Gå til innhold

Ikke dele drops, pastiller, godteri. Er det uhøflig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på kino med en venninne og kjæresten. Venninnen min satt i midten. Det var en ganske vond opplevelse egentlig. De var bare opptatt av hverandre som om jeg ikke var tilstede nesten, også satt de med en godteripose eller noe drops som de delte seg imellom uten å spørre om jeg ville smake. Det var ikke det at jeg hadde så lyst på godteri som var tingen, men den følelsen det ga var veldig ubehagelig. De var ikke noe inklduerende. Jeg spør alltid om andre vil ha hvis jeg tar en pastill når jeg er med noen. Hva er egenltig vanlig her? Fikk en veldig vond følelse inni meg. Har ikke sagt noe til venninnen min om det. Burde kanskje si noe. Det er ikke verdens undergang, men det gjør veldig vodt når andre oppfører seg som om man ikke er tilstede. De inkluderte ikke meg noe i samtalen heller. 

Anonymkode: 32119...005

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder mangelen på deling av drops overdriver du veldig. 
At de ikke inkluderte deg i samtalen var uhøflig. 

Anonymkode: 109ec...205

• Liker 26
Skrevet

Forstår godt at det ikke var noe hyggelig. Har de nettopp blitt kjærester?

Anonymkode: 2eb78...d4e

• Liker 2
Skrevet

På kino skaffer man sitt eget snop. Ingenting å være sur for. Folk som snakker under filmen trenger en lusing, snakking kan gjøres før og etter. 

Anonymkode: 9c662...765

• Liker 29
Skrevet

Nå vet du at du ikke skal være tredje hjul på vogna med dem mer.

Anonymkode: 1ffe1...f55

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder mangelen på deling av drops overdriver du veldig. 
At de ikke inkluderte deg i samtalen var uhøflig. 

Anonymkode: 109ec...205

Det var nok det at det forsterket den ubehagelige følelsen for min del når de var så oppslukte av seg selv fra før. Det var bare en ubehagelig del av totalopplevelsen.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På kino skaffer man sitt eget snop. Ingenting å være sur for. Folk som snakker under filmen trenger en lusing, snakking kan gjøres før og etter. 

Anonymkode: 9c662...765

Jeg er ikke sur. Jeg syns bare hele opplevelsen var vond. Det et samtaler før filmen startet, og på vei ut jeg mente. Så klart, men det skader ikke å tilby andre en smak. Jeg gjør alltid det med mitt, men man er vel forskjellig. Når de var så lite inkluderende fra før gjorde det bare totalopplevelsen enda mer ubehagelig for min del. Ts

• Liker 3
Skrevet

På kino kjøper man eget godteri, men ellers ville det vært naturlig å dele. 

Anonymkode: a2b31...60e

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår godt at det ikke var noe hyggelig. Har de nettopp blitt kjærester?

De ble sammen i fjor en gang. Jeg husker ikke helt når. Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På kino kjøper man eget godteri, men ellers ville det vært naturlig å dele. 

Anonymkode: a2b31...60e

Jeg følte meg bare så tilsidesatt fra før, så da forsterket det den vonde følelsen for min del. Ts

Skrevet

Syns ikke det er naturlig å dele godteri på kino. Og hvilken samtale? Regner med du mener før filmen begynte? Helt klart dårlig gjort å ikke inkludere deg, og det syns jeg du skal si til venninnen din. Hun burde bli gjort oppmerksom på sin egen oppførsel.

Anonymkode: a4ef4...222

• Liker 2
Skrevet

For meg er det helt naturlig å dele på snacksen jeg har kjøpt, også hvis vennen min ikke har med seg noe selv. Forventer ikke det samme tilbake da. :P Jeg skjønner at du synes det var en vond følelse. Du burde snakke med venninnen din om det. Tror ikke hun mente å 'utestenge' deg på den måten. Men jeg ville også følt meg som tredje hjulet på vogna i den situasjonen.

Anonymkode: d299b...1c9

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på kino med en venninne og kjæresten. Venninnen min satt i midten. Det var en ganske vond opplevelse egentlig. De var bare opptatt av hverandre som om jeg ikke var tilstede nesten, også satt de med en godteripose eller noe drops som de delte seg imellom uten å spørre om jeg ville smake. Det var ikke det at jeg hadde så lyst på godteri som var tingen, men den følelsen det ga var veldig ubehagelig. De var ikke noe inklduerende. Jeg spør alltid om andre vil ha hvis jeg tar en pastill når jeg er med noen. Hva er egenltig vanlig her? Fikk en veldig vond følelse inni meg. Har ikke sagt noe til venninnen min om det. Burde kanskje si noe. Det er ikke verdens undergang, men det gjør veldig vodt når andre oppfører seg som om man ikke er tilstede. De inkluderte ikke meg noe i samtalen heller. 

For meg ville det vært helt naturlig å inkludere deg og spurt om du ville ha. ❤️

Anonymkode: 365ee...950

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

De ble sammen i fjor en gang. Jeg husker ikke helt når. Ts

Da er det jo ikke som at de er nyforelsket og bare har øyne for hverandre. Og dere hadde vel avtalt å gå på kino sammen alle tre.

Til de som mener man ikke trenger å dele på godteriet, da deler man heller ikke bare med den ene og ikke den andre.

Oppførselen deres var i beste fall tankeløs og jeg synes du kan nevne det litt forsiktig til venninnen din.

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg er det helt naturlig å dele på snacksen jeg har kjøpt, også hvis vennen min ikke har med seg noe selv. Forventer ikke det samme tilbake da. :P Jeg skjønner at du synes det var en vond følelse. Du burde snakke med venninnen din om det. Tror ikke hun mente å 'utestenge' deg på den måten. Men jeg ville også følt meg som tredje hjulet på vogna i den situasjonen.

Anonymkode: d299b...1c9

Jeg er også sånn. Jeg skjønner at det ikke er naturlig å forvente seg halvparten av andres godteri, men det hadde vært hyggelig om de spurte om jeg ville smake. Det er uansett den følelsen hele opplevelsen ga som var vondt. Det hadde vært fint hvis de anerkjente at jeg var tilstede.

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo ikke som at de er nyforelsket og bare har øyne for hverandre. Og dere hadde vel avtalt å gå på kino sammen alle tre.

Til de som mener man ikke trenger å dele på godteriet, da deler man heller ikke bare med den ene og ikke den andre.

Oppførselen deres var i beste fall tankeløs og jeg synes du kan nevne det litt forsiktig til venninnen din.

Der sa du noe.. Ikke sant, det var ikke det at jeg hadde lyst på godteri. Det hadde bare vært hyggelig om de spurte om jeg ville ha, og inkluderte meg. Følte at de ikke anerkjente at jeg var tilstede. Ts

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg ville det vært helt naturlig å inkludere deg og spurt om du ville ha. ❤️

Anonymkode: 365ee...950

:hjerte:

Skrevet

Syns det er uhøflig å dele med alle bortsett fra en.

• Liker 4
Skrevet

Var det Ronja du var på kino med? Hun pleier ikke å dele

• Liker 6
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår deg kjempegodt! Det vanlige blant folk med litt sosiale antenner er å inkludere "tredjemann" også - i samtalen, godis osv.

• Liker 1
Skrevet

Det er vanskelig å inkludere alle i en samtale når man er tre som sitter på en rekke. Men godteriet burde i allefall deles - hvis det ikke var slik at de hadde kjøpt, men du ikke hadde kjøpt noe.

Anonymkode: 4963f...840

• Liker 1
Skrevet

Man skal alltid dele godtesnop! 

Anonymkode: 27b1c...722

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...