AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #1 Skrevet 21. november 2019 Trenger hjelp til å tolke melding og forklaring på hva som egentlig skjer her? Skjønner ikke hvorfor hun er slik, eller om hun bare ikke skjønner? Jeg skriver at jeg er usikker, spør hva jeg burde gjøre og forklarer situasjonen kort. Får svar tilbake om at hun tenker dette haster mer (mer enn det jeg selv tenker/har gitt utrykk for). Jeg gjør som hun sier og sender henne så melding om hvordan situasjonen er nå (lengre melding med flere spørsmål bl.a om hun kan hjelpe meg eller om hun vet om hvor jeg kan få hjelp hvis ikke) Etter en dag når jeg ikke har hørt noen ting så sender jeg ny melding at jeg føler det haster litt å få svar om når hun har mulighet til å hjelpe meg eller ikke, og om hun har sett meldingen eller ikke. Får da bare svar på ett av spørsmålene (at hun ikke kan hjelpe nå) og ikke noe svar på de andre spørsmålene eller hvem andre som kan hjelpe. Skjønner ikke helt hva som skjer? Først tar hun situasjonen/meg mer seriøst enn det jeg selv gjorde, så når det forverrer seg etter at jeg har gjort det hun sier (søkt hjelp) og jeg spør om hjelp fra henne så svarer hun ikke lengre? Vet det sikkert er vanskelig å svare uten å vite hva som står i meldingene og med så lite informajson men håper kanskje noen har mulighet til å svare likeve. Anonymkode: 194b2...c42
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #2 Skrevet 21. november 2019 Umulig å skjønne hva som skjer når du ikke skriver et døyt om hva du sliter med. La oss si du mistenker at du har HIV, også blir hun vedlig opptatt av at du sjekker ut dette og når du finner ut du har HIV og trenger hjelp så er hun ikke så interessert lenger. Annet eksempel. La oss si du sliter med selvmordstanker, men ikke noe fare for å gjennomføre. Da blir hun veldig på hugget for at du søker hjelp. Men når du sier at du trenger henne for at livet gir mening, så vil hun ut av forholdet og blir kjølig, for hun har ingen planer om å være en redningsbøye resten av livet. Alt dette er selvfølgelig spekulasjoner, men det er for å få deg til å forstå at hennes reaksjoner er helt avhengig av hva du har snakket med henne om. Anonymkode: da2c8...9e8 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #3 Skrevet 21. november 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger hjelp til å tolke melding og forklaring på hva som egentlig skjer her? Skjønner ikke hvorfor hun er slik, eller om hun bare ikke skjønner? Jeg skriver at jeg er usikker, spør hva jeg burde gjøre og forklarer situasjonen kort. Får svar tilbake om at hun tenker dette haster mer (mer enn det jeg selv tenker/har gitt utrykk for). Jeg gjør som hun sier og sender henne så melding om hvordan situasjonen er nå (lengre melding med flere spørsmål bl.a om hun kan hjelpe meg eller om hun vet om hvor jeg kan få hjelp hvis ikke) Etter en dag når jeg ikke har hørt noen ting så sender jeg ny melding at jeg føler det haster litt å få svar om når hun har mulighet til å hjelpe meg eller ikke, og om hun har sett meldingen eller ikke. Får da bare svar på ett av spørsmålene (at hun ikke kan hjelpe nå) og ikke noe svar på de andre spørsmålene eller hvem andre som kan hjelpe. Skjønner ikke helt hva som skjer? Først tar hun situasjonen/meg mer seriøst enn det jeg selv gjorde, så når det forverrer seg etter at jeg har gjort det hun sier (søkt hjelp) og jeg spør om hjelp fra henne så svarer hun ikke lengre? Vet det sikkert er vanskelig å svare uten å vite hva som står i meldingene og med så lite informajson men håper kanskje noen har mulighet til å svare likeve. Anonymkode: 194b2...c42 Hvor godt kjenner du henne? Det virker som du ikke skjønner hva som kan forverre en relasjon? Hvor godt kjenner du henne? Man spør ikke om hjelp til store ting av folk man ikke kjenner så godt. Og fra det du skriver så virker du veldig klengete og needy. Og masete. Anonymkode: 15fd8...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #4 Skrevet 21. november 2019 Beklager. Ser det er umulig å svare på nå som du poengterer det. Kan si at det ikke gjelder noen av de eksemplene du kommer med, men da jeg heller ikke ønsker å beskrive det mer i detalj så blir det jo vanskelig. Men hun ber meg oppsøke x hun tenker jeg kan hjelpe meg fordi akkurat det problemet er kan ikke hun gjøre noe med, men x kan ikke hjelpe og henviser tilbake til henne, så prøver forklare det og spør om hjelp og etter dette var det jeg ikke fikk svar... Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare, men hun er ikke bekjent, er jobben hennes. Anonymkode: 194b2...c42 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #5 Skrevet 21. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare, men hun er ikke bekjent, er jobben hennes. Anonymkode: 194b2...c42 Kan det hende hun tror du overdriver? Fastleger sliter veldig mye hypokondere som ofte overdriver symptomene sine. Anonymkode: da2c8...9e8
Gjest ti10 Skrevet 21. november 2019 #6 Skrevet 21. november 2019 Kan virke som at du spør om noe som egentlig ikke er hennes bord? Eller at hun har henvist deg til riktig instans, men at du likevel fortsetter å kontakte henne? Eventuelt at du egentlig har en annen kontaktperson som du bør kontakte, men likevel kontakter henne? Og så lurer jeg litt på dette med at du sier du skriver melding, dersom du driver og kontakter en lege/psykolog (annen person du kjenner pga. yrket deres) gjennom private kanaler (mobil/sosiale medier), så skjønner jeg egentlig at de ikke svarer.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #7 Skrevet 21. november 2019 3 minutter siden, ti10 skrev: Kan virke som at du spør om noe som egentlig ikke er hennes bord? Eller at hun har henvist deg til riktig instans, men at du likevel fortsetter å kontakte henne? Eventuelt at du egentlig har en annen kontaktperson som du bør kontakte, men likevel kontakter henne? Og så lurer jeg litt på dette med at du sier du skriver melding, dersom du driver og kontakter en lege/psykolog (annen person du kjenner pga. yrket deres) gjennom private kanaler (mobil/sosiale medier), så skjønner jeg egentlig at de ikke svarer. Har fått beskjed om å sende melding eller ringe. Har aldri vert problem å få svar før. Hun har ikke sagt noe om hva hun mener eller noe som tilsier at hun faktisk har fått med seg det jeg har sagt, så er jo vanskelig for meg å vite Anonymkode: 194b2...c42
Million Skrevet 21. november 2019 #8 Skrevet 21. november 2019 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har fått beskjed om å sende melding eller ringe. Har aldri vert problem å få svar før. Hun har ikke sagt noe om hva hun mener eller noe som tilsier at hun faktisk har fått med seg det jeg har sagt, så er jo vanskelig for meg å vite Anonymkode: 194b2...c42 Hvis dette er en profesjonell helsearbeider du etterlyser svar fra, hvorfor har du da postet det under forumet Vennskap og sosiale relasjoner? Det er jo misvisende og gjør at ingen skjønner noe av dette. Hun er ikke din venn, men antageligvis din behandler eller lege? Endret 21. november 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 21. november 2019 #9 Skrevet 21. november 2019 2 minutter siden, Million skrev: Hvis dette er en profesjonell helsearbeider du etterlyser svar fra, hvorfor har du da postet det under forumet Vennskap og sosiale relasjoner? Det er jo misvisende og gjør at ingen skjønner noe av dette. Hun er ikke din venn, men antageligvis din behandler eller lege? Tenkte det var rett siden det er en relasjon. Tenker det sikkert bare er like greit å kanskje bare legge spørsmålet dødt i og med at jeg ikke ønsker å gi så mye mer informasjon og det er vanskelig å gi noe svar uten å vite mer. Anonymkode: 194b2...c42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå