigere sånn. 

Anonymkode: e612a...253

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...