Gå til innhold

Samlivsbrudd og samvær med barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere foreldre (kanskje mest fedre)å bo 100% sammen med sine barn, for så å se de annenhver helg, eller enda sjeldnere etter samlivsbrudd?  Vi flyttet fra hverandre da sønnen vår var 8 år og startet da med 50/50 samvær. Da han var 12 år bestemte han seg for å bo mest hos faren, og være hos meg annenhver helg. Jeg syntes det var helt jævlig, men kunne ikke si noe for jeg forstår jo at det er stressende å bo to steder. Nå er han snart 18 år, og har de siste 4-5 årene kun vært hos meg maks en langhelg i måneden fordi annenhver helg ble for stressende.Han hadde helgene fulle med fritidsaktiviteter,og venner og da ble det bare sånn. Jeg savner han ekstremt og jeg synes det er helt forferdelig at han ikke vil være mer hos meg,men at han foretrekker å bo hos faren og hans nye familie. Han sier han elsker meg over alt på jord, men har så mye i hverdagen med skole, venner og treninger, at han synes det er best å bo et sted og så komme innom meg når han føler behov for det eller husker på det. Jeg har noen kompiser som har skilt seg og har blitt helgefedre, men de sier at det går helt greit, og at de ikke savner barna så mye selv om de har bodd sammen med i åresvis. Er det individuelt eller føler kvinner mer omsorg og ønsker å ha barna nær hele tiden? 

Anonymkode: 0f3e1...00e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette er mer individuelt enn kjønnsbasert. Eksen min er godt fornøyd med annenhver helg og én kveld i uka, mens jeg hadde lidd av samme ordning. Jeg tror at for hans del handler det om å få i pose og sekk. Han ser barnet lite nok til at han har full frihet til å leve sitt eget liv, jobbe mye, reise med jobben når sjansen byr seg (da tar jo jeg over barnet) og samtidig føler han seg nok som deltakende forelder. Han har jo barnet jevnlig og er litt fleksibel tilbake mot meg og kan dermed klappe seg selv på skuldrene for godt foreldreskap og samarbeid. Men slipper fullt så mye trass som meg, han har sluppet nattevåk og han kan kose seg med å finne på artige ting i helgene. 

Jeg tror at det handler om tilknytningen. De fleste som har ungene sine annenhver helg er de som tok seg minst av barna da de var baby. Mindre interesse, rett og slett. Nå var det ikke sånn for deg, og det er vel derfor det er vondere for deg. 

Anonymkode: 042a5...9d1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...