Gå til innhold

Hva har prisvekst for bolig i oslo/akershus vært siste 1,5 året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si at min bolig var vurdert til 6 500 000 i 2017. (Bor i Akershus rett urenfor Oslo i et pressområde/populært område). Skal kontakte banken vedr refinanisering. Hva kan jeg estimere at boligen har gått opp i verdi (sånn generelt ifht vekst i markedet) på 1,5 år?

Tenker da rent teoretisk ifht prisvekst. Vet jo godt at jeg må ha en takstmann for en helt konkret markedsverdi, men dette er kun for å forhandle med banken ifht renter og refinansiering.

Noen som kan hjelpe?

Anonymkode: 5e289...b37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på boligpriser på SSB 😊

Anonymkode: 35d6d...3d1

Skrevet

Tror ille det er så mye....

Kanskje 2-300.000,-.

Prisveksten har vært marginal. Du kan lett sjekke på finn selv. Vet ikke hvor du mener er pressområde, så vanskelig å svare eksakt.

Anonymkode: 030c0...576

Skrevet

Gå inn på Finn  og se på tilsvarende boliger i hele området ditt. Regn ut hva som er brukt som kvadratmeterpris på dem  (antall kvm står i hver annonse, samt prisen står i hver annonse), og finn ut hva gjennomsnittet blir i kvadratmeterpris. Eller velg kun boliger du synes er lik din mht standard og oppussing, og bruk den kvadratmeterprisen til å regne ut din egen.

Anonymkode: 7bd02...c05

Skrevet

Kommer litt an på hvor, mange steder i Akershus har det vært prisnedgang det siste året og prisene er på vei videre ned nå.

Skrevet

+/- 100.000 kroner tenker jeg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at min bolig var vurdert til 6 500 000 i 2017. (Bor i Akershus rett urenfor Oslo i et pressområde/populært område). Skal kontakte banken vedr refinanisering. Hva kan jeg estimere at boligen har gått opp i verdi (sånn generelt ifht vekst i markedet) på 1,5 år?

Tenker da rent teoretisk ifht prisvekst. Vet jo godt at jeg må ha en takstmann for en helt konkret markedsverdi, men dette er kun for å forhandle med banken ifht renter og refinansiering.

Noen som kan hjelpe?

Anonymkode: 5e289...b37

Som våren 2017? Da var prisene på topp rett før boliglånsforskriften slo inn. Sannsynligvis er verdien marginalt lavere i dag. 

Anonymkode: fd765...584

Skrevet

Du kan jo prøve denne? Lenke til Krogsveen prisutvikling siste år.

Anonymkode: 4edb4...c25

Skrevet

Vi kjøpte huset vårt i november i fjor til 3,9. Fikk verdivurdering for en måned siden på 5,4. 

Anonymkode: 66f8b...075

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...